Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، اسماعیل حسین زهی نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس درباره تسهیلات اعطایی مسکن از سوی بانک ها گفت: قانون جهش تولید ملی مسکن مصوب مجلس در جهت رونق ساخت و ساز مسکن داشته ایم  که تسهیلات مسکن نیز یکی از مسائلی است که در آن در نظر گرفته شده است. 

نائب رئیس اول کمیسیون عمران افزود: در قانون جهش تولید ملی مسکن مقرر شده که سالی یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود که برای ساخت این یک میلیون واحد تسهیلات بانک ها هم باید به مردم با شرایط مناسب ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسین زهی گفت: خوشبختانه در این قانون تمام موارد دخیل در بحث صنعت ساختمان آورده شده است و تمام دستگاه ها مثل وزارت صنعت، وزارت راه، وزارت نفت  و... مکلف به همکاری برای ساخت و ساز مسکن شده اند. 

این نماینده مجلس یازدهم افزود: در این قانون چون مصوب شده که زمین های دولتی به صورت رایگان برای ساخت و ساز تخصیص داده شود قیمت مسکن کاهش پیدا می کند و مصالح ساختمانی هم با قیمت تمام شده در اختیار انبوه سازان و پیمانکاران قرار می گیرد تا مسکن با قیمت ارزان تری ساخته شود. 

حسین زهی گفت: کسانی که واجد شرایط خرید مسکن ملی هستند بعد از ثبت نام در سامانه می توانند از وام بانک ها برخوردار شوند زیرا بانک ها موظف شده اند که ۲۰ درصد از حجم اعتبار خود را برای تسهیلات ساخت و ساز مسکن تخصیص دهند. علت این ملزم شدن بانک ها این است که مردم بدون دریافت وام نمی توانند خانه دار شوند و این تسهیلات کمک زیادی به آنها می کند. 

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در سال های گذشته به بحث خانه سازی توجهی نشده است ولی بر  اساس قانون اساسی دولت ها موظف هستند به بحث فراهم کردن مسکن برای افرادی که نیاز دارند کنند. با توجه به متناسب نبودن عرضه و تقاضا مردم می توانند صاحب خانه شوند. 

حسین زهی افزود: تسهیلات مسکن در این قانون پیش بینی شده که با درصد سود کم به مردم وام داده شود. ولی نیاز داریم که بانک ها به اجرای این قانون توجه داشته باشند و سود و بهره ای که می خواهند بگیرد کم باشد تا مردم بتوانند بازپرداخت را به راحتی انجام دهند.

منبع: برنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1130732 برچسب‌ها تسهیلات بانکی مجلس شورای اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تسهیلات بانکی مجلس شورای اسلامی ساخت و ساز حسین زهی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است

  در حالی که بسیاری از متقاضیان  در زمینه پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه بودند اما به گفته بسیاری از کارشناسان در حال حاضر پرداخت این تسهیلات نقش موثری در افزایش میزان مشارکت های مردمی دارد .

به گفته کاظمی کارشناس مسکن در حال حاضر با وجود تاکیدات بسیار زیاد در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت اما همچنان شاهد آن هستیم که برخی از بانک ها در این حوزه همکاری لازم را انجام نمی دهند و این امر خود زمینه ساز  کند شدن روند ساخت مسکن شده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین عرضه زمین نقش موثری در تقویت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر هم خود زمینه ساز همکاری و مشارکت بیشتر متقاضیان مسکن می‌شود.

او یادآور شد: اجرای این اقدامات از سوی دولت زمینه ساز محقق شدن بیشتر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارایه می‌شود
  • تاکید بر اجرای مقررات ملی ساختمان در کیش
  • ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال۱۴۰۲
  • شاکری در گفت و گو با قدس: مشکل زمین دولتی حل شد وقت آن است که بانک‌ها به تکلیف خود در پرداخت تسهیلات عمل کنند
  • شاکری در گفت و گو با قدس: مشکل زمین دولتی حل شد وقت ان است که بانک‌ها به تکلیف خود در پرداخت تسهیلات عمل کنند
  • اعطای بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی