Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@11:15:28 GMT

با خیال راحت با تلفن همراه به رختخواب بروید

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۲۸۵۲

با خیال راحت با تلفن همراه به رختخواب بروید

به گزارش جام جم آنلاین،‌ اینجا خبری دلگرم کننده برای کسانی داریم که از تماشای تلویزیون یا بازی‌های ویدیویی در زمان قبل از خواب لذت می‌برند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که برخلاف تصور رایج، استفاده از رسانه‌ها در طول یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب احتمالا منجر به بدخوابی نمی‌شود.

در یک مطالعه کوچک، محققان از ۵۸ بزرگسال در محدوده سنی ۱۹ تا ۶۶ سال خواستند دفترچه‌ای داشته باشند که اطلاعاتی را در مورد مدت زمانی که قبل از رفتن به رختخواب با رسانه سپری کرده‌اند، محل استفاده از رسانه‌ها و انجام فعالیت‌های دیگر را بطور همزمان ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت‌کنندگان در این تحقیق از دیسک‌های فلزی کوچک متصل به پوست سر خود استفاده می‌کردند تا فعالیت الکتریکی مغز را در طول خواب تشخیص داده و اطلاعاتی مانند زمان به خواب رفتن فرد، زمان کل خواب و کیفیت خواب را ثبت کنند. استفاده از رسانه در طول یک ساعت قبل از خواب افراد با زمان خواب زودتر مرتبط بود. و اگر شرکت کنندگان از رسانه خود در حالی که قبلاً در رختخواب بودند استفاده می کردند و فعالیت دیگری نداشتند، خواب بیشتری نیز داشتند!

نکته مهم این نیست که هرکسی لزوماً بتواند قبل از خواب تلویزیون زیادی تماشا کند و انتظار داشته باشد که خواب خوبی نیز داشته باشد، اما تماشای کمی تلویزیون یا یک بازی ویدیویی کوتاه قبل از خواب، به آرامش شما کمک می‌کند.

دکتر مورگان الیتورپ، نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: اگر عمداً تماشای صفحه نمایش موبایل را متوقف کنید، به شما آسیبی نمی‌رسد، اجازه ندهید زمان خواب‌تان تغییر کند.

الیتورپ، استادیار دپارتمان ارتباطات دانشگاه معتقد است: استفاده از رسانه با کیفیت ضعیف خواب مرتبط است. این دیدگاه «نسبتاً درست است»، اما بیشتر تحقیقات در مورد این موضوع با کودکانی انجام شده است که «رابطه قوی بین استفاده از رسانه قبل از خواب و بدخوابی دارند اما در بزرگسالان شاهد اثرات مختلط بیشتری هستیم. اما چرا استفاده از رسانه ممکن است تأثیر منفی بر خواب داشته باشد؟ طول موج نور صفحه نمایش ممکن است مقصر این مساله باشد یا اینکه تا دیروقت بیدار ماندن که جایگزین خواب می شود.

از سوی دیگر، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده اندک از رسانه قبل از خواب ممکن است مشکلی ایجاد نکند، به خصوص به این دلیل که همه رسانه‌ها یکسان نیستند. رسانه‌های لذت‌بخش و آرامش‌دهنده ممکن است به بهبود کیفیت خواب نیز کمک کنند. محققان همچنین نقص‌هایی در تحقیقات قبلی پیدا کردند. برای مثال، اندازه‌گیری‌های خواب و استفاده از رسانه «غیرقابل اعتماد» بوده، زیرا مبنای آن‌ها بیمارانی بوده که تجربیات خود را گزارش می‌کردند، اغلب چند روز بعد. همچنین به این دلیل که این مطالعات به «ویژگی‌های خاص استفاده از رسانه و محتوا» توجه نداشتند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رختخواب تلفن همراه خواب استفاده از رسانه قبل از خواب رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند

 سید حسین سادات حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، با اشاره به آمار تسهیلات تولید گوشی موبایل در سال ۱۴۰۲و عدم هماهنگی تسهیلات ارائه شده با اهداف تعریف شده در این بخش، از اعمال دقت بیشتر در صدور مجوز ساخت تلفن همراه خبر داد.

تولید گوشی موبایل با اعمال ضوابط جدید

به گزارش گجت نیوز، سید حسین سادات حسینی در این‌باره گفت:

در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ شرکت درخواست خود را برای صدور مجوز تولید گوشی تلفن همراه ارائه کردند. پس از طی مراحل مشخص شده و دریافت برخی حمایت‌ها و تسهیلات، این شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز کردند و مقرر شد وزارت صمت و وزارت ارتباطات، شرکت‌های درخواست‌کننده صدور مجوز را مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار دهند تا مشخص شود آیا امکانات و اعتبارات اختصاص‌یافته در جهت راه‌اندازی خط تولید و بهره‌برداری از آن استفاده شده است یا خیر.

به‌گفته رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، این راستی‌آزمایی‌ها منجر به آن خواهد شد که صدور مجوزهای جدید برای تولید تلفن همراه، مشمول دقت، بررسی‌ و زمان بیشتری شود.

همچنین طبق اعلام برخی از خبرگزاری‌های داخلی، اعطای تسهیلات به شرکت‌های تولیدکننده موبایل، گامی مهم در جهت حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات در این حوزه محسوب می‌شود. با این حال، نظارت دقیق بر نحوه استفاده از این تسهیلات و اطمینان از به‌کارگیری آنها در مسیر تولید، امری ضروری است تا از هدررفت منابع و سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • خیال کورتوا راحت است: لونین به خوبی جایم را پر کرده
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق زورگیر دستگیر شد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند