Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسات شورای عالی کار از امروز جدی‌تر می‌شود و یکی از سناریو‌های محتمل افزایش ۶۰ درصدی است. اگر قرار باشد پایه حقوق ۶۰ درصد افزایش یابد، پایه حقوق از ۲٫۶ میلیون تومان به چهار میلیون و ۲۴۸ هزار تومان می‌رسد.

به گزارش بازارنیوز، جلسات تعیین افزایش حقوق کارگران در سال آینده به مرحله حساسی رسیده است. دو هفته تا پایان سال باقی مانده و شورای عالی کار باید میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ را مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دو فاکتور اصلی برای تعیین میزان افزایش حقوق، نرخ تورم و هزینه سبد معیشت است. شورای عالی کار سبد معیشت خانوار ۹٫۸ میلیون تومان اعلام کرده است. نرخ تورم نیز براساس آخرین داده‌های مرکز آمار ایران، حدود ۴۱ درصدی است.

اگر قرار باشد ملاک سبد معیشت باشد، باید حقوق کارگران بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یابد که کمی بعید به نظر می‌رسد. نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار نیز می‌گوید: نمی‌توان مبلغ ۸٫۹ میلیون تومانی سبد معیشت را به عنوان معیار نهایی در نظر بگیریم. چرا که هزینه‌های اجتماعی در سبد معیشت وجود دارد و تفکیک نشده است.

علی اصغر آهنی‌ها گفت که میزان افزایش حقوق حدود نرخ تورم است.

با افزایش حقوق ۴۰ درصدی، پایه حقوق وزارت کار به سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می‌رسد. در حال حاضر پایه حقوق کارگران دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است.

یکی از سناریو‌های برای افزایش حقوق کارگران افزایش ۶۰ درصدی است. نماینده عنوان می‌کند که با احتساب سنوات و عیدی میزان افزایش حقوق کارگران به ۶۰ درصد می‌رسد.

اگر قرار باشد پایه حقوق ۶۰ درصد افزایش یابد، پایه حقوق از ۲٫۶ میلیون تومان به چهار میلیون و ۲۴۸ هزار تومان می‌رسد.

/تجارت‌نیوز

برچسب ها: افزایش حقوق کارگران ، پایه حقوق کارگران ، سناریو‌های محتمل لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Qrw

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: افزایش حقوق کارگران پایه حقوق کارگران سناریو های محتمل افزایش حقوق کارگران میزان افزایش حقوق شورای عالی کار میلیون تومان درصد افزایش هزار تومان پایه حقوق سبد معیشت ۶۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد.

به گزارش تسنیم، داوود منظور در پاسخ به این پرسش که میزان نرخ تورم و افزایش حقوق و دستمزد کارمندان با هم تناسخی ندارد، گفت: افتخار همه ما در دولت این است که وضعیت معیشت کارکنان در دولت و همه مردم بهبود یابد و در حقوق و دستمزد علاوه بر ۲۰ درصد تلاش شد تا سایر پرداخت مانند رفاهیات، عائله‌مندی و اضافه‌کاری نیز افزایش یابد.

وی گفت: تلاش است امسال با پایین نگه‌داشتن تورم این امکان فراهم شود که افزایش حقوق و دستمزد به رفاه مردم منجر شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور تصریح کرد: اگر در شرایط تورم بالا، حقوق و دستمزد را افزایش دهیم و رفت‌وبرگشت بین تورم و دستمزد‌ها باشد کمکی به افزایش رفاه و معیشت کمک نمی‌کند و همان‌طور که در سال گذشته تورم کاهش قابل‌ملاحظه داشت تلاش دولت بر این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم.

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان | چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ | نقشه افزایش دستمزد در سال جدید
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟