Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@15:02:54 GMT

ماجرای پسری که داعش سرنوشتش را تغییر داد!

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۲۷۶۲

ماجرای پسری که داعش سرنوشتش را تغییر داد!

برای اولین‌بار پنج، شش سال قبل بود که سجاد غریبی ۲۴، ۲۵ ساله با استفاده از اینستاگرام دنبال‌کنندگان زیادی در فضای مجازی جذب خود کرد؛ فالوور‌هایی که از دیدن اندام درشت و عجیب این پسر اهوازی که البته در بوشهر اقامت دارد، متعجب شده بودند. این پسر ۱۸۰ کیلویی هر روز بیشتر و بیشتر مشهور شد تا اینکه حتی رسانه‌های خارجی معتبر نیز به اندام و سوابق او پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا بعد از سال‌ها این ورزشکار ایرانی که البته هیچ عنوان خاصی در سطح ملی و بین‌المللی نداشته، به خاطر مبارزه با مارتین فورد انگلیسی حسابی سر و صدا به پا کرده و بار‌ها در روز‌های اخیر حاشیه‌ها اطراف او را گرفته‌اند.

بیشتربخوانید

اولین مصاحبه سجاد غریبی بعد از بازگشت به ایران

با اینکه در بیوگرافی سجاد غریبی قد او ۱۸۸ سانتیمتر عنوان شده، اما اخیرا با قرار گرفتن او در کنار مارتین فورد، برخی اعتقاد داشتند که نهایتا قد این ورزشکار ۱۷۵ سانتیمتر است! به هر حال چیزی که مشخص است سجاد ۳۰ ساله و سوابق حضور در رشته‌هایی همچون پاورلیفتینگ و قوی‌ترین مردان را دارد. سجاد از سال ۱۳۸۶ ورزش را شروع کرده و پاورلیفتینگ رشته اصلی‌اش بوده است. البته به گفته خودش به خاطر داشتن اندامی مناسب در بدنسازی هم سال‌هاست که فعالیت می‌کند. خودش در ذکر کارنامه ورزشی‌اش اعلام کرده سال ۸۹ به عنوان قوی‌ترین مرد سراب انتخاب شده، اما بعد از یک‌سری از همین مسابقات ماهیچه پشت پایش پاره و به تجویز پزشک ورزش‌های سنگین برایش ممنوع اعلام شد. البته که حالا سجاد غریبی قصد دارد در یک مبارزه بوکس با مارتین فورد شرکت کند و چند سالی است که ژست‌های رزمی می‌گیرد و تمرینات بوکس انجام می‌دهد؛ تمریناتی که فیلم‌هایش در اینستاگرام او بازتاب فراوانی بین طرفدارانش داشت. حتی غریبی اعلام کرده به خاطر اینکه به بوکس روی آورده، مجبور شده حدود ۵۰ کیلو از وزن خود را کم کند!

چه کسی به سجاد لقب هالک را داد؟

شاید بیراه نباشد اگر بگوییم رسانه‌های خارجی در شهرت سجاد غریبی بیش از رسانه‌های داخلی نقش داشتند. دادن لقب «هالک ایرانی» به غریبی برای اولین‌بار توسط رسانه‌های خارجی صورت گرفت. البته ابتدا چند رسانه او را با نام «هرکول ایرانی» خطاب کردند و سپس با توجه به شباهت تصاویر منتشر شده از او در اینستاگرام با شخصیت کارتونی هالک، این لقب به او اعطا شد. او که به خاطر سایز فیزیکی حیرت‌انگیزش در رسانه‌های اجتماعی کشور‌های مختلف به شهرت رسید، از چند سال قبل نامش در رسانه‌های معتبری همچون «دیلی‌میل» و «سان» درج شد. غریبی در خصوص اینکه چطور بدنش به این حجم رسیده، می‌گوید: «به خاطر ژنتیکم از اول کمی درشت‌اندام بودم، اما با ورزش سعی کردم قدرت بدنی‌ام را افزایش بدهم و به خاطر اینکه پدرم نیز از قهرمانان زورخانه قدیم بوده سعی کردم راه ایشان را در پیش بگیرم و حتی از هیچ نوع مکمل و دارویی هم استفاده نکردم.»

داعش، عامل چند برابر شدن شهرت هالک

سال ۹۵ بود که یک تیتر در رسانه‌های خارجی باعث شد تا سرنوشت او با داعش گره بخورد و البته شهرتش چند برابر شود. تیتر «جلاد داعش» شاید مسیر زندگی سجاد غریبی را تغییر داد. عکس او با یک لباس نظامی این شایعه را مطرح کرده بود که این پسر ایرانی به عنوان مدافع حرم به سوریه رفته و حتی این خبر در رسانه‌های آمریکایی از جمله واشنگتن‌پست منتشر شد. سجاد غریبی در این زمینه گفته بود: «جرقه همه این‌ها از شایعه «جلاد داعش» بودن من آغاز شد. عکس یک فرد عربستانی را کنار من گذاشته و نوشته بودند «جلاد داعشی پیدا شد». این موضوع ابتدا وارد رسانه‌های عربی شد. سپس وارد رسانه‌های آمریکایی شد. آن‌ها این موضوع را سرچ کردند و دیدند که اصلا این موضوع صحت ندارد و آن‌ها از من حمایت کرده و من را تشبیه به هالک ایرانی کردند و سعی داشتند من را به جهان معرفی کنند. البته هالک چیزی بود که هوادارانم به من لقب داده بودند و شخصا خودم خوشم نمی‌آید.»

هالک و فورد چگونه همدیگر را پیدا کردند؟

اما شاید برای خیلی‌ها سوال باشد با توجه به اینکه سجاد غریبی هیچ سابقه‌ای در رشته‌های رزمی ندارد، چگونه ماجرای مبارزه او با مارتین فورد که اتفاقا او هم ورزشکار نیست، برنامه‌ریزی شده است؟ این ماجرا را هم باید از زبان سجاد غریبی در آخرین مصاحبه‌اش بعد از بازگشت به ایران از دوبی ببینیم: «سال ۹۸ مارتین فورد در یک لایو اینستاگرامی که شاید فقط چند نفر ایرانی آن را دیده باشند، به من بی‌احترامی کرد! این توهین خیلی زشت و به زبان انگلیسی بود. خودم هم قبل از آن مارتین فورد را نمی‌شناختم و بعد از آن در اینستاگرام پست‌هایی را برای یکدیگر گذاشتیم. در نهایت چند ماه قبل بود که فورد به دایرکت اینستاگرام من آمد و به من گفت که تو ترسو هستی و نمی‌توانی با من مبارزه کنی!»

گویا جرقه اصلی برای مبارزه و رفتن روی رینگ همین جا در ذهن سجاد غریبی زده شده و در نهایت چند ماه قبل برنامه‌ریزی برای این مبارزه در سالن O۲ شهر لندن در تاریخ ۲ آوریل انجام شد. این مبارزه سر و صدای زیادی به پا کرد و باعث شد تا غریبی برای یک مبارزه رزمی آماده شود. سجاد غریبی می‌گوید که به مبارزه در رینگ فکر می‌کرده، اما قصد مبارزه با مارتین را نداشته است. هالک ایرانی می‌گوید شاید توهین‌های طرفداران او به مارتین فورد باعث عصبانیت وی شده باشد و می‌افزاید: «پیشنهاد مبارزه بدون دستکش را به مارتین دادم که وی قبول نکرد و فقط با مبارزه بوکس موافقت کرد. با اینکه هیچ تجربه‌ای در بوکس نداشتم، اما پیشنهاد مبارزه بوکس با مارتین فورد را پذیرفتم.»

پشت پرده جنجال دوبی چه بود؟

در حالی که جامعه پاورلیفتینگ، قوی‌ترین مردان و بوکس حضور سجاد غریبی را در جامعه ورزشی خود رد کرده‌اند، او با انتشار فیلم‌هایی روی اینستاگرام خود از تمرینات سفت و سختش برای مبارزه با مارتین فورد خبر می‌داد. از سویی بعضی هواداران سجاد غریبی و فورد، مبارزه این دو ورزشکار فوق سنگین را «نبرد قرن» نامیدند. این صحبت‌ها و اتفاقات در فضای مجازی با چیزی که در دوبی و در مراسم FACE OF رخ داد، متفاوت بود. سجاد غریبی با قد و هیکلی کوچک‌تر از آنچه در فضای مجازی دیده می‌شد، مقابل مارتین فورد قرار گرفت و چند باری در درگیری با او به زمین افتاد و تحقیر شد. این اتفاق با واکنش‌های منفی زیادی از سوی ایرانی‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ای همراه شد و غریبی که در یک لایو اینستاگرامی از مردم عذرخواهی کرد، به نوعی به دنبال جبران مافات بود، اما عصبانیت او در نشست خبری عجیب و غریب با مارتین فورد در دوبی، بدتر همه چیز را علیه او کرد. انتشار یک فیلم دردسرساز از خنده مارتین فورد و اطرافیان و نزدیک شدن این دو ورزشکار به یکدیگر، باعث شد تا شائبه نمایشی بودن این مبارزه تقویت شود.

سجاد غریبی بازنده است یا برنده؟

با نگاهی به وضعیت پسر ۳۰ ساله اهوازی به این نتیجه پی می‌بریم که او به هیچ عنوان بازنده تمامی این اتفاقات و جنجال‌ها نیست. از گرفتن لقب هالک ایرانی و شهرت جهانی و البته گرفتن ویزای کشور انگلیس بگیر تا درآمدی که از این مبارزه نمایشی به دست خواهد آورد. برخی معتقدند از همه مهم‌تر تعداد دنبال‌کنندگان او در اینستاگرام است که در جریان جنجال‌های اخیر دو برابر شده و به ۱.۱ میلیون نفر رسیده است. پس سجاد غریبی حتی اگر در مبارزه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ بازنده از رینگ بیرون بیاید یا حتی در این مبارزه حاضر نشود، باز هم بازنده نیست و یک برنده محسوب می‌شود که شاید به خیلی از اهداف خود رسیده است. در فضای مجازی این طور نوشته‌اند که اگر سجاد غریبی در مبارزه مقابل فورد هم ببازد، ۳۰۰ هزار دلار کاسب خواهد بود! معلوم نیست این خبر صحت دارد یا نه، ولی آنچه عیان است، حتی بازنده این مسابقه جهانی هم پولی به جیب خواهد زد. آیا این ریسک نیست که در ازای دریافت دلار، مقابل ترسناک‌ترین مرد دنیا بایستید؟ البته که سجاد غریبی برخلاف تصور خیلی از مردم همچنان اعتقاد دارد که عکس‌هایش فتوشاپی نیست و مردم با یک ورزشکار واقعی در اینستاگرام ارتباط دارند.

شاید بیش از همه جالب باشد که بدانیم چه اتفاقی برای آینده سجاد غریبی رخ خواهد داد. آیا او می‌خواهد به مبارزه در رینگ ادامه دهد یا جزو فعالان فضای مجازی می‌شود که هر روز یک تبلیغ روی پیج خود می‌گذارند و از این طریق درآمد‌های هنگفتی دارند؟

به هر حال هنوز هم سجاد غریبی به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای شناخته نمی‌شود و حتی برخی ورزشکاران حرفه‌ای نسبت به استفاده از این لفظ برای او واکنش‌های تندی نشان داده‌اند. باید نشست و دید پلن بعدی سجاد غریبی بعد از رفتن روی رینگ لندن چه خواهد بود.

منبع: شهروند

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هالک ایرانی گروه تروریستی داعش رسانه های خارجی مارتین فورد فضای مجازی هالک ایرانی سجاد غریبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با رژیم اشغالگر قدس

به گزارش خبرگزاری مهر، خانه مطبوعات استان قم در حمایت از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است.

بسمه تعالی

در نخستین دقایق بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگ زرین و یوم الله دیگری در تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم خورد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به توطئه ها و جنایت‌های بیشمار رژیم کودک کش و جعلی صهیونیستی از جمله حمله هوایی به ساختمان کنسولگری ایران در شهردمشق سوریه و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران عالی رتبه نظامی جمهوری اسلامی و همچنین ترور دانشمندان هسته ای کشور طی سالیان گذشته، به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز عید سعید فطر امسال بر تحقق آن وعده دادند، طی عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» و با رمز «یا رسول الله (ص)» حمله گسترده موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی انجام دادند که این پاسخ قاطع، به موقع و سیلی محکم، موجب غرور ملی، تحقیر دشمن و خرسندی ملت بزرگ ایران، دوستداران انقلاب اسلامی و آزادی خواهان جهان شد.

بی شک اهداف راهبردی، سیاسی و نظامی این حمله تاریخی که نمایش گوشه ای از اقتدار و توانمندی های بازدارنده نظامی جمهوری اسلامی ایران بوده با گذر زمان بیش از پیش آشکار می گردد و نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با رژیم منحوس اسراییل و نابودی این غده سرطان منطقه خواهد بود.

اهالی رسانه استان قم از همان ساعات ابتدایی حمله غرورآفرین جمهوری اسلامی ایران به مواضع رژیم اشغالگر قدس، تجمع ها و برنامه های مختلف آحاد مردم شریف و انقلابی شهر مقدس قم در حمایت از عملیات «وعده صادق» را در قالب های مختلف خبری در رسانه ها منعکس نمودند و در ادامه مسیر نیز در این میدان، حضوری جهادی خواهند داشت.

خانه مطبوعات قم به نمایندگی از جامعه رسانه ای استان با تقدیر از رشادت های دلاورمردان پرافتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛ امیدوار است در آینده ای نزدیک، آزادی قدس شریف این پاره تن امت اسلام و نابودی رژیم صهیونیستی با حضور باشکوه ملت‌های مسلمان و آزاده جهان محقق گردد.

کد خبر 6080168

دیگر خبرها

  • ماجرای دختر پادشاه اردن که جنجالی شد
  • عملیات «وعده صادق» نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با رژیم اشغالگر قدس
  • مارتین اودگارد و نابود کردن بازیکنان استون ویلا / فیلم
  • لیگ ملت‌ها: گزینه جنجالی ایران لیست داد
  • بهترین فیلم فرانسیس فورد کاپولا در ۴۰ سال اخیر | فیلم‌هایی که زیر سایه «پدرخوانده» باقی ماندند
  • آگهی عجیب و غریبی که به شدت جنجالی شد
  • لزوم فعالیتهای فرهنگی وپژوهشی درکنار مبارزه با قاچاق کالا وارز
  • تصاویری از خوش پوش‌ترین ملکه دنیا
  • فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد