Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@09:32:11 GMT

زلنسکی: ۹ هزار سرباز روس کشته شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۲۶۲۴

زلنسکی: ۹ هزار سرباز روس کشته شد

همزمان با رسیدن گزارش‌ها از در دست‌گرفتن شهر خرسون اوکراین توسط روس‌ها، ولودیمیر زلنسکی مدعی شد که تاکنون ۹ هزار سرباز روس در این نبرد‌ها کشته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که نیرو‌های روسیه همچنان با مقاومت شدید اوکراینی‌ها اعم از نظامی و غیرنظامی در سراسر کشور مواجه هستند و هنوز نتوانسته‌اند دولت کی‌یف را سرنگون کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد که از زمان آغاز تهاجم روسیه به کشورش در یک هفته پیش، نزدیک به ۹ هزار سرباز روس کشته شده اند.

زلنسکی در اولین ساعات روز پنجشنبه در یک پیام ویدیویی خطاب به نیرو‌های روسیه گفت: "به خانه خود برگردید". وی هشدار داد: آن‌ها هرجا بروند نابود می‌شوند. آن‌ها اینجا آرامش و غذا نخواهند داشت.

وی خطاب به نیرو‌های روسیه گفت: تنها یک چیز از اوکراینی‌ها خواهید دید: مقاومت، مقاومت شدید. چنان مقاومتی که برای همیشه به یاد خواهند آورد که ما از آنچه مال خودمان است دست نمی‌کشیم و به یاد خواهند آورد جنگ میهنی چیست.

اظهارات زلنسکی در حالی است که نیرو‌های روسی به مرکز بندر خرسون در جنوب اوکراین رسیده اند.

هرچند گفته می‌شود کاروانی به طول ۴۰ مایل از خودرو‌های نظامی روسیه که به سمت کی‌یف در حال حرکت بوده اند، متوقف شده است.

وزارت دفاع انگلیس در این خصوص اعلام کرده است که این کاروان به دلیل «مقاومت سرسختانه اوکراینی ها، خرابی برخی تجهیزات نظامی ارتش روسیه و ازدحام»، نزدیک به ۱۸ مایل (۳۰ کیلومتر) از پایتخت اوکراین فاصله دارد.

همزمان گزارش‌ها از خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین حاکی از آن است که بمباران این شهر ادامه دارد.

نیرو‌های مسلح اوکراین صبح پنجشنبه اعلام کردند که شهر بندری ماریوپول توسط نیرو‌های روسی محاصره شده است، اما با وجود گلوله باران شدید همچنان در کنترل اوکراین است.

به گفته یک مقام وزارت دفاع آمریکا، کمبود مواد غذایی، سوخت و همچنین مقاومت اوکراین، پیشروی خودرو‌های نظامی روسیه را برای رسیدن به مقاصد مورد نظر کند کرده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: زلنسکی اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خواستار واکنش سازمان های بین المللی به کشته شدن خبرنگار روس در حمله اوکراین شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو از سازمان های بین المللی می خواهد که کشته شدن «سمیون ارمین» خبرنگار جنگ خبرگزاری ایزوستیا را محکوم کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تاکید کرد: ما قتل عمدی این روزنامه‌نگار را دلیل دیگری بر ماهیت تروریستی زشت رژیم زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌دانیم، رژیمی که در تعقیب کارکنان رسانه‌های روسی، خبرنگاران جنگی و شخصیت‌های عمومی است که از طریق گزارش ها و پیام های خود به دنبال باز کردن چشمان جامعه جهانی در مورد جنایاتی هستند، که نظامیان رژیم کی یف مرتکب می شوند.

زاخارووا تاکید کرد: روسیه از سازمان های بین المللی مربوطه و نهادهای حقوق بشری می خواهد که قتل وحشیانه یک خبرنگار روسی را محکوم کنند.

خبرنگار جنگ خبرگزاری ایزوستیا در حمله پهپاد اوکراینی در منطقه عملیات ویژه نظامی در ۱۹ آوریل کشته شد.

کد خبر 6083646

دیگر خبرها

  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • زلنسکی به معنای واقعی کلمه اوکراینی‌ها را می‌کشد
  • پسکوف: اوکراین عمدا خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد
  • استقبال زلنسکی از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • زلنسکی: از کمک‌ها برای پایان‌عادلانه جنگ استفاده می‌کنیم
  • جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند
  • کرملین، اوکراین را به هدف گرفتن تعمدی خبرنگاران روس متهم کرد