Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان ضمن تاکید بر حمایت از نرم افزارهای بومی در راستای نظارت، توزیع و فروش اقلام و کالاها، گفت: فروش و توزیع همه اقلام و مایحتاج عمومی بویژه اقلام تنظیم بازار از طریق سامانه های بومی دارای شرایط در استان امکان پذیر خواهد بود و توزیع اقلام اختصاصی در استان نیز با پیگیری های لازم، به سامانه های بومی مصوب، واگذار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محسن افشارچی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، با اشاره به راه اندازی نرم افزار «سرند» در جهت نظارت بر قیمت اقلام اساسی در بازار، اظهار داشت: با استفاده از نرم افزار سرند، ضمن استخراج قیمت روز اقلام اساسی از کف بازار، می توان بر عملکرد ناظرین هم با استفاده از تکنولوژی، نظارت داشته باشیم.

وی راه اندازی نرم افزارهای نظارت بر قیمت اقلام اساسی را یکی از راه های اطلاع از قیمت روز اقلام و نظارت بر عملکردها دانست و گفت: از اصناف استان کمک می گیریم تا قیمت ها را بصورت خوداظهاری ثبت نمایند و در گام های بعدی، با قراردادن این نرم افزارها در اختیار مردم، ضمن معرفی مراکز فروشی که قیمت پایین تری دارند، به کنترل و نظارت بر بازار کمک خواهد شد.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه نرم افزارهای فروش و عرضه اقلام اساسی باید بصورت استانی باشد و باید از ابزارهای موجود در استان استفاده نمود، اعلام کرد: از استارت آپ های محلی که امکان عرضه اقلام تنظیم بازاری را بصورت نرم افزاری و اینترنتی داشته باشند و از اپلیکیشن های فروش غیرحضوری دارای شرایط در استان حمایت می کنیم.

استاندار زنجان با ابراز امیدواری از اینکه بتوان با ابزارهای الکترونیکی، نظارت بر بازار را تقویت نمود، خاطرنشان کرد: از یک سو باید اطلاع رسانی ها و آموزش های لازم را به مردم و فروشندگان ارائه کنیم و از سوی دیگر نرم افزارهای نظارتی را باید به یک بلوغی برسانیم که قابل معرفی به مردم باشند.

وی همچنین تقویت فرهنگ خرید آنلاین در استان را در کاهش قیمت تمام شده اقلام، موثر دانست و گفت: فروشگاه های مجازی و محلی فروش لباس با اقداماتی از قبیل رساندن کالاها در کوتاه ترین زمان به دست مشتریان در استان می توانند برای مردم ارزش افزوده ایجاد نمایند و فرهنگ خرید آنلاین را برای برخی از کالاها که نیاز به مراجعه حضوری ندارند، تقویت کنند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه آمارهای اعلام شده باید مستند و بر اساس ارقام اعلام شده از سوی مراجع رسمی همچون مرکز آمار ایران باشد، افزود: همانگونه که آمارهای شاخص مرکز آمار ایران، رتبه تورم استان را نشان می دهد، باید با تغییر رویه ها و اقدامات، روند کاهشی تورم استان را معنادار نماییم تا در آمارهای شاخص و مرجع قابل مشاهده باشد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح داشت: اگرچه نظارت بر قیمت اقلام و برخورد جدی و سلبی با گرانفروشان، بخشی از وظایف و اقدامات در راستای تنظیم بازار است ولی برای کنترل تورم و تنظیم قیمت اقلام باید ریشه یابی کنیم و مشکلات را بصورت اساسی و با نگاه ایجابی و نه سلبی، رفع نماییم.

وی یکی از علل تورم پوشاک در استان زنجان را محدودیت مراکز فروش و عدم وجود تعدد در مراکز عرضه عنوان نمود که منجر به افزایش بهای اجاره مغازه ها می شود و بالا بودن هزینه اجاره بها منجر به افزایش قیمت کالاها ویژه پوشاک در استان زنجان شده است و افزود: برای رفع ریشه ای این مشکل بصورت کوتاه مدت و میان مدت، می توان با راه اندازی بازارهای روز و محلی و یا دایر کردن نمایشگاه های عرضه پوشاک، قیمت ها را کاهش داد و در بلند مدت باید به فکر ایجاد و افزایش مراکز فروش در استان باشیم.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در استان زنجان نیز همچون آمار کشوری بدنبال کاهش رشد تورم هستیم و تا ماههای آینده تغییرات مثبتی را در این زمینه اعلام خواهیم کرد.

افشارچی یادآور شد: بر اساس رصد دقیق میزان شیوع ویروس کرونا در استان زنجان و با انجام بازدیدهای هفتگی از وضعیت بیمارستان های استان، هنوز به نتیجه ای درخصوص تعطیلی مراکز مختلف نرسیده ایم و در این روزهای پایانی سال، از هر اقدامی که باعث کاهش تورم و کاهش آلام و مشکلات اقتصادی عموم مردم بشود استقبال می کنیم.

  //انتهای پیام//

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا تنظیم بازار نرم افزار کنترل و نظارت مرکز آمار ایران شاخص تورم دولت مشکلات افزایش قیمت استان زنجان رشد ویروس بیمارستان مشکلات اقتصادی تنظیم بازار کنترل و نظارت مرکز آمار ایران نرم افزار استاندار زنجان استان زنجان نرم افزارهای تنظیم بازار اقلام اساسی قیمت اقلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟

قیمت ری‌را قرار است زیر یک میلیارد تومان باشد. این خودرو مطابق اعلام پیشین ایران خودرو، تا اواسط خرداد ماه امسال نیز برای فروش، در سامانه یکپارچه قرار داده‌می‌شود و تحویل آن ۹۰ روزه است؛ لذا پیش‌بینی می‌شود این خودرو تا اواخر تابستان به متقاضیان تحویل داده‌شود. البته برخی از گمانه زنی‌ها حاکی از تلاش خودروسازان داخلی برای فروش محصولات‌شان از روشی غیر از سامانه یکپارچه فروش خودرو است. مطابق برخی از اخبار، محصولات چینی مونتاژی در کشور در نمایندگی‌ها هم فروخته شده‌اند. هر چند در حال حاضر تنها راه فروش خودرو برای کارخانه‌ها، قرار دادن آن در سامانه یکپارچه فروش خودرو است.

قیمت ریرا در کارخانه حدود یک میلیارد تومان است و اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو‌های داخلی نیز حدود دو برابر و حتی بیشتر است؛ بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت ری‌را در بازار آزاد، به حدود دو میلیارد تومان برسد. این یعنی قیمت ری‌را در بازار آزاد، معادل خودرو‌هایی مانند فیدلیتی هفت نفره، هایما ۸ S، کی‌ام‌سی X۵، دیگنیتی و تیگو هفت پرو است. آن چه مشخص است ری‌را در بحث پلت فرم، قوای فنی و تا حدودی آپشن‌ها، قادر به رقابت با چینی‌ها است. اما در بحث طراحی به‌ویژه در نمای ظاهری، عقب‌تر از رقبای چینی است

از طرف دیگر، تیراژ تولید بالاتر از چینی‌ها، گستردگی خدمات پس از فروش و احتمالا بازار خرید و فروش ری‌را، بهتر از چینی‌ها است. در نتیجه باید منتظر ماند و دید که قرار است ری‌را قیمت چینی‌ها را پایین بیاورد یا چینی‌ها قیمت آن را می‌شکنند. البته اگر همه با هم بالا نروند!

ری‌را به قوی‌ترین پیشرانه داخلی حال حاضر یعنی EF۷ توربو پلاس یا EFP با توان تولیدی ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور مجهز است. گیربکس شش سرعته AT با برند DAE نیز وظیفه انتقال این توان به چرخ‌های جلو را دارد.

ترمز پارک برقی، اتو هولد، سامانه کمکی حرکت در سر بالایی و سراشیبی، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز‌های دیسکی مجهز به ABS و EBD و سیستم کمکی ترمز از امکانات ایمنی این خودرو هستند.

صفحه کیلومتر دیجیتال ۱۲ اینچی، مانیتور مالتی مدیا ۱۲ اینچی با ۹ بلندگو، نورپردازی مخفی و سانروف جزو امکانات رفاهی ری‌را هستند. همچنین سنسور نور و باران، دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور از دیگر امکانات این خودرو هستند.

منبع: بیت ران

tags # ایران خودرو سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • قیمت حواله سهند در بازار چقدر است؟
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • با ارزش ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار| ابزارهای گروه مالی تکمیل می شود
  • رکود در بازار برخی اقلام غذایی با تخفیف‌ هم شکسته نشد