Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@20:08:09 GMT

سقف افزایش تولید نفت اوپک شکسته شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۳۲۷۳

نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در فوریه برای نخستین بار از سپتامبر، از افزایش تولید برنامه ریزی شده تحت توافق اوپک پلاس، فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی رویترز نشان داد اوپک در فوریه ۲۸.۳۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۴۲۰ هزار بشکه در روز بالاتر از ژانویه و بالاتر از ۲۵۴ هزار بشکه در روز افزایش تولید تصویب شده برای این گروه تحت توافق عرضه اوپک پلاس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای اوپک پلاس سرگرم تسهیل محدودیت عرضه ای هستند که از سال ۲۰۲۰ به اجرا گذاشتند. وزیران این گروه روز چهارشنبه دیدار می کنند و انتظار می رود برنامه های قبلی را با وجود افزایش قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه که تحت تاثیر حمله روسیه به اوکراین اتفاق افتاده است، تایید کنند.

یک نماینده اوپک پلاس درباره جلسه روز چهارشنبه گفت: به نظر می رسد برنامه افزایش تدریجی تولید تایید می شود و اقدامات روسیه در اوکراین تاکنون تاثیری در عملکرد اوپک پلاس نداشته است.

هیات دولت عربستان سعودی روز سه شنبه تعهد خود به توافق اوپک پلاس را مجددا تایید کرد.

تحت توافق این گروه، از ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش تولید در فوریه، سهم ۱۰ عضو اوپک ۲۵۴ هزار بشکه در روز بوده است. طبق نظرسنجیهای قبلی رویترز، افزایش تولید این گروه از اکتبر تا ژانویه از سهم تعیین شده کمتر بوده است.

اگرچه ۱۰ عضو اوپک تولیدشان را در فوریه به میزان بیشتری افزایش دادند اما همچنان پایینتر از میزان توافق شده، نفت تولید می کنند. نرخ پایبندی اوپک به توافق محدودیت عرضه در فوریه ۱۳۶ درصد در مقایسه با ۱۳۲ درصد در ژانویه بود.

طبق نظرسنجی رویترز، بزرگترین افزایش تولید در فوریه به میزان ۹۰ هزار بشکه در روز، در عربستان سعودی مشاهده شد. عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، موفق شد با وجود تعطیلی بعضی از میادین نفتی، صادراتش را افزایش دهد. امارات متحده عربی و کویت هم طبق سهمیه های بالاتر نفت تولید کردند. تولید نیجریه پس از احیا از اختلالات، بالا رفت.

تولید سه عضو معاف از توافق اوپک پلاس شامل ایران، لیبی و ونزوئلا هم افزایش یافت. ایران در ماههای اخیر نفت بیشتری به چین صادر می کند و تولیدش در فوریه ۶۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت. این افزایش در بحبوحه مذاکرات میان تهران و قدرتهای غربی برای احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ روی می دهد.

لیبی تولیدش را افزایش یافت با این حال شرایط جوی نامساعد همچنان روی صادرات این کشور تاثیر گذاشت. تولید نفت ونزوئلا هم افزایش داشت.

تولید در الجزایر، کنگو، گینه استوایی و گابن کاهش یافت یا افزایشی نداشت که در بسیاری از موارد به دلیل عدم ظرفیت کافی برای تولید بیشتر بود.

نظرسنجی رویترز با هدف رصد عرضه به بازار نفت انجام می‌گیرد و بر مبنای آمار نفت صادراتی منابع خارجی، آمار رفینیتیو آیکان، اطلاعات شرکت‌های رصد کننده نفتکش مانند پترو لجستیک و کپلر و همچنین اطلاعات فراهم شده توسط منابع آگاه در شرکتهای نفتی، اوپک و شرکتهای مشاوره تهیه می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه بعثت افزایش تولید تولید نفت مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه بعثت هزار بشکه در روز نظرسنجی رویترز افزایش تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۳۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت

به گزارش قدس آنلاین، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تاکتیک فروش نفت به سمت بازارسازی نفت تغییر کرد و هم اکنون نیز طبق آمار بین المللی به بیش از ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این موضوع سبب افزایش درآمدهای نفتی نیز شده و طبق آخرین آمار گمرک ایران توانسته درآمدهای خود را به بیش از ۳۶ میلیارد دلار در سال از طریق فروش نفت برساند و بیشترین رشد اقتصادی کشور نیز مربوط به صنعت نفت باشد .

طبق گزارش فایننشال تایمز، تهران در سه ماه اول سال جاری میلادی به طور متوسط ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت فروخته است که تقریباً تمام آن به چین و بالاترین سطح از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ است.

رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفته که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول