Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک در گفت‌وگویی خبری، با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی در قم فرسوده است، درصورتی‌که ناوگان تاکسیرانی در شهر قم در انتقال مسافر و سفرهای درون‌شهری سهمی ۱۴ درصدی دارد.

وی دغدغه شهرداری مبنی بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی را موردتوجه قرار داد و افزود: شهرداری قم بعد از متوقف شدن نوسازی ناوگان تاکسیرانی بعد از قطع تسهیلات دولتی و افزایش قیمت خودرو، ‌به دنبال راهکارهایی برای نوسازی بوده و تلاش ‌کرده از طریق منابع داخلی و اعطای تسهیلات کم‌بهره بتواند در این حوزه گام‌های مؤثری بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، از برنامه‌ریزی‌های این سازمان برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده مدل ۱۳۸۰ و قبل از آن خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده توانسته‌ایم از طریق منابع داخلی و توافق با بانک، طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده مدل ۱۳۸۰ و قبل از آن را به‌صورت پایلوت آغاز کنیم.

وی از اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به توافقی که با بانک انجام‌شده تسهیلاتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به متقاضیان اختصاص داده‌شده و روند اداری افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند در حال انجام بوده و تعدادی از پرونده‌ها به بانک ارجاع داده‌شده است.

نیک، نحوه پرداخت مابه‌التفاوت قیمت خودروها را تشریح کرد و گفت: قیمت خودرو تاکسی پژو حدود ۱۴۲ میلیون و تاکسی سمند در حدود ۱۶۲ میلیون تومان است که صاحبان خودرو باید مابه‌التفاوت آن را شخصاً پرداخته کنند و همچنین می‌توانند خودروی خود را نیز به‌عنوان خودرو اسقاطی فروخته و مبلغ آن را نیز دریافت کنند.

وی در پایان با تأکید دوباره بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی بیان کرد: این طرح به‌صورت پایلوت آغازشده و در صورت موفقیت ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم در کمترین زمان شاهد نوسازی و کاهش عمر ناوگان تاکسیرانی بوده و خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه دهیم.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری قم ناوگان تاکسیرانی قم نوسازی تاکسی های فرسوده تسهیلات به تاکسیران ها تاکسی های قم تاکسی نوسازی ناوگان تاکسیرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند

ایسنا/قم مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در صورت دریافت کرایه تاکسی بالاتر از نرخ مصوب سال ۱۴۰۳، با متخلفین برابر مقررات برخورد قاطع صورت می‌پذیرد.

قاسم طالبی با اشاره به ابلاغ نرخ کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت : با توجه به ابلاغ نرخ کرایه سال ۱۴۰۳، کلیه رانندگان ملزم به دریافت کرایه طبق نرخ ابلاغی هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، در صورت دریافت کرایه بالاتر از نرخ مصوب با متخلفین برابر مقررات برخورد قاطع  صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه به‌منظور رفاه حال تاکسیرانان و مسافرین و مشکل در تهیه پول خُرد، رانندگان در اسرع وقت نسبت به تهیه و استفاده از دستگاه کارت‌خوان اقدام کنند، ابراز کرد: در این خصوص طبق هماهنگی به‌عمل‌آمده با بانک رفاه کارگران استان، شرایط بسیار مناسبی به مدت محدود جهت دریافت دستگاه کارت‌خوان (پوز سیار) فراهم‌شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: رانندگان با توجه به محدودیت زمانی هرچه سریع‌تر جهت دریافت فرم‌های مربوطه به سازمان تاکسیرانی، طبقه زیرزمین، اتاق ۶ مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی تاکسی‌ها موظف به رعایت نرخ کرایه مصوب و الصاق برچسب نرخ در معرض دید مسافرین هستند، تصریح کرد: با اخذ هرگونه کرایه اضافی به‌شدت برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه دریافت کرایه اضافی می‌توانند مراتب را به همکاران ما مستقر در سامانه ۱۳۷ شهرداری و یا شماره تلفن ۳۶۶۲۸۸۰۰ با ذکر شماره پلاک و یا کد تاکسی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است