Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حمید باوفا در مورد مسابقات جام تختی، اظهار داشت: من از قبل مسابقات و بعد از رقابت‌های کشوری گفتم که بچه‌های جوانان به خاطر دو سالی که درگیر کرونا بودیم افت داشتند و از آن طرف هم پشتوانه‌ای در نوجوانان نداشتیم که به جوانان اضافه شده باشند. تیم نوجوانان سال گذشته ما، پنجم دنیا بوده و به این معنی است که از آن تیم خروجی برای تیم جوانان نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نیمی از تیم سال گذشته جوانان هم به رده بالاتر رفته‌اند و درواقع یک بخش محدودی از کشتی‌گیران سال قبل برای ما به ارمغان مانده که اینها هم نفراتی نیستند که گرهی را باز کنند.

سرمربی تیم ملی جوانان کار این تیم را در سال 2022 دشوار دانست و تاکید کرد: هرچند کار سخت است اما من هیچ موقع نمی‌خواهم بهانه بیاورم، در واقع کار سخت را باید انجام داد. کسی که می‌خواهد موفق شود باید از مسیر سخت برود، مسیر آسان برای آدم‌های موفق نیست.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمان کشوری جوانان، گفت: ملاک برای انتخاب تیم آسیایی و جهانی نفرات اول مسابقات کشوری نیست، بچه‌ها باید در چند میدان محک بخورند و یکی از آنها جام تختی بود. از بعضی اوزان اصلا راضی نیستم نفر اول 96 کیلوی جوانان خیلی ضعیف ظاهر شد. کشتی‌گیری که در این رده سنی است باید نزدیک به بزرگسالان کشتی بگیرد یا مثلا در کشتی 55 کیلو کشتی‌گیرانی که روی سکوی کشوری قرار گرفته بودند اینجا اوت شدند. اینجا نفرات هفتم و هشتم کشوری جوانان بهتر از نفرات روی سکو نتیجه گرفتند. تجربه سال‌های مربیگری‌ام این را می‌گوید که ما نباید به نتیجه مسابقات کشوری صرف، بسنده کنیم. مثلا ما در 130 کیلوی جام تختی 4 نفر را معرفی کردیم که همه آنها ضعیف کشتی گرفتند و یک مقدار هدایت از بقیه بهتر بود.

باوفا افزود: همانطور که گفتم این تیم در سطح جهانی نیست و خیلی کار دارد تا بتواند نتیجه بگیرد. تیم روسیه سال قبل 6 طلای جهانی گرفته که 4 تای آنها امسال هم هستند اما ما چنین شرایطی نداریم و باید به مصاف تیمی برویم که تا دندان مسلح است، برای همین من مسابقات کشوری‌مان را دو ماه زودتر گذاشتم که بچه‌ها بتوانند در جام تختی هم کشتی بگیرند. اینکه یک مسابقه در فروردین برگزار می‌کردیم و بعد با 2 اردو به آسیایی و جهانی می‌رفتیم که کار مناسبی نبود. هرچه بیشتر بچه‌ها در میدان‌ باشند، به نفع من است. یکی از همین میدان‌های خوب جام نیکولای پتروف بود که بچه‌های جوان دو مدال گرفتند و این خیلی خوب است.

عضو سابق تیم ملی فرنگی با اشاره به حضور جوانان در جام تختی، عنوان کرد: با هماهنگی محمد بنا نزدیک به 20 نفر اینجا کشتی گرفتند و این به ما کمک می‌کند. اینکه در کشتی جوانان نفر اول تا سوم ما در تورنمنت بزرگسالان روی سکو نمی‌روند اما نفر هفتم و هشتم می‌روند، همان نوسانی است که در این رده سنی در موردش صحبت می‌کنم و این نوسانات در مسابقه مشخص می‌شود. یعنی شاید نفر هشتم، نفر اول انتخابی را در مسیر جا بگذارد. وظیفه کادر فنی هم شناختن این استعدادها، آماده کردن آنها و تحویل دادن آنها به تیم اعزامی به مسابقه است، همه کار ما که اعزام نیست و برنامه فنی تیم باید هدایت شده باشد.

باوفا با تاکید براینکه جام شاهد هم در برنامه‌های تیم ملی جوانان دیده شده، یادآور شد: به بچه‌ها تکلیف کردم که بعد از قهرمان کشوری باید در جام تختی کشتی بگیریم که عیارشان مشخص شود. چند نفر هم خودشان را نشان دادند و بعد هم جام شاهد را داریم که تیم آسیایی را از جام شاهد انتخاب می‌کنیم و بعد یک تورنمنت دیگر را پشت سر می‌گذارند و در ادامه به جهانی می‌روند.

سرمربی تیم ملی جوانان در خاتمه تصریح کرد: از فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر و حمید سوریان رئیس و نایب رئیس فدراسیون که با ما درخصوص برگزاری زودتر مسابقات قهرمان کشوری همکاری کردند، تشکر می‌کنم. این باعث شد که کشتی‌گیران‌مان بتوانند در جام تختی هم کشتی بگیرند و با شناخت بیشتری از تیم به مسابقات آسیایی برویم. هر چه در مسابقه شرکت کنیم برای ما بهتر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حمید باوفا سرمربی تیم ملی جوانان کشتی فرنگی جام تختی جام تختی تیم ملی بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت

سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که در طی سه روز نیروهای مسلح یمن شش عملیات با موشک و پهپاد علیه کشتی‌های انگلیسی و آمریکایی در خلیج عدن و دریای سرخ انجام داده است. - اخبار بین الملل -

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن امروز سه‌ شنبه همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت یمن در بیانیه ای اعلام کرد که در طی سه روز نیروهای مسلح یمن 6 عملیات با موشک و پهپاد علیه کشتی‌های انگلیسی و آمریکایی در خلیج عدن و دریای سرخ انجام داده است.

وی افزود: نیروی دریایی و موشکی یمن 4 عملیات مشترک علیه 4 کشتی آمریکایی و انگلیسی در خلیج عدن و دریای سرخ انجام داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که  دو کشتی آمریکایی "MAERSK SARATOGA" و "APL DETROIT" در خلیج عدن و دریای سرخ توسط نیروهای مسلح یمن هدف قرار گرفته است.

وی افزود: کشتی انگلیسی"HUANG PU" در دریای سرخ و کشتی "PRETTY LADY" که در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی بود نیز هدف نیروهای مسلح یمن قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح همچنین اظهار داشت که نیروی هوایی یمن دو ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

یحیی سریع همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن اهدافی را در «ام الرشراش» در جنوب فلسطین اشغالی هدف حملات موشکی خود قرار داده است.

سخنگوی ارتش یمن بار دیگر تاکید کرد: تا زمانی که تجاوز به غزه متوقف نشود و محاصره آن ادامه داشته باشد، نیروهای مسلح یمن مانع از حرکت کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های مرتبط با آن رژیم در دریای سرخ، دریای عرب خواهد شد.

ارتش یمن:کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی را هدف قرار دادیم رهبر انقلاب یمن: برای ضربات بیشتر به دشمن برنامه داریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دادمرز:معده ‌درد شدید از جهانی ۲۰۱۵ همراهم است/فدای ۱۱ نفرم!
  • بردسکن میزبان مسابقات کشتی نونهالان خراسان رضوی است
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن
  • برپایی اردوی شاگردان حمید باوفا در سالن جهانبخت توفیق
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • نیرو‌های مسلح یمن از اجرای شش عملیات جدید خبر داد
  • ۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • ادامه صدرنشینی نابغه ایران در رنکینگ جهانی تنیس روی میز/ بانوی ایرانی مدیر مسابقات قهرمانی جوانان آسیای میانه شد