Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این جشنواره  به صورت حضوری و  با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کانون شهید محمد حسین فهمیده کرج و سایر استان ها در بستر شبکه شاد کلید خورد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در آیین افتتاح این جشنواره گفت: جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی به میزبانی استان البرز با هدف انتقال و تبادل تجربه ها، معرفی توانمندی ها و نقش کانون های فرهنگی تربیتی درامورآموزشی، مهارتی و تربیتی دانش آموزان اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فرشته فهمیده» با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی تربیتی یکی از مهم ترین ظرفیت های نظام تعلیم و تربیت درکنار مدرسه به شمار می رود، افزود: کانون ها می توانند زمینه برقراری مهارت های ارتباطی و حرفه ای، فعالیت های گروهی و شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان را مهیا کنند.

وی بیان داشت: این جشنواره یکی از برنامه هایی است که می تواند بخشی از فعالیت های حوزه پرورشی را در ابعاد مختلف به تصویر بکشد.

وی یادآورشد: در این جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی گردهم آمده اند تا با کارکرد، خلاقیت آفرینی و فعالیت های یکدیگر در فصول مختلف کاری آشنا شوند.

فهمیده ادامه داد: فعالیت‌ها و دستاوردهای کانون ها به صورت نمایشگاهی، کارگاهی و فروشگاهی درغرفه های مختلف ازجمله ایثارو شهادت، حجاب و عفاف، صنایع دستی و گردشگری، جوانه ها، رسانه، رادیو کانون، هنرهای تجسمی، نگارگری، فضای مجازی وادبی به نمایش درآمده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: نمایشگاه این جشنواره از امروز در کانون های فرهنگی تربیتی دایر شده است و آمادگی لازم را برای بازدید شهروندان به خصوص دانش آموزان و فرهنگیان البته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را دارد.

وی افزود: در طول برگزاری این جشنواره آثار و دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی در فضای نمایشگاهی جشنواره و در بستر شبکه شاد برای بازدید کنندگان از سوی کمیته های پیش بینی شده در قالب کلیپ به نمایش درمی آید.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: هفته کانون های فرهنگی تربیتی فرصت بسیار مناسبی است تا توجه و تمرکز معلمان، دانش آموزان و اولیا به فعالیت و ماموریت های کانون ها به منظور بهبود و ارتقای سطح کیفی خدمات آموزشی و پرورشی معطوف گردد.

وی به عناوین روز شمارگرامیداشت هفته تاسیس کانون های فرهنگی تربیتی کشور پرداخت و یادآورشد: مهمترین محوربرنامه های این هفته دراین روز شمار را کانون، جهش تولید، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رهروان شهید سلیمانی، تربیت نسل مهدوی، تندرستی و سلامت درایام کرونایی، مهارت آموزی، مشارکت اجتماعی، فضای مجازی، رسانه وشبکه شاد، غنی سازی اوقات فراغت و پویایی و نشاط و جوانه ها تشکیل می دهد.

فهمیده تاکید کرد: در این جشنواره برنامه آموزش و توانمندسازی مدیران و مربیان کانون های فرهنگی تربیتی از جمله با موضوع آموزش انجمن ها، قرآن و عترت، کارآفرینی، انتظار و مهدویت، مجری گری، خبرنگاری، پیشگامان سلامت، ورزش، گردشگری، مهارت های زندگی، بازیهای رایانه ای، نجوم، حقوق دانش آموزی، هنرهای نمایشی و آوایی، کتاب و کتابخوانی، شعر و داستان، فیلم دانش آموزی ، رباتیک  و نجوم از سی ام بهمن تا ۶ اسفندماه سال جاری دربستر شبکه شاد پیش بینی شده است.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۱۲ کانون فرهنگی تربیتی دارد.

برچسب‌ها البرز جشنواره دانش‌آموزان فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز جشنواره دانش آموزان البرز جشنواره دانش آموزان فرهنگیان کانون های فرهنگی تربیتی دانش آموزان فعالیت ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد مردم مومن و دیندار استان کردستان خواستار و پایبند به رعایت حجاب و عفاف هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی‌اصغر حسینی پیش‌ از ظهر امروز در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با قدردانی از پاسخ کوبنده سپاه به جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: این‌ حرکت غرورآفرین اقتدار را در جهانیان نشان داد، اما ما در میان مردم آن چنان که باید و شاید نتوانستیم ابعاد و تأثیرگذاری این حرکت عظیم را تبیین و نشان بدهیم.

وی ضعف در جهت تبیین را یکی از آسیب‌های حوزه فرهنگی خواند و گفت: متأسفانه در استان تبیین‌گران متخصص نداریم تا آن اثرگذاری لازم را داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان حضور مدیران در میان مردم را در جهت ارتقای رضایت‌مندی مردم تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌های کنونی در سطح جامعه جدی است و بخشی از آن به مسائل فرهنگی بر می‌گردد.

وی بیان‌ کرد: متأسفانه سال‌هاست که در جلسات حوزه فرهنگی استان صحبت، برنامه و مصوبات ارائه می‌شود، اما آن چنان شاهد خروجی و تأثیرگذاری آن نبوده‌ایم.

حسینی با اشاره به اجرای طرح نور ویژه حجاب و عفاف بیان کرد: خوشبختانه بیش از 90 درصد مردم مومن و دیندار استان کردستان خواستار و پایبند به رعایت حجاب و عفاف هستند.

تشکیل کارگروه فرهنگی ویژه تحقق شعار سال

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دستگاه آموزش و پرورش برای تحقق شعار سال پای کار است، اظهار کرد: امسال کارگروه فرهنگی ویژه تحقق شعار سال در آموزش‌وپرورش استان تشکیل شده تا جامعه فرهنگی و دانش‌آموزان نیز مشارکت کنند.

وی گفت: البته باید نتایج مشارکت دانش‌آموزان در جهت شعار سال نیز مشخص باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه در اردیبهشت‌ها شاهد برگزاری مراسمات هفته معلم و آزمون و امتحانات هستیم، مشارکت دانش‌آموزان در این برهه زمانی در برنامه‌ها را غیرممکن دانست و تصریح کرد: 40 درصد نتایج امتحانات متوسطه و 60 درصد پایه دوازدهم در کنکور تأثیرگذار است، بنابراین باید دانش‌آموزان به امتحانات بپردازند.

به گفته وی، یکی از جاهایی که می‌تواند شعار سال رهبر معظم انقلاب و به‌ویژه بخش مشارکت مردمی این شعار را محقق کند، آموزش و پرورش است. امیدواریم بتوانیم با همکاری و انسجام بیشتر در سال جدید امور مربوطه به تعلیم و تربیت را به پیش ببریم.

ناظمی‌جلال افزود: با کمک دانش‌آموزان می‌توان در خصوص تولید و مشارکت اقشار مردم، فرهنگ‌سازی کرد همانگونه که این عزیزان در اجرای کاهش مصرف گاز با شرکت گاز همکاری کردند و نتایج آن را نیز شاهد بودیم.

مراکز عرضه پوشاک در کردستان ساماندهی شوند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان نیز در این جلسه اجرای طرح رعایت حجاب را نیازمند کار تبیینی و فرهنگ‌سازی دانست و اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود که جلسه تخصصی ویژه این حوزه برگزار و اقدامات جدی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام پیام عبدالملکی عنوان کرد: وضعیت برخی فروشگاه‌ها و مراکز عرضه پوشاک مناسب نیست و می‌توان از طریق متولیان امر، تذکرات و اقداماتی که باید صورت گیرد، انجام شود.

وی تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی باید از تمام ظرفیت‌ها، جهت معرفی مد و لباس ایرانی- اسلامی به ویژه از طریق رسانه‌ها بهره بگیریم.  

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان با اشاره به توطئه‌‌های دشمنان یادآور شد: ما در این هجمه فرهنگی باید الگوهای مناسب را از طریق ظرفیت‌های موجود ارائه کنیم.

به گزارش تسنیم؛ در پایان با پیشنهاد و تأکید نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، «تشکیل شورای فرهنگی در ادارات و ارائه گزارش عملکرد توسط مدیران» جزو مصوبات این شورا بود که مقرر شده در جلسات بعدی نتایج اقدامات، مطالبه‌گری شود.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • آغاز مسابقه طرح دادرس ویژه دانش آموزان
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد