Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عباس تابش امروز در جلسه تنظیم بازار استان آذربایجان شرقی که با حضور استاندار، معاون اقتصادی و مدیران ادارات برگزار شد، اظهار کرد: طرح درج قیمت تولید کننده می‌تواند قیمت کالا را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

معاون وزیر صمت  افزود: هدف اصلی طرح شفاف سازی قیمت از طریق درج قیمت تولید کننده ارزان سازی کالا نیست بلکه شفاف سازی فرایند توزیع کالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مصرف کننده حق دارد از شفافیت جریان کالا اطلاع داشته باشد و طرح درج قیمت تولید کننده در اصل باعث شفافیت در زنجیره تامین و توزیع می‌شود.

معاون وزیر صمت، تاکید کرد: کالای تولید شده در توزیع کالا ۸۰ تا ۱۶۰ درصد اختلاف قیمت دارد درحالی که این تفاوت قیمت از سوی توزیع کننده اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد : باتوجه به اینکه در ذهن مردم ابهاماتی ایجاد شده است رئیس جمهور و حاکمیت طرح جدایی قیمت تولید کننده و مصرف کننده را ابلاغ کرد.

رئیس سازمان صمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، گفت : از چرخه تولید به بعد هزینه شرکت پخش سراسری ۱۰ درصد،منطقه‌ای ۷درصد و استانی ۵ درصد ،فروشگاه زنجیره ای ۱۷درصد و خرده فروشان ۱۰ درصد بود که پس از برآورد دیدیم این هزینه ها به ۱۰ درصد هم نرسیده است که در نهایت ۱۰درصد تصویب شد.

رئیس سازمان حمایت با اشاره به اینکه حاکمیت میتواند نظام توزیع تعیین کند،گفت: واحد های تولیدی مکلف اند تاریخ تولید روز را روی کالا درج کرده و همه تولید کنندگان مکلف هستند در سامانه ۱۲۴ درج قیمت کنند.

وی ضمن بیان اینکه رانت در توزیع هم حدی دارد ، تصریح کرد : در هر نوشابه ۱.۵ لیتری ۴هزار تومان به جیب برخی افراد می‌رود و رانت در توزیع هم حدی دارد.

تابش ادامه داد : باتوجه به اینکه برخی کالاها با قیمت تولید کننده در بازار وجود دارد اما بعضی از کسبه کماکان اصرار بر قیمت های قبلی دارند که مردم باید در مقابل این زیاده خواهی ها کمک حال ما باشند.

وی در پایان افزود: برآورد ما این است که این طرح می‌تواند در سطح عمومی قیمت کالاهارا تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس تابش فارس تبریز شفاف سازی رئیس جمهور طرح درج قیمت تولید کننده درج قیمت تولید کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۴۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱۷,۶۶۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۹۰ تومان (۰.۵۱ درصد) کاهش یافته است. هر واحد درهم امارات، روز گذشته با قیمت ۱۷,۷۵۰ تومان معامله می‌شد.

امروز درهم امارات در بازار آزاد بر خلاف رشد قبلی با کاهش قیمت روبرو بوده است، بطوری که درهم امارات که در بازار آزاد دیروز به ۱۷,۷۵۰ تومان رسیده بود.

 امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۹۰ تومانی (۰.۵۱ درصد) به ۱۷,۶۶۰ رسید. بالاترین قیمت درهم امارات در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷,۶۶۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱۷,۶۶۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی درهم امارات نسبت به هفته گذشته ۲.۴۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد درهم امارات در شش ماه گذشته حدود ۲۴.۳۷ درصد افزایش یافته است.

tags # درهم امارات سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند