Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@01:14:10 GMT

اوکراین: نیروهای روسیه طبق برنامه پیشروی نکرده‌اند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۹۲۶۷

اوکراین: نیروهای روسیه طبق برنامه پیشروی نکرده‌اند

به گزارش ایرنا از روزنامه گاردین، اوکسانا مارکارووا سفیر اوکراین طی سخنانی در سفارت این کشور در واشنگتن دی سی افزود: دشمن به وضوح از مقابله نیروهای مسلح و داوطلبان برای حفظ تمامیت کشورمان غافلگیر شده است.

مارکارووا همچنین تصریح کرد، مقامات اوکراینی در حال جمع آوری شواهدی از جنایت مقامات روسیه برای ارائه به دادگاه‌های بین‌المللی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر اوکراین در مورد نیروگاه چرنوبیل که نیروهای روسیه تصرف کردند، گفت: مسئولیت آن اکنون برعهده روسیه است زیرا مقررات سختگیرانه برای این نیروگاه رعایت نمی‌شود.

وی افزود، ۹۲ پرسنل نیروگاه به گروگان گرفته شده‌اند.

مارکارووا همچنین مدعی شد که نیروهای روسی به یک یتیم‌خانه در اوکراین حمله کردند، اما هیچ یک از ۵۰ کودکی که داخل آن بودند آسیبی ندیدند.

سخنان سفیر اوکراین در حالی بیان می‌شود که ولادیمیر چیژوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که این کشور نیازی به تصرف سرزمین اوکراین ندارد.

چیژوف افزود: روسیه هم اینک نیز به اندازه کافی وسعت و سرزمین دارد.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در ادامه خاطرنشان کرد، جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک باید در مرزهای بزرگتر از وسعت کنونی باشند و اراضی در استان‌های دونتسک و لوگانسک باید به این مناطق افزوده شود.

بخش وسیعی از استان‌های لوگانسک دونتسک تحت کنترل ارتش اوکراین قرار دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه آلمانی «بیلد» به نقل از منابع گزارش داد که احضار «سرگئی نچائف» سفیر روسیه در برلین در رابطه با بازداشت دو فرد روس مظنون به جاسوسی برای روسیه بوده است.

پیش از این، دفتر دادستانی آلمان اعلام کرد دو شهروند آلمانی-روسی به نام‌های «دیتر اس.» و «الکساندر جی.» به اتهام جاسوسی از پایگاه‌های آمریکایی به دستور روسیه و برنامه‌ریزی برای حمله به مسیرهای حمل و نقل نظامی در شهر بایرویت در بایرن بازداشت شده‌اند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896776

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه
  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد