Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@01:28:20 GMT

گرد و غبار در دزفول به ۱۲ برابر حد مجاز رسید

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۲۲۲۸

گرد و غبار در دزفول به ۱۲ برابر حد مجاز رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار در ساعت ۱۵ در هوای دزفول یک هزار و ۷۳۹ میکروگرم برمترمکعب یعنی ۱۲ برابر حد مجاز، اندیمشک یک هزار و ۱۸۶ میکروگرم برمترمکعب یعنی هشت برابر حد مجاز، شوش ۹۲۰ میکروگرم برمترمکعب، شوشتر ۹۹۱ میکروگرم برمترمکعب، گتوند ۷۱۳ میکروگرم برمترمکعب، ایذه ۳۱۲ میکروگرم برمترمکعب، مسجدسلیمان ۳۴۲ میکروگرم برمترمکعب، اهواز ۲۸۸ میکروگرم برمترمکعب، بندر امام خمینی(ره) ۲۸۳ میکروگرم برمترمکعب، بهبهان ۲۹۱ میکروگرم برمترمکعب، حمیدیه ۲۵۶ میکروگرم برمترمکعب، رامشیر ۲۴۱ میکروگرم برمترمکعب، سوسنگرد ۲۵۹ میکروگرم برمترمکعب، شادگان ۲۱۲ میکروگرم برمترمکعب و ماهشهر ۲۳۷ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار ساعتی پدیده گرد و غبار نشان می‌دهد که شدت این پدیده در شهرهای جنوبی خوزستان رو به کاهش و در شهرهای شمالی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

همچنین سامانه پایش کیفی هوای کشور که وضعیت هوا را بر اساس شاخص AQI اعلام می‌کند، شاخص کیفی هوا را در ساعت ۱۶ روز دوشنبه در شهرهای اندیمشک، ایستگاه منازل ۲۰۰ دستگاه اهواز، دزفول، شوش و گتوند، عدد ۵۰۰ در شرایط خطرناک گزارش کرده است.

در این زمان شاخص کیفی هوای اهواز ۲۳۳ و مسجدسلیمان ۲۷۱ در شرایط بسیار ناسالم و شهرهای بندر امام خمینی(ره)، بهبهان، رامشیر و سوسنگرد در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها و شاخص هوا، و در شهرهای حمیدیه، شادگان و ماهشهر در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گرد و غبار دزفول میزان گردوغبار حد مجاز گردوغبار میکروگرم برمترمکعب حد مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۵ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۹ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۷ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6085992 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس
  • حال هوای تهران خوب است
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • جمع آوری بیش از ١١ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان