Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌المللی معتقد است قطر به عنوان کشورِ صاحبِ سرمایه این امکان را دارد که در ایران سرمایه‌گذاری کند و تاکنون تقریبا این‌کار انجام نشده است و باید مشوّق‌های لازم به‌وجود بیاید تا از ظرفیت‌های قطر و ایران برای سرمایه‌گذاری استفاده شود. - اخبار سیاسی -

حمیدرضا آصفی کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره اهمیت سفر آیت‌الله رئیسی به قطر و اینکه این سفر به دعوت رسی امیر این کشور و بعد از 11 سال انجام خواهد گرفت، اظهار داشت: یکی از شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی رئیس‌جمهور نگاه به همسایگان و اولویت کار با آن‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطر یکی از همسایگان ماست که در گذشته همیشه با این کشور روابط خوبی داشتیم ولی متأسفانه تماس‌ها در سطوح عالی مدت‌ها صورت نگرفته است.

سفر رئیسی به قطر در ادامه سیاست توجه به همسایگان؛ ارتقای روابط دو کشور و شرکت در اجلاس اوپک گازی

وی افزود: قطر به‌عنوان همسایه‌ای است که اشتراکات زیادی با ما دارد و جزو اوپک گازی است و هر دو در سازمان‌هایی که مرتبط با انرژی است، عضویت داریم و این یکی از نقاط خوب برای تحکیم روابط است. از طرفی دیگر، نیز جمهوری اسلامی ایران امکانات زیادی دارد که در اختیار قطر بگذارد؛ عرصه‌هایی از جمله صدور خدمات فنی مهندسی و کالاهای صنعتی-سنتی که می‌تواند از دیگر زمینه‌های همکاری دو کشور باشد.

سفیر اسبق ایران در امارات متحده عربی بیان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس نوعاً به سفر می‌روند و گردشگر دارند که به اروپا و آسیای دور سفر می‌کنند ولی ما نتوانستیم از ظرفیت گسترده خود در رابطه با این کشورها استفاده کنیم. هم گردشگر و هم گردشگری سلامت از امتیازات ایران است و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر نیاز جدی به این مسئله دارند و این موضوع می‌تواند در دستورکار قرار بگیرد.

آصفی تصریح کرد: قطر به عنوان کشورِ صاحبِ سرمایه این امکان را دارد که در ایران سرمایه‌گذاری کند و تاکنون تقریبا این‌کار انجام نشده است و باید مشوّق‌های لازم به‌وجود بیاید تا از ظرفیت‌های قطر و ایران برای سرمایه‌گذاری استفاده شود.

وی در ادامه درخصوص دستاوردهایی که سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر خواهد داشت، عنوان کرد: دستاوردها در تمامی این عرصه‌ها از جمله مسائل انرژی، مبادلات اقتصادی، روابط دوجانبه و سایر همکاری‌ها می‌تواند باشد. هم‌چنین این مسئله مهم است که جام جهانی فوتبال در آینده‌ی نزدیک در قطر برگزار می‌شود و با تدارک یک برنامه‌ی خوب، یکی از دستاوردهای نزدیک و قریب‌الوقوع سفر نیز همکاری دو کشور درباره  جام جهانی در ابعاد مختلف باشد؛ این همکاری‌ها بیشتر در زمینه‌های فرهنگی و گردشگری صورت بگیرد و بسیاری از کسانی که از سراسر جهان به جام جهانی می‌آیند می‌توان از ظرفیت‌های ایران استفاده کنند و امکان سفر به ایران را هم خواهند داشت.

سفیر اسبق کشورمان در فرانسه بیان کرد: در شرایطی که کشور در تحریم ظالمانه است، باید امکانات داخلی‌مان که الحمدلله بی‌شمار است به‌کار گرفته شود و یکی از زمینه‌ها برنامه‌ریزی برای جام جهانی است.

آصفی، در ارزیابی نگاه و توجه دولت سیزدهم به همسایگان گفت: این نگاه و توجه و سفرها به کشورهای منطقه خوب و تأثیرگذار است ولی ما باید همزمان نیز توانمندی داخلی در عرصه موضوعات را ایجاد کنیم. موضوعات مطرح‌شده در این سفرها باید پس از سفر به‌طور جدی پیگیری شود. هم‌چنین پس از سفر به همسایگان و کشورهای منطقه، سایر کشورها نیز مورد نظر قرار بگیرد و این‌کار، مکمل این سفرها خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم آیت الله سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم سرمایه گذاری جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل از تولید بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمد اله‌بخش ظهر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در بازدید از واحد تولیدی صنایع غذایی و فرآورده کنسرو تن ماهی اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر و تولید روزانه ۱۲ تن انواع کنسرو ماهی از ظرفیت مهم تولید کنسرو تن ماهی در شمال غرب کشور است.

وی افزود: این کارخانه با سرمایه‌گذاری انجام یافته و طرح توسعه در کوتاه مدت، ظرفیت تولید بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در روز را داشته و با تولید ۵ نوع محصول از انواع ماهیان شامل ماکرل- گیدر و هوور وزرده، به‌صورت بهداشتی و با تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی با تکنولوژی بسیار بالا در سطح کشور در حال تولید و توزیع و ارسال به سراسر کشور است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل در این بازدید ضمن تقدیر از مدیریت و کارکنان این واحد تولیدی از توجه به مقوله استاندارد و کیفیت افزود: واحدهای تولیدی در خصوص ارتقای کیفیت با رقابت با سایر کارخانجات می‌توانند زمینه حضور موفق در بازارهای داخلی و جهانی را که نتیجه کیفیت برتر است کسب کنند.

اله‌بخش با اشاره به اینکه توجه به تنوع محصولات شیلاتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های جذاب برای صاحبان سرمایه است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته ‏در این سرمایه‌گذاری چرخه تأمین مواد اولیه و دستیابی به بازارهای هدف قابل اعتماد و تضمین فروش محصولات ‏تولیدی است.

کد خبر 745562

دیگر خبرها

  • دعوت اسکواش باز خوزستانی به اردوی تیم ملی
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقمِ ۸ ساله رسید
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقم در ۸ سال رسید
  • ما نمی خواهیم شاهد جنگ با ایران باشیم
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است