Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاره کاراته ایران در یک رفتار عجیب به بهانه یک مسابقه بی ارزش به انتقاد از مسئولان فدراسیون و رسانه ها کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابتهای لیگ برتر کاراته وان در طول هفته جاری در فجیره امارات برگزار شد.  مرحله اول از مسابقات لیگ برتر کاراته وان 2022 که از 29 بهمن تا اول اسفندماه به میزبانی فجیره امارات و با قوانین جدید فدراسیون جهانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم رقابت های کاراته وان امارات غیبت تعدادی از ستارگان کاراته جهان بود تا جایی که در کومیته و کاتا برخی از چهره های شاخص جهان که در چند سال اخیر صاحب مدال بودند، در این مسابقات حضور نداشتند.

یکی از کشورهایی که در این رقابتها کاراته کاهای آن غایب بودند، ایران بود. فدراسیون کاراته در یک حرکت منطقی و اصولی تصمیم گرفت تا در این رقابتها حضور پیدا نکند.

با توجه به شرایط بوجود آمده و برخی مشکلات، مسئولان ورزش، شورای برون مرزی و مسئولان فدراسیون کاراته، مخالفت صریح خود را با حضور کاراته کاهای ایران در مسابقات فجیره اعلام کردند. این در حالی بود که در سال منتهی به المپیک تیم ملی کاراته ایران برای کسب سهمیه با صرف هزینه فراوان در 23 رویداد کاراته وان شرکت کرد و تمامی نفرات واجد سب سهمیه به کرات در مسابقات حضور یافتند که نتیجه این ماراتن طولانی و طاقت فرسا کسب 4 سهمیه در کاراته بود. بدون تردید هیچ فدراسیون و رشته ای در سال منتهی به المپیک تا این اندازه سفر برون مرزی و حضور در رویدادهای بین المللی همچون کاراته نداشت و همین هزینه بسیار سنگینی را به فدراسیون تحمیل کرد.

برای سال جاری و با توجه به عدم حضور کاراته در رقابتهای المپیک پاریس، کاراته نیازی به حضور گسترده و دائمی در رویدادهای بین المللی کاراته وان ندارد و از همین رو فدراسیون کاراته تصمیم گرفته تنها در رقابتهایی حضور پیدا کند که حضور در آن ضروری است و از همین رو سفر به امارات و حضور در رقابتهای کاراته وان فجیره نیز در برنامه فدراسیون قرار نگرفت.

تصمیمی که به صلاح ورزش ایران و به طور مشخص کاراته بود اما به مذاق برخی از کاراته کاها خوش نیامد. برخی از چهره های شاخص با تصور پیش از المپیک توکیو، از فدراسیون کاراته درخواست کردند هزینه اعزام آن ها به رقابت های آزاد فجیره را پرداخت کند که این درخواست با مخالفت فدراسیون کاراته مواجه شد.

مسئولان فدراسیون دیگر دلیلی برای پرداخت هزینه های ورزشکاران جهت حضور در رقابت های لیگ جهانی که به صورت آزاد برگزار می شود، نمی بینند که این موضوع با انتقاد برخی از ورزشکاران مواجه شده. در نهایت نفراتی همچون سجاد گنج زاده بدون توجه به مخالفت صریح فدراسیون و نهادهای ورزشی، عازم این سفر شدند، هر چند که در مسابقات شرکت نکردند و مشغول گشت و گذار در امارات شدند!

در حال حاضر تمرکز اصلی فدراسیون کاراته و سرمربی تیم ملی، کسب موفقیت در رویدادهای قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و مسابقات کشورهای اسلامی است و نفرات مدنظر کادر فنی با برگزاری انتخابی در فرودین سال آینده تا حد زیادی مشخص خواهند شد.

حضور در رقابتهای لیگ جهانی کاراته وان علاوه بر صرف هزینه های فراوان از منظر راهبردی نیز به صلاح ورزش و کاراته ایران نیست. فراموش نکنیم که کاراته یکی از رشته هایی است که رژیم صهیونیستی روی آن سرمایه گذاری فراوانی انجام داده و با جذب و خرید کاراته کاهای سایر کشورها همیشه می کوشد در این رقابتها حضور پیدا کند. بخشی از سیاست صهیونیست ها تقابل با ایران و ایجاد فضای سیاسی است تا از این طریق ورزش ایران را با مشکلات محرومیت و تعلیق روبرو کنند؛ همانند آنچه در جودو رخ داد. رژیم صهیونیستی با مطالعه روی شرایط ورزش ایران دست به یک بازی کثیف و هدفمند زده و درست در رشته هایی که ایران صاحب موقعیت و جایگاه است، اقدام به سرمایه گذاری می کند تا از طریق ورزش ایران در انزوا و فشار قرار دهد. با توجه به موقعیت رفیع کاراته ایران در جهان، صهیونیست ها در این رشته ورود کرده اند و می کوشند تا با تمرکز در اوزانی که ستاره های ایران حضور دارند، ما را در منگنه قرار دهند.

عجیب است که سجاد گنج زاده به عنوان یکی از بزرگترین ستاره های کاراته دنیا و دارنده مدال المپیک و چهره ای که به طور کامل در جریان اتفاقات روز کاراته دنیا، وضعیت رقبا، کیفیت تورنمنت ها و از همه مهمتر ورزشکاران حاضر در رویدادی قرار دارد، بدون توجه به این خطر بزرگ اینگونه برای یک تورنمنت نه چندان مهم زبان به گلایه و انتقاد باز کند.

نکته عجیب تر اینکه گنج زاده در یک رفتار غیرمنطقی و غیرحرفه ای خبرنگاران را نیز متهم کرده که چرا برای این مطالبه غیرحرفه ای و دم دستی پشت او قرار نگرفته اند و از او حمایت نکرده اند!

گنج زاده شاید بهتر از همه می داند که خبرنگاران تا چه اندازه در پیشرفت و موفقیت او و هر ورزشکار دیگری نقش داشته اند و در تمام این سالها با حمایت های منطقی و اصولی و بدون منت و جیره و مواجب در سرما و گرما و شب و روز برای موفقیت او و سایر قهرمانان قلم زده اند و تلاش کرده اند و حتی بارها و بارها به جرم حمایت از ورزشکاران، مورد عتاب و برخورد قهریه مسئولان و مدیران ورزش قرار گرفته اند. در مدال های گنج زاده و سایر قهرمانان ورزشی نقش رسانه ها و خبرنگاران اگر از مربیان آنها بیشتر نباشد کمتر نیست. نکته اما آنجاست که رسانه ها و خبرنگاران مصالح کشور و آرمان های نظام ارجح بر هر ستاره ای می دانند و سربلندی و عزت ایران بسیار فراتر از آن است که پای خواسته های غیرمنطقی یک ستاره هر چند بزرگ فدا شود.

آقای گنج زاده، رسانه ها و خبرنگاران گنج این ورزش و این سرزمین هستند؛ قدر آنها را باید بدانید وگرنه هیچ ستاره ای بدون رسانه و خبرنگار هیچوقت به جایی نمی رسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون کاراته کاراته ایران کاراته وان ورزش ایران رسانه ها گنج زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش، پیگیر برگزاری مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا

سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: وزیر ورزش هم پیگیر شرایط به وجود آمده برای برگزاری مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیاست و امیدواریم این رویداد مهم برگزار شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های مچ اندازی قهرمانی آسیا در حالی قرار است طی روزهای 31 فروردین تا 8 اردیبهشت ماه به میزبانی جزیره کیش برگزار شود که طی روزهای اخیر صحبت‌هایی درخصوص احتمال لغو این مسابقات مطرح شده است.

نام شهید طهرانی مقدم روی کاروان تیم ملی مچ اندازی

 

دلیل مطرح شدن احتمال لغو این رویداد، نامه کنفدراسیون مچ اندازی آسیا به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران است.

مسعود روشنی سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: ما تمام شرایط و آمادگی خودمان را برای میزبانی داریم، یعنی جزیره کیش کاملا آمادگی دارد و همه امکانات و سالن‌ها آماده شده‌اند، اما در بحث حمل و نقل و ترانسفر یک مشکلی داشتیم که تعداد نفرات شرکت کننده زیاد است و برخی موارد دیگری هم وجود دارد که در این بحث مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: رئیس فدراسیون اعلام کرد که تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که این اتفاق بیفتد. وزارت پیگیر این ماجراست تا ورزشکاران به دوبی بیایند و از آنجا به کیش منتقل شوند. به هر حال این تقویم پر ارزشی برای ایران است و همه دست در دست هم گذاشته‌اند که برگزار شود. آخرین فرصتی که هم در نامه کنفدراسیون آسیا اشاره شده، این بود که تا 12 آوریل باید به آنها اعلام کنیم ورزشکاران باید با چه شرایطی شرکت کنند. حالا هم مسئولان در حال تلاش هستند و ان‌شاءالله خوش خبر باشند.

وی درباره بلیت ورزشکاران خارجی گفت: توافق به این صورت بود که ایران بلیت را فراهم کند تا آنها به تهران نیایند و مستقیم از دوبی به کیش بروند که نزدیک‌تر است.

روشنی خاطرنشان کرد: تعداد نفرات زیاد شرکت کننده است. برای مثال ترکیب تیم قزاقستان نزدیک به 200 نفر است که همین مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده است. نصیرزاده رئیس فدراسیون در تلاش است که یک پرواز داخلی را هماهنگ کند تا به دوبی برود و آنها را به کیش بیاورد.

روشنی با بیان اینکه آمادگی برای میزبانی وجود دارد و این رویداد هنوز لغو نشده است، گفت: این موضوع برای همه رویدادها در دنیا وجود دارد که بنا به دلایلی لغو شود، اما به لحاظ میزبانی مشکلی وجود ندارد. ان‌شاءالله تا فردا خوش خبر باشیم. امیدواریم که این مسابقات برگزار شود، چون رویداد مهمی است.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت لغو این میزانی، آیا دردسرهایی از جمله تعلیق و محرومیت برای فدراسیون ایران به وجود می‌آید یا خیر؟ گفت: اگر لغو شود، با توجه به اینکه عمدی در آن نبوده است، مشکلی ایجاد نمی‌کند. وزیر هم پیگیر این ماجراست و ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بحث ترانسفر انجام شود. واقعاً این نیست که سهل‌انگاری شده باشد. به هر حال مشکلاتی بوده و هیچکس مقصر نیست. هم هاشمی و هم نصیرزاده از خدایشان است که برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انصراف یک ملی‌پوش از اردوی تیم ملی
  • ایران: اسراییل می‌داند تلافی دوم ما چیست؛ قاطعانه‌ترین حمله خواهد بود
  • نماینده ایران در سازمان ملل : اسراییل می‌داند تلافی دوم ما چه خواهد بود
  • نماینده ایران در سازمان ملل: اسراییل می‌داند تلافی دوم ما چه خواهد بود
  • حضور ۲۲۰ کاراته کا از استان در مسابقات قهرمانی کشور
  • سیاستمدار لبنانی: جایگاه ایران در خاورمیانه بالاتر رفته است
  • حضور وزیر ورزش در جمع ملی‌پوشان فوتسال؛ شمسایی: هیچ چیزی جلودار ما نیست
  • اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
  • وزیر ورزش، پیگیر برگزاری مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا
  • شکست بعدی با فیرپلی مالی در راه است؟