Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم های والیبال مقاومت شهداب یزد و پیکان در دومین مسابقه خود در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر پیروز شدند تا به فینال لیگ برتر والیبال راه پیدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (یکشنبه پانزدهم اسفندماه) با برگزاری دو دیدار پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*مقاومت شهداب 3 - فولاد سیرجان 1
در نخستین مسابقه امروز تیم‌های فولاد سیرجان و مقاومت شهداب یزد به مصاف هم رفتند و نماینده یزد 3 بر 1 فاتح جدال کویرنشینان لیگ برتر شد.
رقابت دو تیم در این مسابقه به ویژه در ست‌های اول، دوم و چهارم بسیار نزدیک و پایاپای پیش رفت. در ست دوم فولاد سیرجان 25 بر 23 به پیروزی رسید، اما شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم مقاومت شهداب نتیجه ست‌های اول، سوم و چهارم را با امتیازهای 27 بر 25، 25 بر 20 و 25 بر 22 به سود خود پایان دادند تا برنده نهایی این مسابقه باشند.
بدین ترتیب تیم مقاومت شهداب یزد با کسب دومین برد متوالی برابر فولاد سیرجان به عنوان نخستین تیم فینالیست این دوره از رقابت‌ها معرفی شد و نماینده سیرجان نیز که سال گذشته قهرمان شده بود، با کسب رتبه سومی مشترک به کار خود در این مسابقات پایان داد.
مسعود یزدان‌پناه و علی‌اصغر حاجی‌کاظمی ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که به مدت 139 دقیقه طول کشید.
داود نافعی، امید فولادی‌وندا و قادر صادقی نیز تیم داوری این مسابقه بودند که به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک در این دیدار ایفای نقش کردند.
این مسابقه سه کارت زرد و قرمز داشت که سعید رضایی سرمربی سیرجان در ست دوم کارت زرد دریافت کرد. مصطفی حیدری از سیرجان و امیرحسین صداقت از شهداب در ست چهارم کارت قرمز دریافت کردند.
در ست دوم این مسابقه نیز امین اسماعیل‌نژاد بازیکن شماره 18 شهداب یزد مصدوم شد.
نمایندگان یزد و سیرجان در مرحله گروهی در دو دیدار به مصاف هم رفتند که در هفته هشتم دور رفت تیم فولاد سیرجان با نتیجه 3 بر صفر از سد مقاومت شهداب یزد گذشت و در بازی برگشت هفته بیست‌ویکم، یزدی‌ها در رالی پنج‌سته با نتیجه 3 بر 2 سیرجان را شکست دادند.
شهدابی‌ها که در مسابقه دور رفت مرحله نیمه‌نهایی نیز مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر را شکست داده بودند، با شکست مجدد این تیم به سومین برد خود مقابل سیرجان در لیگ برتر سال 1400 دست یافتند.

*چپرلی امتیازآورترین بازیکن دیدار شهداب فولاد سیرجان
سلیم چپرلی از تیم مقاومت شهداب یزد با کسب 17 پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. در تیم فولاد سیرجان نیز عارف مرادی با کسب 15 امتیاز، بهترین بازیکن بود.
تیم مقاومت شهداب یزد در مجموع ست‌های این مسابقه 100 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 65 پوئن در حمله، 9 امتیاز در دفاع، 2 پوئن سرویس و 24 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم سیرجان بود.
نماینده سیرجان نیز در این مسابقه در مجموع 92 امتیاز کسب کرد که شامل 51 امتیاز حمله، 8 دفاع، 3 پوئن سرویس و 30 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم شهداب بود.


*پیکان 3 - سپاهان 1
در دومین مسابقه تیم‌های پیکان و سپاهان به مصاف هم رفتند و شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان 3 بر 1 به پیروزی رسیدند تا با دو برد متوالی برابر نماینده اصفهان به دیدار نهایی راه یابند.
تیم سپاهان در ست دوم این مسابقه 25 بر 21 به پیروزی رسید، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 22 و 25 بر 17نتیجه را به پیکان واگذار کرد تا به رتبه سوم مشترک لیگ برتر سال 1400 اکتفا کند.
مسعود یزدان‌پناه و بهروز جعفری ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که به مدت 161 دقیقه طول کشید. البته این مسابقه در ست دوم به دلیل قطعی برق مجموعه ورزشی آزادی تهران 40 دقیقه متوقف بود.
مسعود ذوقی، علیرضا قریب و محمدرضا درفش کاویان نیز داوران اول، دوم و ویدئوچک این دیدار بودند.
دو تیم پیکان و سپاهان که در مرحله مقدماتی دو بازی داشتند و هر کدام یک برد به دست آوردند، در مرحله نیمه نهایی نیز دو بار به مصاف هم رفتند و پیکانی‌ها موفق به شکست صدرنشین مرحله گروهی شدند تا در مجموع سه بار در سال جاری این تیم را شکست داده باشند.
دو تیم پیکان و سپاهان با کسب 2 پیروی متوالی مقابل شهرداری ارومیه و پاس گرگان در مرحله نخست پلی‌آف راهی مرحله نیمه‌نهایی شده بودند.

تیم سپاهان سال گذشته نیز به همراه لبنیات هراز در سکوی سوم لیگ برتر ایستاد.

فینال لیگ برتر مردان به صورت دو برد از سه مسابقه در روزهای 22، 24 و 26 اسفندماه پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مرحله نیمه نهایی تیم مقاومت شهداب مقاومت شهداب یزد مصاف هم رفتند فولاد سیرجان ست دوم لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت زیبای نریمان جهان برای بازگشت تیم عنایتی

به گزارش "ورزش سه"، دربی کوچک تهران میان پیکان و هوادار در ورزشگاه دستگردی بسیار جذاب و دیدنی دنبال شد و هوادار سرمربی سابق خود، رضا عنایتی را غافلگیر کرد.

هوادار در دقایق ۲۱ و ۲۸ توسط سفید چغایی و یونس شاکری به گل رسید تا شوک بزرگی به تیم رضا عنایتی وارد شود.

با این حال خودروسازان خیلی زود گل دوم را پاسخ دادند تا اختلاف بار دیگر به حداقل برسد و بازی هم حساس‌تر و جذاب‌تر دنبال شود‌.

پیکانی‌ها توپ را به پست محوطه برای سامان نریمان جهان رساندند و این بازیکن با حرکتی زیبا دفاع هوادار را به هم ریخت و توپ را به محوطه پاس داد تا محمد جواد آزاده با ضربه‌ای تمام کننده گل اول پیکان را به ثمر برساند.

ویدئو: 330309

شاگردان عنایتی این گل را مدیون حرکت فوق العاده سامان نریمان جهان و پاس گل او هستند.

دیگر خبرها

  • تساوی جذاب در دربی کوچک تهران
  • پیکان ۲-۲ هوادار؛ از گل لحظه آخری تا پاس گل رونالدینیویی، یک فوتبال جذاب!
  • حرکت زیبای نریمان جهان برای بازگشت تیم عنایتی
  • گل فوق‌العاده تیم شجاعی روی کار ترکیبی
  • اعلام برنامه نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال/ تقابل جذاب گرگان و مهرام در بازی نخست
  • مهدی مهدوی همه را سورپرایز می‌کند
  • دو پینگ‌پنگ باز اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیک مشخص شدند
  • ساحلی بازان ایران نایب قهرمان شدند
  • والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد
  • والیبال ساحلی‌ ایران در تایلند نایب قهرمان شد