Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز نمایندگان مجلس با اصلاح بخشی از قانون هزینه‌های دولت با حذف ارز ترجیحی موافقت کردند. ۱۹۴ نفر از نمایندگان به حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی رای مثبت دادند.

اما این حذف به صورت مشروط انجام می‌شود.

چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید، باید قبلا ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالا برگ الکترونیکی و در امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و یا از طرق جایگزین مطمئن انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که افراد بتوانند این کالاها و خدمات را به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین شده تهیه کنند.

همچنین مجلس در روز گذشته مصوب کرد که ۹ میلیارد دلار ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی اختصاص یابد. این ۹ میلیارد دلار با نرخ دلار ۲۶ هزار تومانی در بازار، معادل ۲۳۴ هزار میلیارد تومان است.

بنابراین اگر دولت تصمیم داشته باشد که دلار ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند، باید مابه‌ازای آن یارانه خرید کالا بپردازد.

نمایندگان مجلس این شرط را گذاشته‌‌اند که جایگزین دلار ۴۲۰۰ تومانی باید کالا برگ الکترونیکی باشد. یعنی دولت به خانوارها کارت اعتباری خرید کالاهای اساسی می‌دهد.

چه کسانی کالابرگ می‌گیرند؟

به نظر می‌رسد این کارت‌های اعتباری هماننند کوپن‌هایی است که سال‌ها قبل داده شد. در چند ماه گذشته نمایندگان مجلس تعداد کسانی که کالابرگ دریافت می‌کنند را ۶۰ میلیون نفر اعلام کرده‌اند.

همچنین طبق اعلام مجلس باید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا سه ماه از ابتدای سال ۱۴۰۱ موظف می‌شود طبق دهک بندی‌ها، یارانه پردرآمد‌ها را حذف کند.

این سه دهک حدود ۱۸ میلیون نفر است که احتمالا از تابستان سال ۱۴۰۱ یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را دریافت نمی‌کنند. در واقع قرار است فقط به ۶۰ میلیون نفری که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند یارانه نقدی پرداخت شود.

در خصوص مبلغ کاللابرگ‌ها نیز از ۹۵ تا ۱۵۰ هزار تومان اعلام شده اما هیچ کدام از این ارقام نهایی نیست. احتمالا مبلغی که برای خرید کالاهای اساسی مد نظر دولت است حدود ۱۰۰ هزار تومان برای هر نفر باشد.

در مجموع اگر دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف شود، احتمالا دولت به ۶۰ میلیون نفری که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند، کالابرگ یا یارانه جدید بدهد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه جدید یارانه جدید رئیسی دلار ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا ۱۸فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، یازده قلم کالا شامل گوشت منجمد گوساله، حبوبات، قند و شکر، برنج، ماکارونی، روغن مایع، گوشت مرغ، تخم مرغ، ماست کم چرب، پنیر و شیر کم‌چرب تعیین شد که برای هر فرد سرانه‌ای در نظر گرفته شد که بیشترین سرانه به گوشت اختصاص پیدا کرده است.

مجتبی ظفری پور افزود: شخص نمی‌تواند کل مبلغ را از یک قلم جنس خریداری کند و هر مبلغ باید برای جنس خود خرج شود که این اتفاق توسط شرکت «فارا» به عنوان مجری در سامانه طراحی و تعریف شده است؛ همچنین هر فروشگاهی نمی‌تواند از این طرح استفاده کند و تعدادی فروشگاه به این سامانه متصل هستند که قابلیت خرید از آنها وجود دارد.

وی با اعلام اینکه خوزستان به لحاظ تعداد فروشگاه‌ها در جایگاه خوبی قرار دارد، ادامه داد: در خوزستان ۹ هزار و ۳۵۳ فروشگاه متصل به طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک هستند که از این تعداد هشت هزار و ۸۶۳ فروشگاه خُرد و ۴۹۰ فروشگاه زنجیره‌ای یا هایپرمارکت هستند.

برای اینکه شهروندان فروشگاه‌های متصل به پایانه را شناسایی کنند می‌توانند برنامه کاربردی «شما» را نصب کنند و اطلاعات را در آنجا دریافت کنند، همچنین میزان اعتبار کالابرگ خود را ببینند و اگر کسی تلفن هوشمند نداشت از طریق کددستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* هم می‌توانند کد خرید و اعتبار یارانه خود را بر اساس کدملی ببینند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید ۲۲۰ هزار تومان هزینه کنند در صورتیکه اینگونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به عنوان تخفیف برای آنها فعال می‌شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به صورت یکجا انجام شود در حالی که مدت زمان طرح در سه مرحله یک ماهه اجرا می‌شود و شخص می‌تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد.

دیگر خبرها

  • استفاده ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی
  • مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا ۱۸فروردین
  • مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیک تا چندم فروردین است؟
  • استقبال ۱۸۵هزارخانواربوشهری ازطرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی
  • ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال کردند
  • پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد ریال به طرح فجرانه در استان بوشهر
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان+فیلم
  • مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک چه زمانی آغاز می‌شود؟