Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@11:12:09 GMT

وضعیت کیفی هوای اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۵۱۹۹

وضعیت کیفی هوای اصفهان

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کیفیت هوای اصفهان برپایه داده‌های ۱۱ ایستگاه پایش فعال وضعیت قابل قبول را نشان می دهد. ناطقان: محمود مزارع  با اشاره به اینکه میانگین شاخص هوای امروز شهر اصفهان براساس داده‌های ۱۱ ایستگاه فعال با عدد ۶۵ در وضعیت قابل قبول ثبت شده است، اظهار داشت: کیفیت هوا در ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان‌های استانداری با شاخص ۷۸، باهنر با شاخص ۸۴، رودکی با شاخص ۵۵، رهنان و کاوه با شاخص ۷۳، فرشادی با شاخص ۷۷، فیض با شاخص ۸۱، میرزا طاهر با شاخص ۶۷ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۹۱ در وضعیت (زرد) قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





او با اشاره به قطعی چهار ایستگاه پایش در خیابان‌های پر تردد احمدآباد، بزرگراه خرازی، باغ غدیر و دانشگاه و نیز ایستگاه پایش شهر صنعتی سجزی در یک هفته اخیر، گفت: شاخص هوای دو ایستگاه پروین و جِی به ترتیب با میانگین ۱۲۵ و ۱۲۴ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان، اضافه کرد: امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی مبارکه با شاخص ۷۴ و شاهین شهر با ۷۳ در وضعیت قابل قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.
منبع: مهر برچسب ها: اصفهان ، ناطقان ، هوا ، کیفیت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اصفهان ناطقان هوا کیفیت قابل قبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای شهرستان نهبندان در وضعیت ناسالم قرار گرفت

اسدالله حاتمی در گفت و گو باغ خبرنگار مهر اظهارکرد: بر اساس سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت ۹ صبح، کیفیت هوای نهبندان با شاخص ۱۷۷ در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان‌کرد: کارشناسان توصیه می‌کنند گروه‌های حساس در این شهرستان‌ها از تردد در خیابان‌ها خودداری کنند.

حاتمی ادامه داد: البته به جز نهبندان بقیه شهرستان‌های خراسان جنوبی که در آنجا ایستگاه پایش کیفی هوا وجود دارد وضعیت کیفیت هوا مطلوب گزارش شده است.

وی گفت: البته نکته قابل توجه این است که این شاخص‌ها هر ساعت ممکن است متفاوت شود.

کد خبر 6062679

دیگر خبرها

  • هوای ۱۴ شهر خوزستان در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • هوای اصفهان و ۴ شهر مجاور قابل قبول است
  • هوای این شهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت
  • هوای خرمشهر در وضعیت بسیار ناسالم
  • شاخص آلودگی هوای کرمانشاه امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک تنفسی
  • کیفیت هوای شهرستان نهبندان در وضعیت ناسالم قرار گرفت
  • هوای اکثر شهر‌های کرمانشاه در وضعیت هشدار
  • هوای نهبندان ناسالم شد
  • هوای اکثر شهرهای کرمانشاه در وضعیت «هشدار» قرار گرفت