Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - علیرضا ایزدی گفت: کشور ما هر چند در حوزه صنعت و کشاورزی گام‌های مهمی بردارد، اما برای رسیدن به توسعه پایدار راهی جز توسعه اقتصاد گردشگری نداریم.

او این موضوع را در وبینار «چهارمین همایش گردشگری با محور توسعه پایدار اصفهان و تاکید بر گردشگری علمی و آموزشی» اعلام کرد و گفت: توسعه پایدار با فاصله گرفتم از رشد‌های سینوسی مخرب تنها با رونق حوزه گردشگری اتفاق خواهد افتاد و ما راهی جز توسعه اقتصاد گردشگری نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان: اقتصاد گردشگری زمانی می‌تواند پایدار باشد که پایه و اصول آن براساس گردشگری علمی بنا شود. همگان باید بدانند که گردشگری تهدیدی برای فرهنگ نیست و همه فعالان حوزه گردشگری باید به دنبال تغییر این نگرش باشند.

ایزدی معتقد است: عنصر شکل دهنده موفقیت در صنعت گردشگری بدون شک علم و دانش است که باید قوام دهنده این صنعت سودآور باشد. گردشگری علمی هنوز در کشور ما اتفاق نیفتاده و به آن نگاه پیش پا افتاده‌ای می‌شود.

او گفت: اردو‌های دانش آموزی و دانشجویی مثال‌هایی ساده از گردشگری علمی هستند که به آن‌ها بی توجهی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان می‌گوید: رویکرد ما در گردشگری علمی و آموزشی اشتباه است. به نظر من سیاست گذاری‌های ما در بخش‌های مختلف گردشگری اشتباه بوده است. گویای این امر جایگاه گردشگری ما در مقایسه با سایر کشور‌ها است.

ایزدی گفت: در گردشگری علمی ابتدا باید جامعه هدف شناخته شود و براساس آن جامعه هدف برنامه ریزی‌ها انجام شود.

او می‌گوید: وقتی سخن از اصفهان به عنوان یک مقصد گردشگری آورده می‌شود ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا به معنای واقعی شایستگی جذب ۲۰ میلیون گردشگر را داریم؟

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: چرا وقتی می‌خواهیم اصفهان را معرفی کنیم تنها از خشکی زاینده‌رود و آلودگی هوا سخن می‌گوییم. اصفهان نیمه پری در صنعت گردشگری دارد که باید شناخته شود.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه پایدار توسعه گردشگری گردشگری اصفهان اقتصاد گردشگری توسعه پایدار گردشگری علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی: مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از راه‌اندازی مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی، خبر داد و گفـت:  قرار است امسال مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی در پارک فناوری پردیس، راه‌اندازی شود.

وی درباره ظرفیت‌های مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی، ادامه داد: این مرکز، ظرفیت جذب بیش از  ۱۰۰ فناور برتر با شرایط ایده‌ال کاری، مالی و استخدامی و همچنین امکانات و زیرساخت‌های تحقیقاتی را دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اضافه کرد: پروژه‌هایی که قرار است در این مرکز انجام شود در دستور کار و مورد توافق اعضای شورا قرار گرفته است.

وی در پایان افزود: امیدواریم، مرکزملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی، در آینده نزدیک، به یکی از مراکز به‌نام تولید و توسعه فناوری در منطقه و در ایران تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • خبر خوش وزیراقتصاد برای تولید کنندگان در سال جاری
  • ناکامی کاله در راه رسیدن به نیمه نهایی
  • نقش ویژه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان برای افزایش ماندگاری گردشگر در اصفهان
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین
  • تأمین آب پایدار مهمترین مطالبه مردم سرولایت
  • دهقانی: مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی راه‌اندازی می‌شود
  • نقش دانشگاه هنر اصفهان در ارتقاء جایگاه هنر و توسعه شهر