Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@23:24:41 GMT

در قواره دخالت در امور پرسپولیس نیستید

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۴۷۷۱

در قواره دخالت در امور پرسپولیس نیستید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ باشگاه پرسپولیس،  به بیانیه  باشگاه استقلال واکنش تندی نشان داد.

باشگاه سرخپوشان در بیانیاستقلالی  ها خط و نشان کشید . در این   بیانیه آمده است: در ابتدای امر یک شوخی به نظر می‌رسید. باور کردنی نیست که آن باشگاه شاید به خاطر توجهاتی که از آن بهره‌مند بوده تا جایی پیش رفته که احساس می‌کند، می‌تواند برای باشگاهی بزرگتر و پرطرفدارتر چون پرسپولیس تصمیم بگیرد و تعیین تکلیف نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نظر به خاطر فضایی که مدیران آن باشگاه در آن قرار داشته‌ و دارند، این احساس در آن مجموعه وجود دارد که اجازه دخالت در امور پرسپولیس را دارند تا حدی که در ارتباط با نامه‌نگاری‌های این باشگاه با ارکان فوتبال و لیگ کشور هم برای خود حق اظهارنظر قائل‌اند.
افکار عمومی را دعوت می‌کنیم به این مساله بیندیشند که چگونه آن باشگاه فکر می‌کند باید درباره چنین امری، با چنین ادبیاتی بیانیه صادر کند و در ادامه بخواهد ارکان فوتبال را نیز برای رسیدن به خواست خود فرا بخواند! حرکت این باشگاه دقیقا مصداق بارز این ضرب‌المثل است که «چوب را که برداری ...».
باشگاه پرسپولیس چهارشنبه بر اساس حقوق خود با فدراسیون نامه‌نگاری داشت، هیچ موضع‌گیری رسانه‌ای نداشت و حاشیه‌ای نیز ایجاد نکرد. باشگاه استقلال می‌توانست متقابلا برای فدراسیون نامه بنویسد، اگر به دنبال آن نبودند که در آستانه دربی، با ایجاد چنین تنش‌ها و جنجال‌هایی، امتیازهای نامتعارف بگیرند. اتفاقا، اگر موضوعی برای رسیدگی در کمیته اخلاق باشد همین مساله است و خواهان آن نیز هستیم.
پرسپولیس یک نامه ارسال و دغدغه خود را مطرح نمود و خواستار نظارت بیشتر شد، این یک کار قانونی است و اگر استقلال فکر می‌کند صاحب حقوق فراقانونی است، حداقل بداند که اجازه تصمیم‌سازی برای پرسپولیس را ندارد.
پرسپولیس ابراز نگرانی کرده، چرا که متعجب است چطور کمک‌داوری که گل واضح مهدی عبدی به نفت آبادان (که توپ حداقل نیم‌متر درون دروازه بود) را ندیده، در یک بازی دیگر ابتدا آفسایدی که وظیفه ذاتی‌اش است را تشخیص نداده و از فاصله ۳۰ متری و با وجود حضور چند بازیکن در مسیر دیدش، خطای هندی را اعلام می‌کند که داور وسط نزدیک‌تر و در زاویه‌ای بهتر بوده ولی خطایی تشخیص نداده؟! کارشناسان تلویزیونی هم اعتقاد به اشتباه بودن تصمیم داوران داشتند.
ادعا کرده‌اند کمیته اخلاق باید ورود کند (!) اما به «مدعیان اخلاق» باید گفت شما هنوز حدود وظایف و اختیارات کمیته اخلاق را هم نمی‌دانید.
«مدعیان اخلاق» بگویند چطور وقتی با زورگویی و بی‌قانونی بازی خود در جام حذفی را عقب انداختند و حتی در همان بازی هم با اشتباهات مسلم داوری پیروز شدند به یاد اخلاق نیفتادند؟ چه بسا، اگر جوانمردانه بازی می‌کردند اکنون تیم جوان پیکان در یک چهارم نهایی جام حذفی حاضر بود.
به «مدعیان اخلاق» که ادعای داشتن نیمکتی آرام را دارند باید گفت آیا محدوده مربیان در کنار زمین تغییر کرده و بقیه خبر ندارند که یک مربی در حرکتی بی‌سابقه به ناگهان ده متر وارد زمین می‌شود ولی از مراجع انضباطی تذکر هم نمی‌گیرد؟
باشگاه استقلال در بیانیه خود از حمایت‌های نامتعارف برای پرسپولیس سخن گفته است. فارغ از این که افراد بی‌طرف همواره چنین مسائلی در فضای مجازی را ساده‌لوحانه توصیف کرده‌اند، اما باور  و طرح چنین ادعاهای بچه‌گانه‌ای در فضای رسمی بر حیرت ما افزوده و البته که باشگاه پرسپولیس اقدام به پیگیری می‌کند و باید درباره آن پاسخ‌گو باشند.
به مدعیان اخلاق می‌گوییم در روزگاری که حق تیم‌های زحمتکشی مثل پارس‌جنوبی‌جم، پیکان، گل‌گهر و ... خورده شد و هیچ نهادی هم به این اتفاقات ورود نکرد، خوش باشید. از کمیته اخلاق نام بردید اما به یاد داشته باشید اگر همه مراجع و کمیته‌های انضباطی دنیا هم جمع شوند برای رسیدگی به تخلفات شما کافی نیست.
در این رابطه باز هم حرف داریم...

بیشتر بخوانید

پدری که به خاطر پول دخترانش را قهرمان کرد!/عکس قهرمانی که خیلی زود از چشم افتاد/عکس استقلالی‌ها در عروسی فوتبالیست معروف/عکس

251254

کد خبر 1611173

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس مدعیان اخلاق کمیته اخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی تقابل علم و اخلاق علمی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ تمدن نشان می‌دهد که چگونه انسان همواره مجبور بوده است که بین استفاده درست و نادرست از اکتشافات و علم یکی را انتخاب کند.

محمد شاپوری (دکتری جامعه‌شناسی فرهنگی و مدرس دانشگاه) در مقاله‌ای با عنوان «تقابل علم، اخلاق و اخلاق علمی» می‌نویسد این موضوع هیچ وقت به اندازه عصر حاضر مطرح نبوده است. در یک دوره کوتاه اکتشافات حیرت‌انگیزی انجام شده و در راستای اهداف کاربردی به کار گرفته شده است. در طول عمر بسیاری از ما، زندگی اجتماعی و اقتصادی بخش بزرگی از مردم جهان به وسیلە علوم کاربردی دگرگون شده است.

* ارتباط علم با کیفیت عمر انسان        

علم نه تنها عمر را طولانی کرده است بلکه کیفیت سپری کردن عمر را نیز عمق بخشیده است

از نظر این پژوهشگر دستاورد‌های علمی در جوامع بشری قابل ستایش است، موهبت‌هایی که اکنون برای جمع کثیری از مردم قابل استفاده و در دسترس است، تا چندی پیش فقط برای جمع اندکی در دسترس بود.

او می‌نویسد علم نه تنها عمر را طولانی کرده است بلکه کیفیت سپری کردن عمر را نیز عمق بخشیده است. موضوعات دانش، تجربه و تفریح که قبلا فقط برای عده اندکی در دسترس بود الان برای میلیون‌ها نفر در دسترس است. به وسیلە تأثیر علم است که امروز فرصت زندگی طولانی‌تر و پربارتری به یک انسان عادی داده می‌شود، بسیار بیشتر از آن چیزی که به پیشینیانش داده شده بود.

* موهبت‌ها و مضرات علم نوین

به زعم این پژوهشگر انسان از موهبت‌های علم نوین نیز می‌تواند سوءاستفاده کند و صد البته که علوم نوین موهبت‌های بزرگتری به ارمغان آورده است، پس سوءاستفاده از آنها نیز می‌تواند بسیار فاجعه بارتر باشد.

او در ادامه می‌نویسد وسایل نقلیه موتوری تجارت را تسهیل می‌کند و لذت بی‌خطری را نصیب بسیاری از مردم می‌کند؛ اما هم او می‌تواند جاده‌ها را با اجساد و افراد در حال مرگ فرش کند. یا سینما ابزاری برای راهنمایی و سرگرمی است که پرونده جادویی را باز می‌کند، اما معمولا راهی برای نشر ابتذال و ارزش‌های نادرست هم می‌تواند باشد. فناوری بیسیم می‌‎تواند جهان را در لحظه به هم متصل کند، اما هم چنین می‌تواند ابزاری برای تبلیغ و پروپاگاندای دروغ باشد و ....

اخلاق مجموع‌های ازارزش‌ها و باورها؛ دستورالعمل ها؛ قواعد و قوانینی است که دستوراتی را برای نظم‌بخشی به جوامع و برای اطاعت فردی یا جمعی صادر می‌کند

* بررسی اخلاق از دید علمی

از نظر این پژوهشگر اخلاق در گذشته موضوع مطالعه فیلسوفان و علمای علم اخلاق و پیامبران الهی بوده است و کمتر از حیث علمی واکاوی شده است. با توجه به افزایش انواع آسیب در حوزه‌های گوناگون پرداختن به حوزه اخلاق امری ضروری است و موجب بهبود زندگی اجتماعی می‌شود.

اخلاق مجموعه‌ای ازارزش‌ها و باورها؛ دستورالعمل‌ها؛ قواعد و قوانینی است که دستوراتی را برای نظم‌بخشی به جوامع و برای اطاعت فردی یا جمعی صادر می‌کند. وقتی دستوری از طرف حاکمیت، فرهنگ، حاکمیت فرهنگی، اجتماعی و یا دینی صادر می‌شود نوعی سختی در اجرای دستور متبادر به ذهن می‌شود.

 * مکاتب روابط اجتماعی/ اخلاق اجتماعی، اخلاق علمی، و اخلاق حرفه‌ای

به زعم شاپوری به طور کلی در بحث روابط اجتماعی پنج مکتب مطرح است که عبارتند از:

۱-    مطلق‌گرایی (Absolutism) معیار اخلاقی بودن را امری ذهنی تلقی می‌کنند و مطلقیات را یا از مذهب می‌گیرند و یا کلام.

۲-    نسبی‌گرایی(Relativism).

الف: فردگرایی (solipsism) معیار واقعیت را خود شخص تلقی می‌کنند؛ یعنی آن چه تنها من می‌فهمم درست است.

 ب: لذت‌گرایی (hedonism) معیارواقعیت را رضایت و لذت قرار می‌دهند. می‌تواند این لذت‌گرایی شخصی و یا جمعی (با راه‌ها و اهداف مشترک) باشد.

 ج: نسبی‌گرایی اجتماعی (Societal Relativism).

۳-    قراردادگرا‌ها (Conventionalist) معیار اخلاق را قرارداد‌های توافقی قرار می‌دهند.

 الف: گروه مارکسیست‌ها، و نه مارکسی‌ها: فهم خود از مارکس را به شکل مکتبی قرار می‌دهند.

 ب: اندام‌واره‌گرایان: انسان را برمبنای قیاس با طبیعت می‌سنجند.

۴-   علم‌گرایی واقع‌گرایانه (Realistic Scientimism) کشف داده‌های واقعی ما از واقعیت اجتماعی را درست تلقی می‌کنند.

الف: داروینیست‌ها: معیار تکامل طبیعی را اصل قرار می‌دهند.

 ب: بقای سازگارتر اسپنسر (Social Darvinism) بقای کسی که با طبیعت سازگارتر است را اصل قرار می‌دهند.

 ج: آسیب‌شناسی بهنجار (Break Down) رفتار همه‌گیر را اخلاق تلقی می‌کنند؛ چون همه انجام می‌دهند پس صحیح است.

۵-    علم‌گرایی انسان‌گرایانه (Human Scientimism) به جای این که به واقعیت تنها به مثابه واقعیت غیرانسانی توجه کنیم، به واقعیت اجتماعی هم کنشی آدمی روی کرده و می‌خواهیم بدانیم انسان در این وضعیت با چه معیار اخلاقی چه نقشی دارد و چگونه کنش خویش را بر می‌سازد؟

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که اجرای اخلاقیات سخت است و رفتار اخلاقی نیازمند تلاش و کوشش است، چون طبیعت انسان در ابتدا اجتماعی نیست، و عشق و تمدن هیچ‌گاه آشتی نمی‌کنند، و اگر کوشش انسانی برساخته تفسیر و انتخاب او نباشد اخلاق به احکامی بالادستی و استبدادی تبدیل می‌شود. 

حرف آخر اینکه وقتی از اخلاق صحبت می‌کنیم باید سه وجه را از یکدیگر تفکیک کنیم: اخلاق اجتماعی، اخلاق علمی، و اخلاق حرفه‌ای. اخلاق اجتماعی شامل معیار‌های عام اخلاقی در قلمرو جامعه است که از آن به Moral تعبیر می‌شود. ولی اخلاق علمی، Ethics، ناظر به رفتار‌ها و الزامات هنجاری در امر علمی است و اخلاق حرفه‌ای معیار‌های اخلاق یک حرفه، صنف، شغل و نهاد و ... را شامل می‌شود.

از این منظر می‌توان برای علم ویژگی‌هایی قائل شد که یک عالم باید آن معیار‌های رفتاری مبتنی بر اخلاق را رعایت کند. این الزامات اخلاق موجب رشد و گسترش علم می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| هاشمی‌نسب: میثاقی به جای دخالت در تیم ما در برنامه‌ها از حقِ تیم‌ها دفاع کند
  • پلمب اماکن غیرمجاز دندانپزشکی و ماساژدرمانی در اردبیل
  • واکاوی تقابل علم و اخلاق علمی
  • احضار بازیکن استقلال به کمیته‌های اخلاق و انضباطی
  • از تفتیش عقاید تا روایت شیطان از گوته | چرا هایدگر مدافع هیتلر بود؟
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • پس از استوری جنجالی؛ احضار آرش رضاوند به کمیته های اخلاق و انضباطی
  • احضار یک استقلالی به کمیته اخلاق
  • حوزه درس امام(ره)
  • مسیر جایگزین دخالت ارزی