Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با تمجید از روحیه استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت‌های منطقه آمریکای لاتین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های گسترده و خواست دشمن برای تحت فشار قرار دادن کشورمان، توانسته در عرصه‌های مختلف از جمله صنایع نفت و گاز توانمندی‌های خوبی به دست آورد و آماده انتقال تجربیات خود به ترینیداد و توباگو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی عصر دوشنبه در جریان سفر به قطر و در حاشیه ششمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، در دیدار «کیت راولی» نخست‌وزیر ترینیداد و توباگو با اشاره به روحیه آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی ملت‌های منطقه آمریکا‌ی لاتین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مطالبات آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه همه ملت‌های جهان برابر ظلم کشورهای استکباری بوده است.

رئیس جمهور با ابراز علاقه‌مندی کشورمان برای گسترش روابط با ترینیداد و توباگو به ویژه در عرصه بهره‌برداری از منابع نفت و گاز افزود: در دورانی که دشمن قصد داشت با تحریم و اعمال فشار صنعت نفت ایران را به تعطیلی بکشاند، وزارت نفت و فعالان بخش نفت و گاز ایران توانستند به رغم خواست دشمن به سطح بالایی از دانش و توانمندی‌های فنی دست یابند که حاصل آن بالندگی صنعت نفت و گاز کشورمان است.

دکتر رئیسی با ابراز آمادگی جمهوری اسلامی برای تبادل تجربیات خود با ترینیداد و توباگو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دوره فعالیت دولت سیزدهم برنامه ویژه‌ای برای گسترش روابط و تعاملات اقتصادی و سیاسی با همه کشورهای دنیا از جمله کشورهای منطقه آمریکای لاتین دارد و در همین راستا علاقه‌مندیم سطح روابط خود با کشور شما را نیز ارتقا دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان نخست‌وزیر ترینیداد و توباگو مبنی بر تحت تاثیر قرار گرفتن تعاملات و همکاری‌های فنی و تجاری این کشور در نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه دیگر کشورهای منطقه آمریکا لاتین تصریح کرد: این مساله گواه ظلم و استکبار آمریکا است که حتی شامل کشورهایی می‌شود که با آن روابط عادی دارند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: تجربه ۴۳ ساله جمهوری اسلامی ثابت کرده هر کس  مقابل ظلم مقاومت و ایستادگی کند حتما می‌تواند حقوق خود را استیفا کند.

کیت راولی نخست‌وزیر ترینیداد و توباگو نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کشورش از حجم قابل توجهی از منابع هیدروکربونیک برخوردار است، گفت: ترینیداد و توباگو به دنبال آن است همچون ونزوئلا و کوبا همکاری‌ها و روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را گسترش دهد.

کیت راولی افزود: ترینیداد و توباگو پس از استقلال از انگلستان، روی توسعه صنایع نفت و گاز خود تمرکز کرد و امروز شرکت‌های ملی نفت و گاز ما از توانمندی‌های خوبی برخوردار هستند، اما همچنان شرکت‌های بین‌المللی در صنایع نفت و گاز ما حضور موثری دارند.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم همکاری‌ها و شرکای اقتصادی خود را بیش از پیش متنوع کنیم، تصریح کرد: علاقه‌مندیم از تجربیات و توانمندی‌های ایران در عرصه نفت و گاز بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قطر جمهوری اسلامی ایران جهان نفت گاز صنعت نفت وزارت نفت ایران نفت و گاز جمهوری اسلامی دولت اقتصادی و سیاسی آمریکای لاتین کشورهای منطقه استکبار حقوق ونزوئلا کوبا اسلامی ایران استقلال همکاری آیت الله ابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران ترینیداد و توباگو منطقه آمریکا نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح انسداد مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ امیر سرتیپ رضا آذریان گفت: مرز‌های جمهوری اسلامی ایران با هدف حفظ امنیت پایدار با تجهیزات بروز رصد می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح انسداد مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • جو لیبرمن درگذشت
  • ۱۰۰ پایگاه برای جذب حامی در مازندران آماده هستند
  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • مرگ سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی
  • جهاد اسلامی: ایران حامی همیشگی فلسطین است
  • تجاوزات صهیونیست ها توسط رسانه های غربی و آمریکایی پشتیبانی می شود
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • بسیجیان وطن همواره آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند