Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد شهید کشور، گفت: دولت به صورت ویژه برای رفع مشکل جامعه ایثارگران برنامه دارد که در برخی مواد نیاز به حمایت‌های قانونی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدامیر قاضی‌زاده هاشمی امشب در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران در جمع خبرنگاران درباره مشکلات جامعه ایثارگران و حضور آنها جلوی درب مجلس شورای اسلامی،اظهار کرد: افرادی که جلوی مجلس حضور پیدا کردند، مطالبات مختلفی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: بعضی از مطالبات هنوز در چهارچوب قانون مندرج نشده که باید قانونگذار یا دستگاه‌های بالادستی در این ارتباط تصمیم بگیرد.

رئیس بنیاد شهید کشور خاطر نشان کرد: در بحث معیشت و تبدیل وضعیت استخدامی نیازهای جامعه ایثارگران در هر استان را مورد بررسی و نسبت به تسهیل برخی موارد اقدام می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه رفع برخی از دغدغه‌ها نیاز به تامین اعتبار دارد، گفت: نیازهای مالی حوزه ایثار و شهادت براساس قانون ۱۲۶ هزار میلیارد تومان بوده و بودجه ما ۳۱ هزار میلیارد تومان است.

قاضی‌زاده خاطر نشان کرد: این تفاوت اعتبار و نیازمندی‌ها نیاز به ورود قانون بوده تا به نتیجه برسد.

وی با اعلام اینکه سن جامعه ایثار و شهادت افزایش پیدا کرده است، افزود: میانگین سنی خانواده شهدا و ایثارگر ۵۰ تا ۶۰ سال است در حالی که میانگین سنی جمعیت ۳۲ سال بوده، نیازهای جامعه ایثار و شهادت تشدید شده است به عنوان نمونه بحث هزینه‌های درمانی که در بخشی از صحبت‌های نماینده ولی فقیه در استان مازندران هم بوده مشکل جدی بوده که با توجه به افزایش سن تعدادی از جانبازان صدمات جسمی پیدا کرده و نیاز عمده به رسیدگی درمانی داشته و برای این مباحث دولت به صورت ویژه ورود پیدا کرده و برنامه‌های را تدارک دیده است.

قاضی‌زاده هاشمی در ارتباط با حمایت‌های حوزه اشتغال و مسکن ایثارگران، گفت: ۱۰ درصد از اعتبارات اشتغال سهمیه استان‌ها به جامعه ایثارگران اختصاص داده می‌شود و در بحث مسکن حداقل پنج درصد منابع مالی در اختیار جامعه ایثارگران قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قاضی زاده هاشمی ایثارگران بنیاد شهید جامعه ایثارگران قاضی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!

در گزارشی مناقشه بر سر حجاب را در سال‌های مختلف مرور کرده ایم.

به گزارش اعتماد، شاید عجیب به نظر برسد که موضوع حجاب زنان در ستاد هاشمی در انتخابات سال ۱۳۸۴ یکی از اصلی‌ترین دلایل برای این باشد که جامعه روحانیت مبارز که اکبر هاشمی‌رفسنجانی شناسنامه آن بود، در رقابت بین محمود احمدی‌نژاد، هاشمی‌رفسنجانی، سکوت کند و از یکی از اصلی‌ترین چهره‌های خود یعنی هاشمی حمایت نکرد. با سکوت این تشکل راست روحانی، هاشمی برای همیشه از خانه پدری خود در جریان اصولگرایی سنتی هجرت کرد و دیگر تا پایان عمر خود هرگز به آن باز نگشت.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگویی در سال ۱۳۵۹ روایت می‌کند که در دور اول انتخابات سال ۱۳۸۴ جامعه روحانیت مبارز از هاشمی‌رفسنجانی حمایت کرد، اما در دور دوم مسائلی در ستاد‌های ایشان دیده و شنیده شد که جامعه را دل‌زده کرد: «در انتخابات دوره دوم ستاد‌های ایشان رفتار‌هایی نشان دادند که هیچ در شأن ایشان نبود و البته خلاف انتظار ما نیز بود...

یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز که در دور اول بسیار داغ از ایشان حمایت کرده بود، برای دور دوم اعلام کرد که دیگر حمایت نمی‌کند، علت را جویا شدم، گفتند یکی از شب‌های تبلیغات به تماشای تبلیغات رفته و از نزدیک مسائلی را در ستاد انتخاباتی فرشته دیده است... آقای مهدوی هم در دوره دوم از نوع رفتار آقای هاشمی و طرفداران ایشان رنجیده‌خاطر بود و همین موجب شد که به اکثریت نسبی در حمایت از ایشان نرسیم.»

دیگر خبرها

  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند