Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: حفظ استقلال وکلا در چارچوب مقررات و قوانین تعریف شده جوهره وکالت است و نباید این جایگاه را با تصویب قوانین اشتباه زیر سوال ببریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت شصت و نهمین سالروز استقلال کانون وکلا و هفته وکیل مدافع نشست مطبوعاتی رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین روز یکشنبه در محل کانون برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد حسینی در این نشست گفت: حفظ استقلال وکلا جوهره شغل وکالت است و وکیلی که مستقل نباشد نمی تواند از حقوق موکلان دفاع کند.

وی بیان کرد: استقلال وکیل آنقدر مهم است که در سال ۳۱ قانون لایحه استفلال وکلای دادگستری مطرح می شود و امروز بعد از ۶۹ سال این استقلال همچنان اهمیت دارد و گرامی داشته می شود.

حسینی یادآورشد: اگر وکیلی نباشد که از حق افراد دفاع شود مردم متضرر می شوند و حق دفاع ملت با تضمین وکیل دادگستری حفظ می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین تصریح کرد: البته این استقلال با نظارت و تبعیت از مقررات صورت می گیرد ولی این نظارت نباید مانع دفاع از حقوق وکلا شود.

حسینی در ادامه گفت: موضوع نظارت بر وکلا بر اساس قانون برقرار است و با تضعیف وکلا نباید زمینه اظهار نظر سلیقه ای باب شود هرچند اگر تخلفی هم از سوی وکلا صورت گیرد دادسرای انتظامی و دادیاران انتظامی به آنها رسیدگی می کنند و جای نگرانی نیست.

وی در خصوص جایگاه «اسکودا» اظهارداشت: اتحادیه کانون وکلای دادگستری کشور«اسکودا» با انتخاب 26 کانون سراسر کشور شکل گرفته و نقش و هدفش انسجام بخشی و اتحاد کانون هاست تا با قدرت از موجودیت و ابتکار عمل کانون ها دفاع شود.

قانون تسهیل کسب و کار به استقلال وکلا آسیب می زند 

حسینی در ادامه با ابراز نگرانی از تصویب قانون تسهیل فضای کسب و کار یادآورشد: وکالت یک مبحث غیر اقتصادی است و در مقام قانون گذاری اگر کمیسیونی بخواهد موضوع وکالت را بررسی کند حتما بایستی کمیسیون قضایی باشد اما به نام تسهیل در کسب و کار در کمیسیون اقتصادی موضوع وکالت را کسب و کار تلقی کردند که ایراد دارد.

وی بیان کرد: کسی که باید از جان و مال و ناموس مردم دفاع کند اگر نگاه منفعت طلبانه و اقتصادی صرف داشته باشد پذیرفته  نیست.

حسینی گفت: اگر بخواهیم به برخی فعالیت ها مانند خبرنگاری، وکالت و پزشکی فقط از منظر کسب و کار اقتصادی نگاه کنیم این جایگاه را تضعیف کرده و به فعالان آن ظلم کرده ایم لذا در این طرح نیز که وکیل را کاسب دانستند اشتباه بوده و به این جایگاه ظلم شده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین یادآورشد: در گرفتن پروانه هم نگاه دیگری صورت گرفت و اگر  قبلا در یک کمیسیون تخصصی نیازسنجی می شد و بر اساس آن جذب وکیل صورت می گرفت و ۱۸ ماه دوره می دید و در کانون جلسات تخصصی برگزار می شد تا فرد خبره شود متاسفانه در رویکرد جدید این ظرفیت حذف شد و گفتند اگر داوطلب وکالت  ۷۰ درصد نمره میانگین نفر اول را کسب کند می تواند پذیرفته شود و با این  طرح اگر یک درصد اول ، نمره پایین داشته باشد و بدون حد نصاب باشد افراد با کمترین امتیاز می توانند قبول شوند و با کمترین سطح دانش پروانه وکالت بگیرند که آینده نگران کننده ای را ترسیم می کند.

وی گفت: با این طرح هر کسی که درس حقوق خوانده باشد می تواند پروانه وکالت بگیرد و به جای این که سالی ۱۰۰ وکیل جذب شود بیش از ۳ هزار نفر استخدام می شوند و بازار اشباع شده و بحران اشتغال ایجاد خواهد شد.

امنیت وکلا در معرض تهدید است

حسینی اظهارداشت: در حال حاضر مجمع تشخیص مصلحت با طرح مخالفت کرده و شورای نگهبان فرصت داده تا اصلاح شود و ما نگران تصویب آن هستیم و امیدواریم با کمک نمایندگان دلسوز و متخصص این مشکل برطرف شود.

وی گفت: ما وکلا مدافعان بی دفاع هستیم چون مسلط به قانون هستیم از تضییع حقوق افراد جلوگیری می کنیم اما امنیت وکلا تامین نمی شود.

حسینی با ابراز نگرانی از تهدید استقلال و امنیت وکلا یادآورشد: سال قبل دو مورد تعرض به وکیل با چاقو و شمشیر صورت گرفت که یک مورد حمله در دفتر کار و یک مورد در محدوده منزل وکیل رخ داد که متاسفانه ابزار دفاع نداریم که در این راستا برای حفظ سلامت وکلا درخواست امکانات دفاع شخصی کردیم که بازدارنده باشد.

وی اضافه کرد: بار دیگر متذکر می شویم اگر وکیل بیسواد داشته باشیم حقوق مردم به خطر می افتد لذا انتظار داریم این طرح تصویب نشود.

حسینی از راه اندازی واحد صلح و سازش در کانون هم خبرداد و اظهارداشت: در یک سال گذشته تلاش کردیم  فاصله کانون با مردم کمتر شود زیرا هرچقدر این فاصله کم شود قانون مداری و نظم بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: راه اندازی واحد صلح و سازش موجب شد شاهد کاهش پرونده در محاکم باشیم و در این زمینه تلاش شد از ظرفیت وکلا و افراد شناخته شده از جمله ورزشکاران، اساتید دانشگاه، پیش کسوتان و معتمدان استفاده کنیم تا صلح و سازش بیشتر شود.

حسینی گفت: خوشبختانه ۵۰ درصد پرونده هایی که در این واحد بررسی شده به صلح و سازش منجر می شود.

وی اضافه کرد: به طور میانگین ماهانه ۳۰ پرونده صلح و سازش تشکیل می شود که ۵۰ درصد به سازش منجر می شود و اگر مردم مراجعه کنند و بگویند نمی خواهیم دادخواست دهیم در این واحد آن را بررسی می کنیم. 

اجرای طرح وکیل مهربانی در قزوین

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین تصریح کرد: با اجرای طرح وکیل مهربانی تعدادی از وکلا سرپرستی یک یا دو یتیم را پذیرفتند که با این کار توجه به قشر آسیب پذیر جامعه ترویج شد.

وی تصریح کرد: همچنین ارائه مشاوره حقوقی رایگان دربهزیستی و کمیته امداد و زندان از دیگر اقدامات کانون وکلاست که در این راستا ماهانه ۱۲۰۰ نفر ساعت مشاوره حقوقی  رایگان و ۱۰۰ پرونده  رسیدگی می شود.

حسینی از همکاری رسانه های گروهی در انعکاس فعالیتها و دغدغه های کانون وکلا نیز تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استقلال استان قزوین محمد حسینی حقوق قانون کمیسیون اقتصادی کسب و کار پزشک اشتغال مجمع تشخیص مصلحت شورای نگهبان سلامت جامعه کمیته امداد زندان سید محمد حسینی کانون وکلای دادگستری قزوین صلح و سازش کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه

فرماندهی انتظامی کشور (فراجا) از سیدحسین حسینی به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده و دروازه‌بان ملی‌پوش آبی‌پوشان در دادگاه حضور یافت.

حسینی در دادسرا توضیح داد صحبتی یا اقدامی علیه فرماندهی انتظامی نکرده و تنها برای مراقبت از بانوی هوادار دنبال آرام کردن فضا بوده است.

وکیل باشگاه استقلال نیز بابت این پرونده در دادسرا حضور پیدا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • (عکس) تمرینات ویژه سیدحسین حسینی در کنار دخترش
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • کاش کاظم صدیقی را هم مثل حسینی، دروازه بان استقلال یک جلسه محروم می کردید!
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد