Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (پنج شنبه، 5 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بند (ذ) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه 1401 موافقت کردند.

همچنین به دنبال پیشنهاد شمس‌الدین حسینی اصلاحاتی در این بند اعمال شد که این نماینده در توضیح پیشنهاد خود گفت: در این بند هدف دولت احیای علی‌الحساب مالیاتی بر روی برخی مشاغل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع برخی فعالیت‌ها از این علی‌الحساب معاف هستند که شامل بانک‌ها و بورس می‌شود اما بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه بازرگانی از قلم افتاده است هر چند تا سال 92 این دو نیز شامل این معافیت می‌شدند بنابراین همان طور که خدمات بانکی و بورسی از این علی‌الحساب مستثنی می‌شوند بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه بازرگانی نیز باید از آن مستثنی شوند.

بنابراین گزارش در ادامه نمایندگان با 144 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در مجلس با این پیشنهاد موافقت کردند.

در بند اصلاحی بند (ذ) تبصره (6) ماده واحده آمده است: اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل گروه اول موضوع آیین­نامه اجرائی ماده(95) قانون مالیاتهای مستقیم مکلفند در هر مورد که بابت خدمات دریافتی(به استثنای کارمزد پرداختی به بورس­ها، بازارهای خارج از بورس و کارمزد معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا در بورس­ها و بازارهای خارج از بورس، بانک‌ها، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های بیمه بازرگانی صندوق تعاون و مؤسسات اعتباری غیربانکی مجاز، تسهیلات اعطایی بانک‌ها و تعمیر و تکمیل یک واحد مسکونی، خدمات مشمول مالیات بر درآمد حقوق و اسناد خزانه و یا اوراق تسویه که بابت بدهی دولت به اشخاص داده می­شود و همچنین سایر خدماتی که به تشخیص سازمان امور مالیاتی ظرف یک­ماه پس از ابلاغ این قانون اعلام می­شود) وجوهی را به هر عنوان(اعم از نقدی و غیرنقدی) مجموعاً بیش از مبلغ پنج میلیون(5.000.000) ریال بابت هر خدمت پرداخت می‌کنند دو درصد(2%) آن را به عنوان ‌علی‌الحساب مالیات مؤدی(دریافت‌کنندگان وجوه‌) کسر و تا پایان ماه بعد به حساب تعیین شده از طرف سازمان امور مالیاتی کشور واریز نماید.

آیین‌نامه اجرایی ماده (95) قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر است:

1- دارندگان کارت بازرگانی (واردکنندگان و صادرکنندگان)

2- صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و بهره‌برداران معادن دارای جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری از وزارتخانه ذیربط

3- صاحبان هتل‌های سه ستاره و بالاتر

4- صاحبان بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی

5- صاحبان مشاغل صرافی

6- فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه ذیربط.

منبع: خانه ملت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بودجه لایحه بودجه مالیات مجلس مشاغل نشست علنی لایحه بودجه 1401 علی الحساب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور زیربنایی اتاق بازرگانی استان کرمان گفت:سفرا و برخی میهمانان خارجی و مسئولان ملی شامل ۴ وزیر و روسای سازمان‌های مختلف در همایش کرمان آیدکی حضور خواهند داشت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو علی نقوی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور زیربنایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، در جمع گروهی از فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی شهرستان رفسنجان با اشاره به برگزاری همایش کرمان آیدکس از ۲۴ الی ۲۷ اردیبهشت ماه جاری گفت: ١٨٠ شرکت سرمایه گذاری کشور به همایش کرمان آیدکس دعوت شده اند.

وی افزود: در این همایش از ۱۸۰ شرکت سرمایه گذاری برای حضور در این همایش دعوت شده است.

او اعلام کرد: بیش از ۱۵۰ فرصت سرمایه گذاری شامل پروژه‌های صنعت، معدن، گردشگری، بهداشت و درمان، دانش بنیان، امورزیربنایی و عمرانی بر اساس شاخص‌های مشخص تعریف شده است.

نقوی افزود: سفرا و برخی میهمانان خارجی و مسئولان ملی شامل ۴ وزیر و روسای سازمان‌های مختلف در این همایش حضور دارند و در کمیته محتوایی همایش ۲۰ پنل تخصصی برگزار خواهد شد. 

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور زیربنایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در پایان اظهار داشت: برای معرفی هر چه بهتر رفسنجان در این همایش، باید هر چه زودتر پروژه‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری این شهرستان آماده تا به خوبی ارائه شوند.

دیگر خبرها

  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • هدفمندی معافیت‌های مالیاتی با سقف گذاری معافیت‌ها
  • حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق های بورسی می شود؟
  • تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی