Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@06:09:27 GMT

زلنسکی: حدود ۶ هزار نظامی روسی کشته شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۳۷۷۳

زلنسکی: حدود ۶ هزار نظامی روسی کشته شده‌اند

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که که طی ۶ روز گذشته در حمله روسیه به این کشور، حدود ۶ هزار نظامی روسیه کشته‌اند.

پیش از این فرمانده نیرو‌های عمومی اوکراین درباره تلفات نیرو‌های روسی در ۷ روز گذشته گفته بود، تلفات نیرو‌های روسیه از تلفات آن‌ها در دو جنگ چچن بیشتر شده و به ۵۳۰۰ سرباز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس گزارش شبکه الجزیره، زلنسکی در ادامه تاکید کرده است که روسیه نمیتواند با بمباران و موشک باران اوکراین در جنگ پیروز شود.

رئیس جمهور اوکراین درخواست برای عضویت در اتحادیه اروپا را دوباره تکرار کرد و گفت: ما برای پیوستن به اروپا حمایت بیشتری میخواهیم و اکنون وقت بی طرفی نیست.

وزارت دفاع اوکراین نیز روز چهارشنبه مدعی شده که فرمانده تیپ یازدهم یگان تهاجم هوایی ارتش روسیه در منطقه زیورسکی کشته شد.

در جبهه مقابل، وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین بیانیه خود درباره عملیات در اوکراین اعلام کرد که شهر خرسون در جنوب این کشور به تسلط نیرو‌های روسیه درآمده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه بعثت زلنسکی ولودیمیر زلنسکی روسیه اوکراین مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه بعثت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست

لوکاشنکو پیشنهاد کرد چون دوره ریاست جمهوری زلنسکی رو به اتمام است، پس دلیلی ندارد که روسیه با رئیس جمهوری اوکراین توافق صلح امضا کند.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان دیدار اخیر خود با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفته بود که «یک پایان صلح آمیز برای درگیری اوکراین دقیقا چیزی است که ما خواستارش هستیم» اما تاکید کرد که روسیه توافقی را که منافع مسکو را زیر پا می‌گذارد، نمی‌پذیرد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، لوکاشنکو در یک نشست خبری به این نکته اشاره کرد که مدت زمان ریاست جمهوری زلنسکی در ماه مه پایان می‌یابد و این بدان معناست که هرگونه توافق با او بی اثر است چون می‌تواند با دولت جدید از هم پاشیده شود و از بین برود.

رئیس جمهور بلاروس ادامه داد:‌ هوشمندان نیست که توافق صلحی با زلنسکی امضا شود. حامیان غربی اوکراین احتمالا رئیس جمهور جدید این کشور را مجبور می‌کنند تا هرگونه توافق به دست آمده بین مسکو و زلنسکی را کنار بگذارد.

به گفته لوکاشنکو، این دقیقا اتفاقی بود که برای توافق‌های لغو شده بلاروس رخ داد. پیوتر پروشنکو، رئیس جمهوری پیشین بلاروس و آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان اعتراف کردند که توافق‌های میانجی با مسکو در سال ۲۰۱۴ به کی‌یف اجازه داد تا نیروهایش را پس از کودتای میدان در اوکراین بار دیگر مجهز کند.

البته هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی پس از پایان دوره پنج سال ریاست جمهوری زلنسکی رخ می دهد چون او بارها با اشاره به وضعیت حکومت نظامی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین را رد کرده است.

همچنین حامیان غربی اوکراین به زلنسکی تاکید کرده‌اند تا در چارچوب زمانی مشخص شده انتخابات را برگزار کند اما او گفته که تنها زمانی این کار را انجام می‌دهد که کشورهای غربی به تامین مالی کی‌یف بپردازند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • زلنسکی: اوکراین مانند اسرائیل به کمک نیاز دارد
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • زلنسکی باز هم خواستار حمایت تسلیحاتی از اوکراین شد
  • تلفات سنگین در حمله اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا/ وضعیت وخیم ارتش اوکراین در جبهه شرقی
  • تلفات سنگین در حمله اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا 
  • افزایش شمار تلفات حمله اوکراین به زاپروژیا
  • ۸۴۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • اختلال بازار جهانی سوخت از حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌های روسی