Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@08:50:36 GMT

سریال «موقعیت مهدی» چه زمانی پخش می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۱۹۸۳

کارگردان فیلم «موقعیت مهدی» گفت: سریال «موقعیت مهدی» برای تابستان سال آینده در هفت قسمت با زمان بین ۵۰ تا ۶۰ دقیقه‌ آماده خواهد شد.

خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: هادی حجازی‌فر در جشنواره فیلم فجر امسال با فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» توجه بسیاری از مردم، منتقدین و اهالی سینما را به خود جلب کرد. این فیلم سینمایی که روایتی از زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری است، در جشنواره فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجازی‌فر که نخستین تجربه کارگردانی خود را با «موقعیت مهدی» پشت‌سر می‌گذاشت، همانند تجربه بازی در فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» که به‌نوعی نخستین تجربه جدی حضور او در جشنواره فجر (پس از بازی در فیلم مزرعه پدری به‌کارگردانی رسول ملاقلی‌پور) بود، باز هم یک شگفتی برای مخاطبان خلق کرد و فیلم او توانست توجه بسیاری از اهالی سینما و عموم مخاطبان را به خود جلب کند.

فیلم سینمایی موقعیت مهدی علاوه بر درخشش در جشنواره فیلم فجر، در یازدهمین محفل سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس نیز به‌عنوان بهترین فیلم انتخاب شد. این اثر از ۱۸ اسفندماه در سینما‌های سراسر کشور روی پرده می‌رود و جزء هفت فیلمی است که در اکران نوروزی امسال برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید.

حجازی‌فر، درباره موفقیت فیلم سینمایی خود، بازی وحید حجازی‌فر، برادرش در نقش حمید باکری، ادامه ساخت فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس و زمان پخش سریال موقعیت مهدی از رسانه ملی صحبت کرد، در ادامه این گفتگو را می‌خوانید:

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» از جمله آثاری در سینمای کشورمان بود که توانست همه طیف‌های مخاطبین را به خود جلب کند، از منتقدین و پای‌ثابت‌های سینما تا عموم مردم با طیف‌های فکری مختلف از دیدن موقعیت مهدی لذت بردند و آن را دوست داشتند، به‌نظر شما چرا این اتفاق برای موقعیت مهدی رخ داد؟

به‌نظرم شناسایی درست شخصیت شهید مهدی باکری دلیل این اتفاق است. فیلم موقعیت مهدی را در ابتدا برای مسئولین ساختم، سپس برای مردم و امیدوارم که برخی مسئولین یادشان بیاید این میز که پشت آن نشسته‌اند، محصول خون بهترین آدم‌های روزگار است و چه مسئولیت عظیمی بر دوش‌شان قرار دارد. شهدا برای همه مردم ایران‌اند و به هیچ گروه خاصی تعلق ندارند، در حقیقت شهدا عامل وحدت‌اند.

گلایه‌ها را کنار بزنید تا ببینید مردم ما در جست‌وجوی افتخار و غرور‌اند

از سویی دیگر، به‌نظرم صداقتی که در انتخاب قصه‌ها و موقعیت‌ها داشتیم باعث شد تا فیلم بر دل مردم بنشیند. دوستی به من می‌گفت که "در روزگار امروز ساخت چنین کار‌هایی سخت است. "، اما به او گفتم که؛ اصلاً سخت نیست، خیلی از غر‌هایی که امروز از زبان مردم می‌شنوید، ناشی از فشار است، در حالی که اگر کمی این گلایه‌ها را کنار بزنید می‌بینید که مردم ما در جست‌وجوی افتخار و غرور هستند و همه این کاراکتر‌ها باعث غرور ما می‌شوند. در عصری که می‌خواهند به ما بگویند "هیچ افتخاری ندارید" و شرایط سخت است، ساخت چنین کار‌هایی لازم است.

به‌نظرم این فیلم روایت صادقانه‌ای داشت و به همین دلیل اثر کرد. این فیلم یک‌بار دیگر به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان ما یادآوری کرد که چه سرمایه‌های بزرگی در اختیار داریم.

باید تأکید کنم که چیزی را حذف نکردم تا خروجی فیلم چنین شود. هر بخشی از زندگی مهدی باکری را نگاه کنید خدمت به مردم را می‌بینید، برای مثال دوران حضور او در شهرداری را در سریال خواهید دید. شهید باکری کسی است که همه عمرش را برای خدمت به مردم صرف کرده است.

برخی از سکانس‌های فیلم متفاوت با دیگر فیلم‌های سینمایی بود که پیشتر با موضوع دفاع مقدس دیده‌ایم، برای مثال، صحنه‌هایی از عشق و علاقه شهید مهدی باکری به همسرش، خواستگاری از او و روابط گرم خانوادگی کمتر در فیلم‌های قبلی تکرار شده و بیشتر آنان به صحنه‌های درگیری، جنگ و تیراندازی معطوف شده‌اند. نکته قابل توجه این است که این صحنه‌ها خیلی هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، نظر شما چیست؟

شهدا عاشق زندگی بودند، ارزش شهادت به همین است

بنده معتقدم که شهدا عاشق‌ترین افراد به زندگی و خانواده‌هایشان بودند. چیزی که همیشه مرا آزار می‌داد این بود که عده‌ای می‌گفتند "شهدای ما تارک‌الدنیا بودند و همه‌شان رفته بودند تا شهید شوند. "، در حالی که این‌گونه نیست. آنان عاشق زندگی بودند. دقت کنید اگر کسی عاشق زندگی باشد و به جنگ برود و از جانش بگذرد، ارزشمند است. خاطرم هست که پدرم جانش برای ما در می‌رفت، اما ما را در خانه می‌گذاشت و خودش به جبهه می‌رفت، وقتی مریض می‌شدیم دلشوره می‌گرفت اما، چگونه شد که ماه‌ها به جبهه می‌رفت؟

بنابراین شهدای ما اهل زندگی، خندیدن و محبت بودند، نظامی صرف نبودند که فقط برای جنگ تربیت شده باشند. به‌نظرم چنین بازنمایی‌هایی از شهدا باعث می‌شود که چهره‌ای نزدیک‌تر و واقعی‌تر از شهدا را ببینیم. نمایش این بخش از زندگی شهدا باعث می‌شود که با خود بگوییم این افراد چقدر شبیه به نزدیکان ما هستند و در نتیجه ارتباط بهتر و عمیق‌تری با آنان بگیریم.

در زندگی شهدای ما لحظات درخشان بسیار زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند این افراد چقدر زندگی را دوست داشتند.

شهید حمید باکری یکی از چهره‌های مهم در دفاع مقدس است و شما برای انتخاب بازیگر نقش او دست به اقدامی جالب زدید و برادر خودتان را انتخاب کردید، به‌خلاف اینکه در بازیگری سینما تجربه زیادی نداشت، در حقیقت، علاوه بر دنیای خارج از سینما، در فیلم هم به‌عنوان برادر ایفای نقش کردید، این تصمیم چگونه شکل گرفت و از بازی کنار برادر چه احساسی داشتید؟

وحید، بازیگر تئاتر است و خیلی علاقه به دوربین ندارد، تست‌های زیادی گرفتیم، اما نشد، یک‌بار که او برای دیدن من آمده بود، آقای خلج او را دید و گفت «او خود حمید است.»

از نظر عاطفی حضور وحید برایم بسیار مهم بود و تأثیر بسیار مثبتی در بازی‌ام داشت. به‌نظرم وحید ۲ بعد مختلف را نشان داد؛ هم خانواده‌دوستی، معصومیت و مظلومیتی را که در شهر دارد به‌خوبی نشان داد و از سویی دیگر، زمانی که وارد جبهه شد، جنگ‌آور بودن شهید حمید باکری را به‌زیبایی به تصویر کشید. بازی او بدون ادا و اغراق بود و به همین دلیل از او خیلی راضی بودم، علاوه براین، به‌دلیل حس برادری که در واقعیت نسبت به او دارم، در فیلم هم به من کمک می‌کرد و هم فیلم را برای مخاطب باورپذیرتر می‌کرد.

زمان پخش سریال موقعیت مهدی از تلویزیون و کار جدید هادی حجازی‌فر

نسخه سریالی موقعیت مهدی چه‌زمانی آماده پخش از تلویزیون می‌شود؟

برای تابستان سال آینده ۷ قسمت با زمان بین ۵۰ تا ۶۰ دقیقه‌ای آماده خواهد شد، برای اینکه از کدام شبکه پخش شود باید منتظر تصمیم سیمافیلم باشیم، اما فکر می‌کنم از شبکه یک پخش شود.

در مراسم اختتامیه جایزه سینمایی ققنوس از تولید یک سریال در شبکه نمایش خانگی خبر دادید که تم طنز دارد، ماجرای ساخت این سریال چیست؟

۲ سالی است که درباره فیلمنامه دیگری هم کار می‌کنم که یک کار کمدی و جنایی است. این فیلم‌نامه رویکرد جدیدی دارد و برنامه‌مان این است که از بازیگران جدیدی در آن استفاده کنیم. اکنون در مرحله نگارش فیلم‌نامه هستیم و باید دید که آیا به مرحله تولید می‌رسد یا خیر.

نکته پایانی؟

موقعیت مهدی مثل شخصیت شهید مهدی باکری متعلق به همه مردم ایران است؛ امیدوارم که دچار دوقطبی نشویم. هرچقدر تلاش می‌کنیم که حال همه یک ذره خوب شود، باز هم عده‌ای از دو طرف پیدا می‌شوند که دوقطبی ایجاد می‌کنند. موقعیت مهدی و مهدی باکری برای همه مردم ایران است، فلش اشاره این فیلم به مسئولان در هر رده است. آنان باید بدانند که پشت هر میز خون است و باید جوابگوی خون این عزیزان باشند.

بیشتر بخوانید: "موقعیت مهدی" ققنوس را هم مانند سیمرغ به خانه برد/ واکنش رئیس سازمان سینمایی به اظهارنظر یک فیلم‌نامه‌نویس

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: موقعیت مهدی سریال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: موقعیت مهدی سریال فیلم سینمایی موقعیت مهدی مهدی باکری حمید باکری حجازی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) بازیگر پیکی بلایندرز مهدی قائدی را غافلگیر کرد

 بازیگر معروف سریال پیکی‌بلایندرز زیر پست تیم ملی کامنت گذاشت.

 پاول اندرسون، بازیگر مطرح سریال پیکی‌بلایندرز، در زیر پست جدید تیم ملی برای مهدی قایدی، ستاره تیم ملی ایران و باشگاه اتحاد کلباء امارات کامنت گذاشت.

این بازیگر پیش از این هم برای تیم ملی ایران آرزوی موفقیت کرده بود. 

منبع:‌خبرآنلاین

سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • (تصویر) بازیگر پیکی بلایندرز مهدی قائدی را غافلگیر کرد
  • احسان علیخانی هم آمد/ ساخت همزمان «جوکر ۲ »، یک سریال و یک فیلم سینمایی
  • «آمرلی» روایت به مثابه منشوری چند وجهی
  • طارمی جای خالی سردار را پر کرد!
  • تریپل بوشهری تیم ملی، تا چهار نشه، گل نشه!
  • موقعیت دروازه خالی برای ایران که مهدی قائدی به طرز عجیبی آن را از دست داد / فیلم
  • تلفیقی موفق از ژانر جنگی و درامی عاشقانه در «آمرلی»
  • احتمال بازی برد پیت در فیلم سینمایی «پیکی بلایندرز» بالا رفت
  • ناگفته‌های محسن رضایی از مهدی باکری
  • بازگشت پیشکسوت‌ها با دوبله فیلم و سریال نوروزی به تلویزیون