Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته فنی اوپک پلاس در سناریوی پایه خود پیش بینی مازاد عرضه بازار نفت در سال ۲۰۲۲ را به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۱.۱ میلیون بشکه در روز برآورد کرد.

به گزارش رویترز، این آمار که بخشی از گزارش تهیه شده برای نشست وزیران اوپک پلاس است، نشان می دهد ذخایر نفت در کشورهای توسعه یافته تا پایان سال میلادی جاری ۶۲ میلیون بشکه پایین میانگین چهار ساله (۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹) خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه که شامل اعضای اوپک و متحدانشان نظیر روسیه است، دوم مارس (چهارشنبه ۱۱ اسفند) برای تصمیم گیری درباره سطح تولید آوریل دیدار می کنند.

به گفته منابع آگاه، تاکنون هیچ شکافی در توافق میان اعضای اوپک پلاس دیده نشده است و این گروه با وجود صعود قیمتها به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه، احتمالا به افزایش گروهی تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در آوریل پایبند می مانند.

طبق آمار کمیته فنی اوپک پلاس، این گروه در ژانویه ۹۷۲ هزار بشکه در روز کمتر از سطح توافق شده نفت تولید کرد در حالی که کمبود تولید در دسامبر ۸۲۴ هزار بشکه در روز بود.

با این حال شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی که ریاست اوپک پلاس را به همراه روسیه در دست دارد، در سورپرایز کردن بازارها سابقه دارد و ممکن است موضعش را در سه روز آینده تغییر دهد.

اعضای اوپک در ماه‌های اخیر با فشار واردکنندگان بزرگ شامل آمریکا برای افزایش سریعتر تولید و پایین بردن قیمت بنزین روبرو شده اند. قیمت بنزین در آمریکا به طور میانگین به حدود چهار دلار در هر گالن رسیده و فشار بر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را در آستانه انتخابات میان دوره ای نوامبر افزایش داده است.

عربستان سعودی تاکنون در برابر این درخواستها اعتنایی نشان نداده و اعلام کرده که به توافق اوپک پلاس متعهد است. به گفته نمایندگان اوپک پلاس، بعید است که این کشور تصمیم بگیرد به صورت یکجانبه و فراتر از سهمیه تعیین شده، تولیدش را افزایش دهد. چنین اقدامی باعث اختلاف با روسیه و احتمال فروپاشی اتحاد اوپک پلاس می شود.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی معدود کشورهای عضو اوپک هستند که ظرفیت مازاد تولید دارند. سایرین برای رسیدن به سهمیه تعیین شده با مشکل روبرو هستند. آژانس بین المللی انرژی اوایل ماه جاری اعلام کرد اوپک پلاس حداقل یک میلیون بشکه در روز پایین هدف خود نفت تولید می کند.

 

برچسب هااوپک پلاس حمله نظامی روسیه به اوکراین خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) روسیه عربستان سعودی محمد بن سلمان

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اوپک پلاس حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه عربستان سعودی محمد بن سلمان آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو هزار بشکه در روز اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد گفت: بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست اما اگر دولت تدابیری بیندیشد و نمایندگی‌های ما خودروها را تحویل دهند، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

حسین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست که بگوییم در سال جاری افزایش یا کاهش خواهد داشت.

وی افزود: افزایش یا کاهش قیمت خودرو به عرضه آن بستگی دارد که نمایندگی‌ها چه میزان خودرو تحویل می‌دهند و نیاز مردم برآورده می‌شود یا خیر؛ واردات خودرو نیز تاثیرگذار است که اگر انجام شود بازار ثابت خواهد بود. امیدی به کاهش قیمت خودرو نیست اما حداقل می‌توان بازار را ثابت نگه داشت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد در خصوص افزایش قیمت برخی از خودروها عنوان کرد: چند مورد از خودروهای داخلی گران شدند و افزایش کوچکی داشتند، اما بعضی نیز با کاهش قیمت مواجه شدند. نوساناتی بود که اعلام شد اما هنوز قطعی نشده که چه میزان افزایش قیمت خواهند داشت.

حسینی با اشاره به اینکه قبل از عید بازار تقریبا ثابت بود، تصریح کرد: ما قبل از عید افزایش قیمت نداشتیم، گاهی شیطنت‌هایی انجام می‌شد و خودرو افزایش اندکی پیدا می‌کرد، اما مجدد ثابت می‌شد و قیمت‌ها سر جای خود باز می‌گشت.

وی ابراز عقیده کرد: بعید است که بازاری وجود داشته باشد که شاهد افزایش قیمت باشیم. اگر دولت تدابیری بیندیشد و نمایندگی‌های ما خودروها را تحویل دهند، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / طلا بخریم یا نه؟
  • پیش‌بینی بورس فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد