Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

داریوش امانی اظهارکرد: از جمله برنامه‌های سازمان راهداری ایجاد فضای سبز در کنار راهدارخانه‌ها و منظر آرایی راه‌هاست که در روز درختکاری سال جاری (۱۵ اسفند ۱۴۰۰) ۳۰ هزار اصله درخت در جاده‌های کشور غرس شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی در خصوص آمادگی راهداران و راهدارخانه‌ها در سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ گفت: ما همچنان توصیه مان به مردم این است که از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و چنانچه ضرورتی پیش آمد که به سفر بروند، با برنامه باشد و از سامانه ۱۴۱ آب و هوای مقصد و ترافیک جاده و اطلاعات راه‌ها را اخذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به برگزاری جلسات مدیران این سازمان با شرکت‌های حمل و نقل مسافری جاده‌ای افزود: اقدامات مربوطه انجام شده و از ۱۵ اسفند ستاد سفرهای نوروزی در سازمان راهداری شکل گرفته است.

پروژه‌های عمرانی راهسازی در ایام نوروز متوقف می‌شود

وی یادآور شد: از بهمن امسال هم جلسات آمادگی سفرهای نوروزی را در سطح ستاد و استان‌ها آغاز کرده بودیم خصوصاً در حوزه ایمن سازی راه‌ها، نصب علائم، پاک سازی مسیر، نصب نیوجرسی، روشنایی راه‌ها و دیگر اقداماتی که در طول راه‌ها نیاز است انجام شود؛ این اقدامات بر اساس برنامه ریزی زمان بندی شده به خوبی انجام و در پایان سال هم کلیه کارهای عملیاتی-عمرانی را متوقف کنیم تا سفر ایمنی برای مردم هموار شود.

یک سوم علائم راه‌ها در هر سال مفقود یا سرقت می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص سرقت علائم ایمنی و گاردریل ها از جاده‌ها تصریح کرد: تقریباً نزدیک یک سوم علائم در جاده‌ها یا دچار حادثه می‌شود یا مفقود می‌شود؛ از طریق مجاری قانونی در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستیم؛ همچنین با نیروی انتظامی برای شناسایی عوامل سرقت این علائم مذاکراتی داشته ایم تا از تداوم این تخلفات جلوگیری شود.

وی افزود: یکی از برنامه سازمان راهداری این است که سعی کنیم از آلیاژهایی در ساخت علائم استفاده کنیم که هم کمتر دچار آسیب شود و هم کمتر به سرقت بروند تا بتوانیم برای این مشکل تمهیدی بیندیشیم.

معاون وزیر راه تأکید کرد: تخریب، مفقودی یا سرقت علائم رانندگی سالانه ۵۰ میلیارد تومان به ما خسارت ریالی وارد می‌کند.

آخرین وضعیت ترخیص کامیون‌های وارداتی زیر ۳ سال ساخت

امانی در خصوص ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم اروپایی گفت: واردات کامیون‌های کارکرده زیر ۳ سال اروپایی، قانون است و همزمان که ترخیص داریم، واردات هم انجام می‌شود؛ به مرور زمان کارهای اینها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ترخیص ناوگان تسهیل شده و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، کارهای آنها انجام می‌شود؛ اما اگر مشکلی هست، در جایی است که واردکننده باید ضوابط و مقررات را رعایت می‌کرد یا اطلاع داشت؛ به هر حال دنبال آن هستیم که اگر مشکلی هست، مرتفع شود و کامیونی که وارد می‌شود، شماره گذاری کنیم.

واردات کامیون، اتوبوس و ماشین آلات راهداری

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره مصوبه ۱۴ اسفند مجلس در زمینه واردات ۱۰ هزار دستگاه کامیون، ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس و ۵ هزار دستگاه ماشین آلات راهداری و راهسازی اظهار کرد: مادر بحث ماشین آلات راهداری خواهان صدور مجوز مجلس بودیم به خصوص که ماشین آلات فعلی ماه دارای فرسودگی شدید است و این یکی از خواسته‌هایی بود که هم سازمان راهداری به نمایندگی از دولت بدون اینکه پرداخت عوارض واردات داشته باشیم ماشین آلات راهداری وارد کنیم و بخش خصوصی هم از مجاری قانونی و با پرداخت عوارض آن اقدام به واردات ماشین آلات راهداری کند.

وی ادامه داد: سازمان راهداری علاوه بر واردات ماشین آلات راهداری، به دنبال خرید از تولیدکننده داخلی هم هست؛ لذا سال گذشته قراردادی با یکی از شرکت‌های سازنده ماشین آلات و خودروهای راهداری امضا کردیم؛ اما از آنجایی که حجم فرسودگی ماشین آلات راهداری بسیار بالاست و هم اینکه تولیدات داخلی جوابگو نیست، قرار شد تعدادی هم وارد کنیم.

امانی گفت: هر تعدادی که کامیون و ماشین آلات راهداری نو وارد شود، متوسط سن ناوگان سازمان راهداری کاهش می‌یابد و در ناوگان روانسازی صورت می‌گیرد؛ کمیسیون عمران مجلس هم کمک می‌کند که این مصوبه اخذ شود.

۱۲ هزار دستگاه ناوگان سنگین سازمان راهداری فرسوده است

وی تأکید کرد: ۱۲ هزار دستگاه ماشین آلات راهداری و ناوگان سنگین و نیمه سنگین فرسوده داریم که باید نوسازی شود؛ تولید داخل این ماشین آلات نهایتاً بتواند هزار دستگاه از این ناوگان اعم از بخش دولتی و خصوصی را جوابگو باشد و مابقی را باید وارد کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فضای سبز سفرهای نوروزی ترافیک حمل و نقل نوروز روشنایی وزیر راه و شهرسازی گاردریل نیروی انتظامی قانون اتوبوس بخش خصوصی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای واردات کامیون دست دوم ترخیص کامیون های وارداتی ماشین آلات راهداری سازمان راهداری هزار دستگاه حمل و نقل راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند

فرماندار شبستر گفت: شهرداری‌ها در خط اول خدمت به مردم هستند و با فعالیت خود نقش مهمی در رضایتمندی عمومی ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد مطهری ظهر امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از ماشین‌آلات جدید شهرداری شبستر با بیان اینکه در شرایط فعلی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی نباید وارد مسائل حاشیه‌ای شود، اظهار کرد: ملاک و معیار برای شورای شهر و شهرداری باید قانون باشد و تمام تصمیمات و موضع‌گیری‌ها نیز بر همین مبنا صورت گیرد.

وی افزود: باید در مسئولیت‌ها از شعار زدگی دوری کرد و به معنای واقعی عمل‌گرا بود چرا که در گذر زمان به سرعت مسئولیت‌ها به پایان می‌رسد.

در ادامه، میکائیل توحیدی قویدل، شهردار شبستر نیز با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری شبستر برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اقدام به خرید چندین دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال کرده است، اظهار کرد: شبستر نیازمند امکانات ویژه از لحاظ تجهیزات مدیریت شهری است که در سال‌های گذشته به این مهم توجه کمتری شده است.

وی تاکید کرد: یک دستگاه بیل مکانیکی، دو دستگاه ماشین حمل زباله مدرن، کامیون حمل گوشت مجهز به یخچال، تیغه برف‌روبی، پمپ تخلیه آب دیزلی شش اینچ، یک دستگاه خودرو نیسان و یک دستگاه خودرو سواری اداری به مجموعه اضافه شد.

شهردار شبستر با اشاره به کارهای مهم عمرانی سال گذشته از قبیل آسفالت‌ریزی، سنگ فرش، جدول گذاری و تملک، اضافه کرد: ساماندهی کوی شتربان، کوی معلم، کوی جانبازان، خیابان شهدا، خیابان امام با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال از مهمترین اقدامات حوزه عمرانی شهرداری شبستر است.

در این مراسم با حضور مسئولان و بزرگان و معتمدان شهر شبستر از ماشین‌آلات جدید شهرداری در محوطه بیرونی مقبره شیخ محمود شبستری رونمایی شد.

کد خبر 747258

دیگر خبرها

  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد