Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جزو مشمولان سهام عدالت هستند اما تاکنون سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند،این دسته از سهامداران هر چه زودتر نسبت به اصلاح شماره شبای خود در سامانه سجام و سامانه سهام عدالت اقدام کنند.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: به دنبال اقدامات انجام شده برای واریز سود سال ۹۹ سهام عدالت در چند روز آینده، برخی از مشمولان این سهام اعلام کرده‌اند که هیچ‌گونه اطلاعی درخصوص پرداخت سود سال ۹۸ خود ندارند و نسبت به واریز آن در سال گذشته دچار شک و ابهام شده‌اند که به دنبال چنین اتفاقی، نسبت به راه‌های رفع این مشکل بی‌اطلاع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جزو مشمولان سهام عدالت هستند، اما تاکنون سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند، علت ایجاد چنین مشکلی ناشی از آن بوده است که شماره شبا آنان در سامانه ثبت نشده یا شماره شبای این افراد نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک ۲ امضاء ارز یا بلندمدت بوده است.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی روز گذشته با ارائه جزییات دقیقی از رفع این مشکل، اعلام‌کرد: افرادی که اطلاع دقیقی نسبت به پرداخت یا عدم پرداخت سود‌های واریز شده سهام عدالت خود ندارند، می‌توانند با مراجعه به سایت sahamedalat.ir و با ورود به گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت، اطلاعات کامل نسبت به پرداختی‌های خود را به دست آورند.

پس از ورود به این گزینه و ورود کد ملی، اگر در «منوی سابقه پرداخت» گزینه «پرداخت موفق» ثبت شده باشد، بدین معناست که مشکلی در پرداخت سود وجود نداشته و این واریزی انجام شده است، اما ثبت گزینه «بازگشت از بانک» به معنای اشتباه در درج شماره شبا و نامعتبر بودن آن است.

این موضوع بار‌ها از سوی شرکت سپرده‌گذاری و نیز مسوولان حاضر در سازمان بورس مطرح شده است، افرادی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند باید هر چه زودتر اقدامات لازم برای رفع مشکل ایجاد شده را در دستور کار قرار دهند تا بتوان برای واریز سود‌های عقب مانده اقدام کرد که در این زمینه ۲ روش پیش‌روی سهامداران قرار داده شده است.

در روش نخست، مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق سامانه سجام sejam.ir مشکل مربوطه را برطرف کنند، در این خصوص افرادی که تاکنون در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند باید هر چه زودتر به منظور رفع این مشکل، اقدام به ثبت‌نام در سامانه سجام کنند.

در این میان افرادی حضور دارند که پیشتر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، اما تاکنون سودی برای آنان واریز نشده است که این افراد باید در سامانه سجام و با انتخاب گزینه «ویرایش اطلاعات» شماره شبای خود را تغییر دهند.

در روش دوم، مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir این مشکل را برطرف و با انتخاب گزینه «مشاهده و ویرایش پروفایل» شماره شبای جدید خود را ثبت کنند.

در صورت ثبت شماره شبای حساب فعال بانکی در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت، سود سهام سال ۹۹ به همراه سود سال ۹۸ به صورت یکجا به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

پیشتر «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره رقم و زمان پرداخت سود سهام عدالت اعلام‌کرد: مجامع عمده شرکت‌ها در نیمه نخست سال ١۴٠٠ برگزار شد، اما سود دارندگان سهان عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم تاکنون پرداخت نشده است. بر این اساس مقرر شد با تعاملی که میان شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و کانون سهام عدالت انجام می‌شود، به سرعت و تا قبل از پایان اسفند ماه امسال سود سهام عدالت سال ٩٩ به همه دارندگان این سهام پرداخت شود.

وی تاکید کرد: سود سهام عدالت برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیونی هستند، نزدیک به یک میلیون تومان است، اما برای مشمولان دارای سهام ۵٣٠ هزار تومان حدود ۵۵٠ هزار تومان سود پرداخت می‌شود.

همچنین اعداد اعلام شده برای پرداختی سود سال ٩٩ سهام عدالت نشانگر رشد چشمگیر آن نسبت به سود سال‌های گذشته است و این امر توانست نقطه امیدی را در میان مشمولان این سهام که اکثر آن‌ها جزو قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند، ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: سود ۵۵۰ هزار تومانی سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: سهام عدالت بورس بازار سرمایه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سهام عدالت بورس بازار سرمایه مشمولان سهام عدالت سامانه سجام سود سهام عدالت تاکنون سود شماره شبای پرداخت سود نکرده اند سود سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام رسمی مشمولین خدمت سرباز در سامانه مشوق‌ها از ۱۵ اردیبشهت

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار محمد جواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: فرهنگ‌سازی ترویج و تبلیغ فرهنگ مهارتی از برنامه‌های مهم ما در ۱۴۰۲ بود که توانستیم موفقیت نسبی کسب کنیم البته که با شرایط مطلوب فاصله داریم و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ فرهنگ مهارت آموزی را در نیروهای مسلح و جامعه ارتقا دهیم.

سردار زاده کمند گفت: در سال ۱۴۰۲ سازمان‌های نیروهای مسلح تمام ظرفیت‌های خودشان را برای مهارت آموزی پای کار آوردند.

وی گفت: ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان وظیفه تحت پوشش مهارت‌های آموزشی قرار گرفتند، در حوزه هنر ۲۱ هزار و ۲۵ نفر، ورزش ۱۲ هزار ۳۵۰ نفر، فناوری اطلاعات ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر مهارت تخصصی کسب کردند.

وی از استانداردهای سازی محیط کار واقعی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۲ هزار ۵۰۰ مرکز مهارت در درون نیروهای مسلح ایجاد کردیم که به مهارت آموزی نیروهای وظیفه کمک می‌کند.

سردار زاده کمند بیان داشت: ۲ هزار میلیاردتومان در قانون بودجه برای پرداخت وام اشتعال پیش بینی شده بود و از سال گذشته ۴۳ هزار واجد شرایط ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار نفر در سیر پرداخت در بانک‌های عامل قرار گرفتند و پرداخت آنها از دی ماه آغاز شد و ۳۵ درصد موفق به دریافت پرداخت تسهیلات شدند.

وی در خصوص استفاده از مشوق‌های مشمولین خدمت سربازی گفت: مشمولین باید پیش از ورود به خدمت یک مهارت کسب کنند که شیوه اجرای مشوق‌ها در اسفند ماه اعمال شد و ۹ مشوق پیش بینی کردیم که شامل؛ استفاده از یک ماه کسر خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، انتخاب استان محل خدمت، انتخاب سازمان محل خدمت، تعویق اعزام تا ۶ ماه، اعطای درجه تشویقی بالاتر و به کار گیری سرباز ماهر برابر نیاز و اولویت استخدام در نیروهای مسلح است.

وی گفت: مشمولینی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که در دوره مهارت گذرانده گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیلات پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

سردار زاده کمند گفت: سامانه مشوق‌ها تولید و در حال تست است و ثبت نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز می‌شود و باید ۲ ماه پیش از شروع خدمت ثبت نام انجام دهند.

کد خبر 6077381

دیگر خبرها

  • مشمولان سربازی بخوانند؛ فراخوان جدید و مهم سازمان وظیفه عمومی + جزئیات
  • متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • زمان واریز یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ + جدول واریزی تمامی دهک‌ها
  • مسافران بخوانند/ مبلغ بلیت‌ پروازهای لغو شده پس داده می‌شود
  • مشمولان ماهر در سامانه مشوق های سربازی ثبت نام کنند
  • تکمیل سامانه مشوق‌های سربازان ماهر/ تسهیلات مشمولان ماهر قبل از سربازی چیست؟
  • ثبت نام رسمی مشمولین خدمت سرباز در سامانه مشوق‌ها از ۱۵ اردیبشهت
  • پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور
  • فروردین سود سهام عدالت واریز می‌شود؟