Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون روابط کار وزارت کار گفت: جلسه عالی اشتغال برای تعیین حداقل مزد کارگران در سال آینده امشب تشکیل می‌شود. علی‌حسین رعیتی‌فرد افزود: امشب جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل حقوق کارگران که با حضور شرکای اجتماعی، کارگران و کارفرمایان برگزار می‌شود.

وی افزود: در جلسات قبلی شورای عالی کار سبد معیشت میانگین خانوار کارگری ۸ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان تعیین شد همچنین نرخ تورم یکساله منتهی به بهمن امسال ۴۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است که با توجه به این دو مؤلفه و در یک فرآیند چانه‌زنی بین شرکای اجتماعی حداقل مزد کارگران برای سال آینده تعیین می‌شود.

وی افزود: حداقل مزد بستگی به توافق جامعه کارگری و کارفرمایی است تا کنون ۴ جلسه شورای عالی کار برگزار شده امروز پنجمین جلسه برگزار می‌شود همچنین تا کنون ۱۰ جلسه کمیته تخصصی مزد در ذیل شورای عالی کار برگزار شده است.

معاون روابط کار وزارت کار در مورد آمار کارگران گفت: کارگران مشمول قانون کار ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند، همچنین کارگاه‌های زیر ۵ نفر متفاوت است، اما کارگاه‌های دارای ۵ نفر و بالاتر به تعداد ۸۸ هزار کارگاه در کشور وجود دارد.

رعیتی‌فر در مورد رفع مشکل کارگاه‌ها و جلوگیری از تعطیلی آن‌ها گفت: برخی از کارگاه‌هایی که وضعیت بحرانی داشتند با تسهیل‌گری و رایزنی مشکلات آن‌ها کمتر شده و تا کنون مشکل ۱۷۰۷ کارگاه به روش تسهیل‌گری و مذاکره برطرف شده است.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تعیین تعیین تکلیف تعیین قیمت تعیین دستمزد شورای عالی کار حداقل مزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم