Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر لزوم استخدام ۱۰۰ درصدی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ٧٠ درصد در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا مازندران، امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنج شنبه ۵ اسفند در نشست شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه هر مردمی و هر تمدنی به یک مقوله ای افتخار می کنند، اظهار کرد: ملت شریف ایران اسلامی شهدا را افتخار خود می دانند و مازندران استان پیشگام در معرفی قهرمان شهادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه تمدن ها در دستاوردهایشان با هم مقایسه می شوند، افزود: انقلاب اسلامی یک تمدن انسان ساز است و تا زمانی که نام شهید هست هیچ چیز دیگری قابل افتخارتر از این نام نخواهد بود.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حاج قاسم ها تربیت یافته این مکتب انسان ساز هستند و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید نام خیابان یا گذری باشد که نام شهید برآن نباشد
 و خانواده معظم شهیدی برای نامگذاری خیابانی به نام شهیدش دچار چالش باشد.
 
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اهمیت تکریم خانواده های معظم شهدا در قالب طرح «سپاس» گفت: با توجه به در پیش رو داشتن روز شهید، امیدواریم شاهد اجرای درست طرح «سپاس» توسط مسئولین دستگاه ها و نهادها باشیم.
 
وی با بیان اینکه نرخ فاقدین شغل در جامعه ایثارگری از متوسط کشور بیشتر است، بیان کرد: قوانین خوبی برای استخدام فرزندان شاهد و جانبازان ۷۰ درصد وضع می شود اما در اجرا برخی از این قوانین دچار چالش هستند.
 
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ۳۳ هزار فرزند شاهد و جانباز ۷۰ درصد فاقد شغل در کشور داریم، تاکید کرد: برای حل موضوع اشتغال خانواده ایثارگران، بر اساس بخشنامه، ١٠٠ درصد فرزندان شهدا و جانبازان بالای ٧٠ درصد باید در دستگاه‌های اجرایی استخدام شوند.
 
وی به آسایشگاه جانبازان امام علی(ع) ساری اشاره کرد و خواستار بازسازی این مرکز به همت استاندار مازندران شد.
 
وی از برنامه ریزی برای تولید یک فیلم در هر استان در رابطه با چهره شاخص ایثار و شهادت خبر داد و گفت: برای تامین بودجه  تولید فیلم سردار «حسین بصیر» در مازندران نیز اقداماتی را انجام خواهیم داد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود

 

مهرداد بذرپاش وزیر راه‌وشهرسازی در جلسه ستاد کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان اینکه طبق برنامه هفتم باید ۵۰ درصد از تعداد کشته های تصادفات جادهای کاهش یابد گفت: طبق آمارها باید سالانه ۱۰ درصد از تعداد کشته های تصادفات جاده ای کاسته شود به طوری که باید سالانه ۲ هزار نفر کم تر در جاده های کشور کشته شوند که رسیدن به این آمار بسیار دشوار است.

وی افزود: اقدامات میدانی برای رسیدن به این آمار بسیار مهم است و برای رسیدن به این هدف باید تمامی دستگاه ها به صورت جهادی تر و هم قسم تر در ستاد و در استان ها، شروع متفاوت تری داشته باشند.

او یادآور شد: نوروز ۱۴۰۳، هماهنگی میان دستگاه‌ها با کاهش جان‌باختگان جاده‌ای در طرح نوروزی همراه شد که آمار نهایی آن توسط مراجع مسئول اعلام خواهد شد؛ اما حتی یک جان‌باخته هم زیاد است و باید برای پیشگیری از آن تدابیری اتخاذ کرد.

 وی افزود: تحقق هدف‌گذاری کاهش ۱۰درصدی برنامه هفتم به‌عنوان نقشه مسیر، ایمنی بخشی به راه‌های کشور، در رأس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

 وزیر راه و شهرسازی رفع نقاط پرتصادف را یکی از اصلی‌ترین محورهای کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدف‌گذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد.

 همچنین در این برنامه سردار کمال هادیانفر معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: امسال باید بتوانیم هر جلسه ای که در کمیسیون ایمنی راه ها برگزار می شود باید مصوبات آن توسط دستگاه ها با جدیت بیشتری دنبال شود تا از تصادفات جاده ای در کشور جلوگیری شود.

وی افزود: باید به کشته های جاده ای کشور حساس باشیم و هر ۶۰ و یا ۷۰ نفری که در جاده های کشور کشته می شوند را جدی بگیری و باید بتوانیم با شرایط موجود این کشته ها را کاهش دهیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیروهای مسلح
  • ۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت