Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعداد محدودی از فارغ‌­التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی‌ ­ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بدون آزمون پذیرش می­‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعداد محدودی از فارغ‌­التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی‌­ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بدون آزمون پذیرش می­‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس، شرایط عمومی برای پذیرش درخواست متقاضیان این دوره، داشتن معدّل حداقل ۱۶ در مقطع کارشناسی پیوسته و داشتن معدّل حداقل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان‌نامه) در مقطع کارشناسی‌ارشد و همچنین داشتن حدّاقل نمره ۱۸ یا درجه "عالی" و "بسیار خوب" پایان‌نامه در مقطع کارشناسی‌ارشد اعلام شده است.

براساس اعلام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، متقاضیان باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

داشتن مقاله معتبر در نشریه مجله علمی پژوهشی داخلی یا خارجی پذیرفته شده مستخرج از پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد که نام متقاضی بعد از حذف نام استاد راهنمای پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد، نفر اوّل باشد.

یک ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، یک رتبه اوّل تا سوّم انفرادی یا اوّل گروهی در جشنواره‌های علمی معتبر بین‌المللی، داشتن رتبه اوّل تا پانزدهم نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور و یا متقاضیانی که مقطع کارشناسی‌ارشد خود را در دوره‌های روزانه و نوبت دوّم دانشگاه‌های دولتی گذرانده‌اند و دارای رتبه‌های اوّل، دوّم یا سوّم و یا جزو ۱۵ درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود هستند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد که تا موعد ثبت‌نام در مقطع دکتری، تمامی مدارک نهایی کارشناسی‌ارشد باید ارائه گردد و رشته مورد درخواست در مقطع دکتری باید مرتبط با رشته کارشناسی‌ارشد باشد و داوطلبان میتوانند حدّاکثر در دو رشته (مرتبط با رشته کارشناسی‌ارشد) درخواست بدهند.

در اطلاعیه دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمده است که دانش‌آموختگی در مقطع کارشناسی‌ارشد تا پایان شهریور ماه قبل از شروع دوره دکتری الزامی است و فقط پرونده فارغ‌التحصیلان کارشناسی‌ارشد که تا شهریور ماه ۱۴۰۱ از زمان فراغت از تحصیل آن‌ها کمتر از دو سال گذشته باشد قابل بررسی است.

همچنین مدارک دوره‌های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، دوره‌های خودگردان سایر دانشگاه‌ها (دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره‌های خودگردان امیرکبیر که از طریق آزمون کارشناسی‌ارشد پذیرفته شده‌اند میتوانند متقاضی شوند)، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان‌ها، علمی کاربردی، اتباع غیر ایرانی و فارغ‌التحصیلان کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های خارج از ایران، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد برای ورودی دکتری بدون آزمون، بررسی می‌شود.

در این اطلاعیه درباره نحوه ثبت‌نام این متقاضیان آمده است که این افراد باید ثبت نام اینترنتی خود را در بازه زمانی ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ الی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ از طریق سایت اینترنتی pgrad.aut.ac.ir/۳/applicant تکمیل کنند و نیازی به مراجعه حضوری آن‌ها نیست.

هزینه ثبت نام متقاضیان یک میلیون ریال است که همزمان با تکمیل پرونده در سامانه ثبت‌نام دریافت خواهد شد و وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیرکبیر دانشجوی دکتری پذیرش بدون آزمون دانشجو دانشگاه صنعتی امیرکبیر مقطع کارشناسی ارشد مقطع کارشناسی پایان نامه دانشگاه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخاب رشته مجازین آزمون دکتری از شنبه

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D.»  (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ امروز سه‌شنبه به‌ تاریخ ۲۸ فروردین ماه جاری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده است.

به گزارش ایسنا، آن‌دسته از افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه به‌تاریخ اول اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه پنجم این ماه نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته‌محل در صورت وجود) با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایند.

به این‌دسته از متقاضیان توصیه می شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند. 

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان از بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به‌تاریخ ۲۸ فروردین ماه در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

 اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرسwww.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام نمایند. شایان ذکر است کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

داوطلبانی که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیرروزانه شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب هر یک از کدرشته‌محل‌های مربوط به دانشگاه‌های امام صادق(ع)، جامع امام حسین(ع) و علوم انتظامی امین هستند، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، میتوانند کدرشته‌محل‌های مربوط به دوره‌های روزانۀ فقط دانشگاه‌های مذکور را با توجه به مجموعه امتحانی خود نیز انتخاب نمایند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: زمان برگزاری کنکور سراسری۱۴۰۳ مشخص شد دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟

دیگر خبرها

  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی دزفول برای نخستین بار
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته مجازین آزمون دکتری از شنبه
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی