Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سایپا عدم آرامش را از جمله دلایل عدم توسعه یافتگی در صنعت خودرو سازی دانست و گفت: در فضایی که آرامش نباشد کار کردن دشوار است.

به گزارش ایسنا ، محمدعلی تیموری درنشست هماهنگی و توسعه همکاری های صنعت و دانشگاه با اشاره به چالش های تولید در سایپا افزود: در سال ۹۰ مدیران شرکت سایپا تصمیم گرفتند سرمایه شرکت از تحقیق و توسعه به سرمایه گذاری در بورس برود و این امر سبب شد که سرمایه‌های شرکت به جای سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه وارد بورس و سهام بازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اولین انحراف یک شرکت خودرو سازی است، اظهار کرد: این در حالی است که همه شرکت‌های خودرو ساز سرمایه های خود را در بخش تحقیق و توسعه صرف می‌کنند.

وی الزامی شدن استانداردها در خودرو ها را از دیگر چالش‌های سایپا ذکر کرد و در این باره توضیح داد: اجباری شدن استاندارد ها موجب وابستگی بیشتر ما به خارج شد و این دو عامل (انحراف در سرمایه گذاری و وابستگی به خارج) موجب شد که در شرایط تحریم، تولید اقتصادی صورت نگیرد و خسارت زیادی وارد شود.

تیموری، تولید اقتصادی را شامل کیفیت تولید، قیمت مناسب و تحویل به موقع دانست و با بیان اینکه این اامور در دستور کار سایپا قرار گرفته است، ادامه داد: در زمان تحویل گرفتن این سمت ۸۰ هزار خودرو در پارکینگ موجود بود که ارزش آنها ۱۲ هزار میلیارد تومان می‌شود و این عدد به این معنی است که ۱۲ هزار میلیارد تومان فروش از دست رفته داریم ضمن آنکه بدهی زیادی به قطعه سازان ایجاد شد.

مدیر عامل شرکت سایپا زمان تحویل را از دیگر مشکلات این شرکت نام برد و گفت: خودو سازان دنیا شاخصی به نام "نرخ عبور مستقیم" دارند که عبارتست از عرضه به موقع خودرو که این شاخص به ۱۰۰ درصد نزدیک است ولی ضریب ایران در این شاخص کمتر از ۱۸ درصد است.

وی، با طرح این سوال که چرا ما در موشک سازی و صنعت نظامی پیشرفت خوبی داریم، ولی در خودروسازی نه؟ گفت: یکی از دلایل آن ایثار و اخلاص و دیگری وجود فضای آرام در بخش صنعت نظامی است. در فضایی که آرامش حاکم نباشد، کار کردن دشوار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ میلیون خودروی بالای ۱۸ سال با مصرف سوخت زیاد در کشور داریم، گفت: ما آمادگی همکاری با دانشگاه ها برای رفع نیازها را داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گروه خودروسازی سایپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران