Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@08:11:55 GMT

هوای اصفهان در ۳ ایستگاه ناسالم است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۶۴۴۱

هوای اصفهان در ۳ ایستگاه ناسالم است

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز با میانگین ۹۷ وضعیت (زرد) قابل قبول را نشان می‌دهد، اظهار داشت: کیفیت هوا براساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان‌های استانداری با شاخص ۸۶، انقلاب با شاخص ۹۶، باهنر با شاخص ۸۵، رودکی با شاخص ۷۰، رهنان و ورزشگاه میثاق با شاخص ۷۴، فرشادی با شاخص ۶۱، فیض با شاخص ۸۴، کاوه با شاخص ۶۸ و میرزا طاهر با شاخص ۷۱ در وضعیت قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه شاخص هوا در ایستگاه احمدآباد با ۱۰۶ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد، افزود: کیفیت هوا در ۲ ایستگاه پایش در خیابان‌های پروین و جِی به ترتیب با شاخص ۱۵۸ و ۱۸۶ AQI در وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد.

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سگزی با شاخص ۱۲۱ ناسالم برای گروه‌های حساس و در مبارکه با شاخص ۷۴ و شاهین شهر با شاخص ۷۱ در شرایط قابل قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 5431495

منبع: مهر

کلیدواژه: هوای ناسالم اصفهان آلودگی هوا هوای سالم ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا تبریز بارش برف واکسن کرونا سنندج گرگان بارش باران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان و شهر‌های مجاور با ۵۹ AQI وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.
بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش پارک زمزم با ۳۲، سپاهان شهر ۵۰، فرشادی ۳۳، فیض ۴۰، کاوه ۴۰، میرزا طاهر ۲۷ وولدان ۴۲، نجف آباد ۳۵، کاشان ۱۶ و سگزی ۲۷ وخمینی شهر ۴۵ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین امروز شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش هوادر مناطق پروین ۷۴ ف خرازی ۸۱، دانشگاه صنعتی ۶۴، رهنان ۵۶، زینبیه ۵۱، قهجاورستان ۷۴، کردآباد ۵۶ وشهر‌های مبارکه ۷۰، شاهین شهر ۶۱ AQI در وضعیت قابل قبول ودر شهر زرین شهر با ۱۳۳ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران
  • هوای ۴ شهر اصفهان قابل قبول است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت