Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله حسینی امام جمعه شهر یاسوج گفت: علت اصلی این بحران فتنه گری های آمریکا و اروپا است، آنها بر علیه هر ملتی که بخواهد مستقل باشد توطئه و دسیسه می کنند آمریکا و غرب خواهان تسلیم ملت ها هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس امام جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه مرکز استان گفت: نفس و پیروی از شیطان سبب ذلت انسان است و اطاعت از پرودگار متعال سبب اقتدار و عزت انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله حسینی با بیان اینکه بالاترین عزت و قدرت مربوط به اولیای الهی است، گفت: هر چند اولیا شهید و به زندان می روند اما همه عالم به فرمان آنها است، آن زمان که شمر خنجر بر گلوی سید الشهدا گذاشت در آن زمان عالم به فرمان امام بود اما آنها مطیع و فرمانبردار خداوند متعال در شرایط مختلف هستند.

وی با با بیان اینکه اطاعت از فرامین الهی سبب عزت و بزرگی انسان می شود، گفت: اگر کسی از خداوند ترسید خداوند همه چیز را از او خواهد ترساند.

آیت الله حسینی به اقتدار و شجاعت امام (ره) اشاره کرد و اینکه سبب پیروزی انقلاب اسلامی خواهد شد، گفت:  اگر کسی از خدا نترسید خداوند ترس های مختلف را در دلش خواهد انداخت.

وی مرگ انسان مومن را به مانند جشن شادی تشبیه کرد و گفت: انسانی که دین و تقوا را مد نظر ندارد و مرتکب معاصی و گناهان می شود  عذاب های مختلف قبر و برزخ نصیب او خواهد شد.

 آیت الله حسینی در خطبه های دوم نماز جمعه مرکز استان با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی گفت: روز سه شنبه مصادف با بعثت پیامبر اسلام است، امام موسی کاظم فرمود : خداوند دو حجت باطنی یعنی عقل و دیگری حجت ظاهری یعنی همان انبیاء الهی برای برای هدایت قرار داد؛ عقل همه مطالب را درک نخواهد کرد بلکه وحی باید به کمک عقل آید تا از اسارت نفس و شیطان رهایی یابد.

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه در قبل از بعثت پیامبر بت پرستی، زنده به گور کردن فرزندان و شرک را تجربه می کردند گفت: کسانی که دین را وسیله عقب ماندگی می دانند آدم های درس خوانده بی سواد هستند اگر کسی دانش و فهم داشته باشد و به کوچکترین موضوعات دین و معارف و علوم آن نگاه کند متوجه حکمت و منطق دین خواهد شد، در این راستا انبیا و اولیا و ائمه الگوی ناب کامل دین در حوزه عدالت، اخلاق، ارزش های اخلاقی و انسانی و علوم مادی هستند آنها به دنبال منافع شخصی خود نبودند و به دنبال سعادت و خوشبختی انسان ها هستند و کسانی که در مقابل آنها به صورت حقیقی و مجازی ایستادگی کنند سبب ضرر و زیان و مشمول عذاب خواهند شد.

وی به بحران اوکراین و حمله روسیه اشاره کرد و گفت: علت اصلی این بحران فتنه گری های آمریکا و اروپا است، آنها هر ملتی که بخواهد مستقل باشد بر علیه اش توطئه و دسیسه می کنند آمریکا و غرب خواهان تسلیم ملت ها هستند در هر کجا و هر کشوری مقابل آنها ایستاد علیه آنها وارد توطئه و دسیسه می شوند، در این راستا به تحریک غرب و امریکا به اوکراین حمله کرد.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: عبدالمالک ریگی فردی جانی و قاتل بود که انسان های عادی و غیر نظامی و نظامی را مورد کشتار قرار می داد اما مورد تمجید بی بی سی و رسانه های بیگانه  و در پایگاه های آمریکا مشاهده شد.

آیت الله حسینی به توطئه ها و جنایت های آمریکا و غرب در عراق، یمن و سوریه اشاره کرد و گفت: باید پرسید چرا سازمان ملل جنایات در یمن و افغانستان را محکوم نمی کند.

وی با بیان اینکه ما خواهان صلح هستیم، گفت: آنانی که کشور خود را جولانگاه آمریکا و غرب قرار می دهند  قابل تحمل نیست و به آنها هشدار می دهیم.

آیت الله حسینی به شعارهای آزادی و دموکراسی غرب و برخورد با حجاب اشاره کرد و گفت: مبارزه با حجاب در هند و کشورهای غربی و اروپایی مقابله و مخالفت با آزادی و شعارهای حقوق بشری و مخالفت با دین است در این راستا جهان غرب باید این مسائل را محکوم کند از طرفی سازمان های حقوق بشری هر گاه پای منافع آنها در میان باشد موضع می گیرند اما زمانی که منافع آنها در نظر باشد ادعاهای حقوق بشری دارند.

**********************************

حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران  ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:به فرموده امام موسی بن جعفر علیه السلام فرد مومن هر روز باید اعمالش را محاسبه کند، با ورود مولایمان حضرت امام رضا علیه السلام به ایران و سایر امامزادگان؛ درحقیقت خاندان امام موسی کاظم علیه السلام ما را از بردگی و ذلت نجات دادند و تنها یک مهم را بخواهیم بیان کنیم حضرت امام خمینی (ره) از فرزندان امام موسی جعفر(ع) هستند که با انقلاب اسلامی دنیا را تکان دادند.

وی افزود:سه شنبه 10اسفند ماه عید بزرگ مبعث رسول اکرم(ص) است، پیامبر اکرم در 40سالگی به رسالت رسیدند.امام عصر(عج) فرمودند که همه نعمت را خداوند به وسیله پیامبر اکرم(ص) تمام کرد،و این عید بزرگ را به همه مومنین و مومنات تبریک و تحنیت عرض می کنم.

امام جمعه گچساران ادامه داد:مقام معظم رهبری فرمودند که جهاد تبیین واجب قطعی و فوری است،یعنی اینکه دشمن تلاش دارد دین اسلام، مکتب تشییع و نظام اسلامی را تضعیف کند و بر هر مسلمان و مومنی واجب است که به میدان بیاید و جهاد کند.جهاد یعنی تلاشی که دشمن را هدف گیری کند آنهم در عرصه ها و میدان های مختلف،بنابراین برهمه واجب است که با جریان تحریف دشمنان مقابله کنیم و این امر هم مسئول و غیر مسئول ندارد.

حجت الاسلام حجازی بیان کرد:اخیرا سفر رئیس جمهور محترم به کشور قطر را داشتیم،.دشمنان هر روز به یک سبکی با نظام اسلامی مقابله می کنند و به انحاء مختلف همسایگان ما را اغفال می کنند که ایران اگر قدرت پیدا کند شما را می بلعد ،اما برخی کشورها متوجه شدند که ایران به دنبال استقلال و عزت است و به دنبال برده گرفتن دیگران هم نیست و  تنها می خواهد حر و آزاده باشد.

وی افزود:بنابراین دنیا متوجه شد که استکبار جز حیله گری و مکاری چیزی ندارد.اما در رابطه با جنگ روسیه و اوکراین ،در کتاب شهید مطهری بیان شده که گذر زمان خیلی از مجهولات را روشن می کند.البته روزی دشمن تصور می کرد که می تواند انقلاب نوپای ما را سرنگون کند و هشت سال جنگ تحمیلی به طول انجامید و درس بسیار بزرگی به ما داده شد که لازم است امکانات و مایحتاج نظامی قوی داشته باشیم.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:امروز هیچ کشوری جرات رویارویی با ایران مقتدر را ندارد،اوکراین ادعا می کرد که قدرتمند است و سالیان قبل نزدیک به دوهزار کلاهک هسته ای داشت که همین آمریکای جهانخوار و انگلیس روباه صفت بیان کردند که داشتن این امکانات لازم نیست و از شما حمایت می کنیم اما تنها 6ساعت هم دوام نیاورد، اما یمن چون متکی به قدرت خداوند است و حمایت ایران اسلامی را دارد، 6سال است که در مقابل نظام سلطه ایستاده و الان آل سعود به التماس افتاده است.

وی ادامه داد:،توجه کنیم اینکه مقام معظم رهبری اصرار داشتند که باید موشک داشته باشیم و درمیدان نظامی قوی باشیم،به همین منظور است چرا که هیچ اعتمادی به غرب و شرق نباید داشته باشیم و توکل باید برخداوند باشد.شاه پهلوی،صدام،محمد مرسی،حسنی مبارک ، قزافی و دیگران  که تکیه گاهشان آمریکا و غرب بود الان کجا هستند درحالی که ایران اسلامی تکیه گاهش را خداوند قرار داد و موفق هم شد.

حجت الاسلام حجازی در ادامه نیز بیان کرد:در برخی ایالات هند سماجت به خرج می دهند که باید حتما خانم ها بی حجاب باشند ،دختری  که در خیابان محجبه بود را دستور دادند که باید کشف حجاب کنید که درادامه  فریاد "الله اکبر"سر داد که به هیچ عنوان  حجابش را از دست نمی دهد،و تهدیدش کردند و از اینجا به هند با شعار الله اکبر پیام می دهیم که تنها نخواهید بود و ما از این تفکر الهی و بندگی خداوند حمایت می کنیم و به جهان پیام می دهیم که در سراسر جهان طرفدار خانم های محجبه و متدینه هستیم و در نهایت پیروزی ازآن ما خواهد بود.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:اما گاهی اوقات برخی از مومنین و مومنات از وضع حجاب گله دارند که باید گفت که اگر مردم تذکر بدهند به صورت محترمانه و با احترام، قطعا و یقینا مشکلات نیز برطرف خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آیت الله حسینی جمعه گچساران آمریکا و غرب امام موسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مقامات آمریکایی می گویند که همه گزینه ها درباره دارایی های مسدود شده روسیه روی میز است.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از یک مقام ارشد خزانه داری آمریکا گزارش داد در حالی که کشورهای گروه ۷ به بحث در مورد امکان استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین ادامه می دهند، هیچ گزینه ای از روی میز حذف نشده است.

یک مقام ناشناس وزارت خزانه داری به خبرگزاری رویترز گفت که سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست وزرای خارجه گروه ۷ که قرار است روز چهارشنبه در ایتالیا آغاز شود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی، به بهانه جنگ در اوکراین، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده اند. حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از این دارایی ها در اتحادیه اروپا نگهداری می شود.

کد خبر 6081361

دیگر خبرها

  • بی حجابی زیبنده آبادان نیست
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • واکنش جی اوسو نسبت به خیانت سولو به جیمی در اسمکدان/ اخبار WWE
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • کشته شدن 1000 نیروی نظامی اوکراین در حملات روسیه/هشدار گروسی نسبت به وقوع حادثه اتمی در نیروگاه زاپوروژیا 
  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی