Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: صدور پروانه توسط شرکت‌های مستقر در شهرهای حاشیه مشهد برای ناوگان باری که متعلق به این شهر هستند تخلف محسوب می‌شود و ممنوع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، شرکت‌های حمل‌ و نقل بار و رانندگان وسایل نقلیه باری سنگین و نیمه سنگین موظفند برنامه تردد وسایل نقلیه خود در مناطق مختلف شهری را به نحوی تنظیم کنند که تردد و توقف آنها در محدوده‌های مکانی مطابق زمان مشخص شده صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجوز تردد مدت دار؛ تنها برای ناوگان باری سنگین و نیمه سنگین دارای پروانه فعالیت برای تردد در محدوده‌ها و زمان‌های مجاز اعلام شده ، بصورت یک ماهه تا سه ماهه و به تشخیص کمیسیون صادر می‌شود.

 مجوز تردد موردی نیز به منظور فراهم آوردن امکان تردد ناوگان باری برون شهری دارای بارنامه مشهد در زمان‌های مجاز اعلام شده، در ساعت معین و با تشخیص کمیسیون صادر می‌شود.

در همین راستا سید جعفر شمس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: برخی از شرکت‌های مستقر در شهرهای اطراف مشهد اقدام به صدور پروانه فعالیت و اشتغال برای ناوگان باری درون شهری مشهد می‌کنند که برای تردد در داخل شهر مشهد معتبر نیست و رانندگان متحمل هزینه‌های اضافه و جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به مکاتبه با شهرستان‌های دیگر و یادآوری قوانین مربوطه به آن‌ها، افزود: شهرداری‌ها و شرکت‌های تابعه آن‌ها موظفند تنها برای آن دسته از متقاضیانی که در همان شهر و یا روستاهای حریم شهر ساکن هستند پروانه صادر کنند و برای این کار باید مدارک و مستندات کافی مبنی بر سکونت اخذ شود. همچنین هر خودرو باری موظف است پروانه‌ها و مجوزهای مورد نیاز را از شهر محل خدمت خود تهیه کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری شهرداری مشهد تاکید کرد: شهروندان باید بدانند رانندگانی که پروانه خود را از شرکت‌های تحت نظارت سازمان اخذ نکرده اند، دوره‌های آموزشی مربوطه را طی نکرده و گاهی گواهی عدم سوءپیشینه نیز ندارند.

رونق صادرات با نوسازی ناوگان باری جاده‌ای/ عملکرد نامناسب شرکت‌های داخلی در تولید خودروهای سنگینکشور پارکینگ کامیون‌های فرسوده شده است/ سوء‌استفاده دلالان از آشفته‌بازار نوسازی ناوگان باریوزیر راه و شهرسازی در اردستان: 65هزار ناوگان باری بالای 40 سال در کشور فعال است/نوسازی ناوگان باری طی برنامه 5 ساله

وی تصریح کرد: با توجه به امکان بررسی تردد خودروهای حمل و نقل بار درون شهری در ماه‌ها و سال‌های گذشته توسط سیستم‌های هوشمند این سازمان و مرکز کنترل ترافیک، خودروهای متخلف در این زمینه توسط عوامل نظارت و بازرسی سازمان شناسایی و جریمه می‌شوند.

شمس خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا شرایط ویژه ای را برای سهولت پرداخت هزینه‌های اخذ پروانه توسط رانندگان فراهم کنیم تا این عزیزان دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند. در این راستا طرحی آماده شده که در صورت تایید مقامات ذی‌ربط امکان پرداخت اقساطی برای رانندگان فراهم می‌شود.

گفتنی است هسته مرکزی شهر در ایام نوروز پر ازدحام‌ترین نقطه مشهد است و عدم کنترل تردد خودروهای باری نیمه سنگین و سنگین می‌تواند حوادث جبران ناپذیر ترافیکی، اجتماعی و امنیتی را به بار بیاورد لذا تمامی شرکت‌ها موظف هستند تنها نادگان دورن شهری مشهد و حومه آن پروانه و مجوز صادر کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناوگان باری نقل بار شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت استان در فروردین ماه امسال بیش از ۱۷۹ هزار تردد از وسایل نقلیه باری را رصد و پایش کرده و بیش از ۱۹ هزار تخلف اضافه تناژ بالای ۱۰ درصد مجاز شناسایی شده است که این میزان از تخلفات معادل بیش از ۱۰ درصد تردد وسایل نقلیه سنگین می باشد.

او افزود: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است بنابراین کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد.

جهانیان گفت: بدین منظور اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران کریدور‌های اصلی حمل بار در استان را مجهز به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت کرده است.

او افزود: مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست که مزایایی، چون عدم اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: این سامانه با استفاده از سنسور‌های نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را به صورت هوشمند شناسایی کرده و اطلاعات آن را به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال می‌کند. در مرحله بعد در باسکول‌های ثابت پلیس راه وسیله نقلیه خاطی به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات از جمله اعمال جریمه، تخلیه بار و معرفی راننده و شرکت متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام می‌گردد. "

او افزود: از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بار نامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در استان جهت برنامه ریزی و مدیریت بر آن است.

دیگر خبرها

  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند
  • ثبت رکورد جدید جابه جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کردستان
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • ثبت رکورد جدید جابجایی کالا از طریق ناوگان حمل و نقل کردستان