Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیمان صالحی در نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت به صورت حضوری و مجازی برگزار شد گفت: در سال جاری همه اتفاقات به ضرر پژوهش بوده و در بسیاری از دانشگاه‌ها در حوزه گرنت، جوایز مقالات، تعمیرات و تجهیزات حتی یک ریال هم متأسفانه هزینه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص پیگیری در مورد بودجه اظهار کرد: امید است با اتفاقاتی که در این دو ماه می‌افتد و با پیگیری‌های مداوم وزیر علوم و همکاری سازمان برنامه و بودجه، شاهد افزایش بودجه باشیم و دانشگاه‌ها بتوانند سهمی از بودجه پژوهش را دریافت کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ۲ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها و تعمیرات به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد دانشگاهی اختصاص داده شده که امید است در سال آینده راهگشا باشد.

وی همچنین گفت: بحث صندوق توسعه ملی را برای اخذ مجوزهای ارزی به تجهیزات پیگیری کرده‌ایم و امیدواریم این امر نیز محقق شود.

صالحی اضافه کرد: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری شورایی ملی است و مربوط به تحقیقات و فناوری کل کشور است ولی قطعاً وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این حوزه ظرفیت بالایی دارد لذا تقاضا دارم دانشگاه‌ها همکاری با این حوزه را افزایش دهند.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تخصیص بودجه اسفندماه اظهار کرد: ردیف بودجه وزارتخانه تاکنون ۷۵ درصد احصا شده که امیدواریم تا پایان سال این ردیف را تا ۱۱۰ درصد دریافت کنیم تا بتوانیم مشکلات دانشگاه‌ها را به صورت موردی به خصوص در تعمیر و تجهیز رفع کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132966 برچسب‌ها وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری تحقیقات و فناوری دانشگاه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷۰ درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی

مازیار ناظمی عصر امروز در مجمع انتخابات هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته ۷۰ رویداد ملی بزرگ توسط این فدراسیون در سطح قهرمانی برگزار شد.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از آموزش آکادمیک یک هزار نفر در مدت یاد شده خبر داد و افزود: بودجه این فدراسیون ۳ میلیارد تومان است که با بودجه‌های کلان برخی فدراسیون‌ها قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از درآمد‌های فدراسیون به استان‌ها واریز می‌شود، بیان کرد: تمام تلاش خود را برای حمایت و کمک مالی به هیات‌های استانی بکار می‌گیریم.

ناظمی بر لزوم تجهیز استان‌ها به امکانات تاکید کرد و گفت: امکانات نباید در تهران متمرکز باشد.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به اینکه استان کردستان توانمندی‌های خوبی دارد، گفت: این رشته‌ها از جمله رشته‌هایی است که در حوزه نشاط عمومی تاثیر گذار است و یک سرمایه بزرگ اجتماعی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۸ ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده در رشته اتومبیلرانی و موتورسواری در کردستان فعالیت دارند که ۹۲ نفر آنان مرد و ۶ نفر خانم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • اختصاص ۷۰ درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد