Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانووستی روز شنبه به نقل از یک مقام وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: آتش بس از ساعت 10 صبح به وقت مسکو برای خروج ساکنان شهرهای ماریوپول و ولناواخا از محدوده جنگی اعلام شده است.

ماریوپول و ولناواخا دو شهر در جمهوری خلق دونتسک هستند.

نیروهای جمهوری خلق دونتسک چند روز پیش وارد شهر ولناواخا شده و آن را تصرف کردند اما نیروهای اوکراینی در مناطقی از این شهرها از خروج ساکنان غیرنظامی جلوگیری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر بندی ماریوپول نیز در محاصره ارتش دونتسک قرار دارد و گفته می شود دهها نفر از ساکنان آن توسط ملی گرایان افراطی به گروگان گرفته شده اند.

روسیه در این دو منطقه کوریدور انسانی برای خروج ساکنان غیرنظامی اعلام کرده است. 

خبر تکمیل می شود.

برچسب‌ها مسکو اوکراین روسیه پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو اوکراین روسیه مسکو اوکراین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف

همزمان با اینکه کمک‌های جدید آمریکا برای اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار با موافقت مجلس نمایندگان تصویب شد، انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمکی نظامی به کی‌یف رونمایی می‌کند.

به گزارش مشرق، کشورهای غربی همچنان کمک‌های نظامی و مالی را به اوکراین سرازیر می‌کنند و با گذشت بیش از ۲ سال از جنگ اوکراین، هنوز هیچ چشم‌اندازی برای صلح مشاهده نمی‌شود. اخیرا واشنگتن کمکی را که ماه‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا با بن‌بست مواجه شده بود، به تصویب رساند و کرملین در واکنش اعلام کرد که این کمک‌ها صرفا تلفات اوکراین را افزایش خواهند داد.

طبق گزارش راشا تودی، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس امروز – سه‌شنبه – در جریان سفرش به ورشو و دیدار با «دونالد توسک» همتای لهستانی‌اش، برنامه‌های کمکی جدید لندن به کی‌یف را رسما اعلام خواهد کرد.

سوناک در بیانیه‌ای ادعا کرد: «دفاع از اوکراین در برابر جاه‌طلبی‌های بی‌رحمانه روسیه امری ضروری برای امنیت ما و برای تمام اروپاست. اگر به پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اجازه موفقیت در این جنگ داده شود، او در مرز لهستان متوقف نخواهد شد.»

تخمین زده می‌شود که این کمک‌های جدید انگلیس، کمک‌های نظامی این کشور به کی‌یف را تنها در سال جاری میلادی به ۳ میلیارد پوند خواهد رساند. ظاهرا این بسته شامل ۱۶۰۰ موشک تهاجمی و پدافند هوایی و حدود ۴ میلیون گلوله برای تسلیحات کوچک خواهد بود.

سوناک افزود: «بسته امروز به اوکراین کمک خواهد کرد تا آنچه را که در مقابل جنگ با روسیه نیاز دارد، به دست بیاورد. بریتانیا همیشه در صف اول امنیت اروپا نقش خود را ایفا خواهد کرد و از منافع ملی دفاع می‌کند و در کنار متحدان ناتو می‌ایستد.»

این بیانیه ۲ روز پس از آن منتشر شد که مجلس نمایندگان ایالات متحده سرانجام با کمک‌های واشنگتن به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین موافقت کرد. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم روز دوشنبه وعده افزایش سریع ارسال تسلیحات به کی‌یف را داد.

هنوز مسئله صلح برای جنگ اوکراین مطرح نیست و متحدان این کشور به جای تمرکز بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز، به ارسال مداوم تسلیحات به کی‌یف ادامه می‌دهند. البته کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس قرار است از تاریخ ۱۵ الی ۱۶ ژوئن (۲۶ الی ۲۷ خرداد) با حضور تقریبا ۱۰۰ کشور برگزار شود. با این حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پیشتر تاکید کرده بود که هرگونه مذاکره‌ای برای صلح اوکراین بدون حضور روسیه «بی‌معنا» خواهد بود.

زلنسکی در نوامبر ۲۰۲۲ ابتکار ۱۰ ماده‌ای به اصطلاح صلح خود موسوم به «فرمول صلح» را معرفی کرد. این طرح شامل تبادل کامل زندانیان با روسیه، تضمین‌های امنیتی برای اوکراین و بازگشت به مرزهای پیش از ۲۰۱۴ بود. مسکو بارها گفته است که از مذاکرات صلح مادامی که کی‌‎یف مرزبندی‌های جدید ارتش روسیه از آغاز این جنگ را به رسمیت بشناسد، حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • تدارکات نظامی آمریکا برای اوکراین از سر گرفته خواهد شد
  • بشار اسد: روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه