Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@23:15:50 GMT

ثبت 7 هزار هزار میلیارد تومان ملک دولتی در سامانه سادا

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۷۵۶۵

ثبت 7 هزار هزار میلیارد تومان ملک دولتی در سامانه سادا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فاطمه دادگر از راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی وزارت اقتصاد برای شناسایی اموال دولتی خبر داد.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند در این سامانه نسبت به شناسایی اموال دولتی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت اموال و دارایی‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: مردم می‌توانند اطلاعات زمین ملکی، تجاری، کشاورزی، ساختمان مسکونی را در سامانه مذکور ثبت کنند که نتیجه با اطلاعات سامانه سادا تطبیق داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت صحت اطلاعات یک هزارم ارزش ملک به معرفی‌کنندگان این جایزه داده خواهد شد. نوع قیمت‌گذاری نیز با اطلاعات کارگزاران ملکی در محل انجام خواهد شد.

دادگر گفت: متقاضیان می‌توانند نشانی کامل ملک را ثبت کنند، اطلاعات کارمندان دولت یا اشخاص عادی به صورت محرمانه حفظ خواهد شد. البته در فرایند دریافت این اطلاعات ملکی، شماره کارت و تلفن اطلاعات‌دهندگان جهت تطبیق‌های بعدی در سامانه ثبت می‌شود.

مسئول سامانه سوت زنی وزارت اقتصاد گفت: سامانه سادا از سال ۹۵ برای ثبت املاک دولتی سه قوه راه‌اندازی شد. این سامانه در حال باز طراحی است و املاک اختصاصی دولتی، انفال و... در این سامانه ثبت می‌شود.

* ۲هزار میلیارد تومان ملک‌ مازاد فروش رفت

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۲۵هزار ملک به ارزش ۷هزار هزار میلیارد تومان در سامانه سادا شناسایی شده است، افزود: البته امسال نیز صد هزار ملک‌ جدید شناسایی شده و ۲۱۹۰ میلیارد تومان املاک مازاد به فروش رسیده است.

دادگر گفت: بیشترین املاک ثبت شده مربوط به آموزش و پروش و وزارت بهداشت بوده است. اما به معنای عملکرد خوب نیست چون به طور کلی همکاری دستگاه‌ها با سامانه مطلوب نبوده و عملکرد خوبی نداشته‌اند. در قانون عدم ثبت اموال دولتی جرم انگاری شده و وزارت اقتصاد با قوت این موضوع را دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سامانه سادا مدیریت اموال ساختمان دولت سوت زنی اموال دولت املاک میلیارد تومان وزارت اقتصاد سامانه سادا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳

مهدی ملک  گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.

او افزود: در این راستا سامانه خودنویس جهت رفاه حال هم‌وطنان و در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است تا هم‌وطنان بتوانند به‌صورت رایگان قرارداد‌های ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.

ملک ادامه داد: این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم است و تمامی موارد اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس بوده است.

مدیرکل راه و و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان صرفاً می‌بایست در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شوند

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • واگذاری املاک مازاد وزارت کار
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره در سامانه خودنویس | حق کمیسیون خودنویس چقدر است؟
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه املاک باشند
  • مستاجران مراقب سامانه خودنویس املاک باشند
  • الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳