Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@07:49:34 GMT

شکسته شدن رکورد قیمتی نفت

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۶۶۵۸

شکسته شدن رکورد ۱۴ ساله قیمت نفت، سرمایه گذاری ۱۵.۶ میلیارد دلاری در صنعت نفت، امضای تفاهم‌نامه خط لوله پارس و ۲.۵ برابر شدن وصول درآمدهای نفتی از مهمترین خبرهای حوزه انرژی در این هفته بود. ناطقان: شکسته شدن رکورد ۱۴ ساله قیمت نفت، سرمایه گذاری ۱۵.۶ میلیارد دلاری در صنعت نفت، امضای تفاهم‌نامه خط لوله پارس و دو و نیم برابر شدن وصول درآمدهای نفتی از مهمترین خبرهای حوزه انرژی در هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بدون شک مهمترین خبر نفتی این هفته را می‌توان شکسته شدن رکورد قیمتی ۱۴ ساله نفت دانست. روز دوشنبه طبق اعلام سایت‌های معتبر قیمت نفت از آخرین رکورد قیمتی خود که در سال ۲۰۰۸ رخ داده بود عبور کرد و به مرز ۱۳۰ دلار رسید. همچنین قیمت نفت سنگین ایران نیز با حدود ۱۰ دلار افزایش در هر بشکه به ۱۲۰ دلار و ۱۷ سنت رسیده است.

از طرفی در روزهای گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، ممنوعیت واردات نفت، گاز و سایر واردات انرژی روسیه را اعلام کرد و گفت، این تصمیم در رایزنی نزدیک با شرکای خود گرفته شده است. هرچند کارشناسان معتقدند این تحریم نمی‌تواند پایدار بماند ولی قطعاً بار روانی آن بر قیمت نفت جهانی سایه می‌اندازد.

همچنین قیمت بنزین در ایالات متحده در بحبوحه افزایش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود رسیده است و بر اساس داده‌های انجمن خودرو آمریکا که قیمت‌های بنزین را در بیش از ۶۰ هزار پمپ بنزین در سراسر آمریکا بررسی می‌کند، میانگین قیمت بنزین از ۴ دلار و ۱۷ سنت در هر گالن (۳.۸ لیتر) فراتر رفته است.

سرمایه گذاری ۱۵.۶ میلیارد دلاری در صنعت نفت

سرمایه‌گذاری کلیدواژه ثابت وزیر نفت در هفته اخیر بود. جمعه هفته گذشته که جواد اوجی به ماهشهر سفر کرده بود، از توسعه میدان‌های نفتی و جمع‌آوری گازهای مشعل به بخش خصوصی خبر داد و گفت: بنا شده توسعه میدان‌های نفتی و جمع‌آوری گازهای مشعل به بخش خصوصی شود که شروع این کار با پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس و پالایشگاه گاز بیدبلند انجام خواهد شد.

وزیر نفت با تأکید بر ضرورت جمع‌آوری گازهای مشعل و تولید ارزش افزوده از آن گفت: باید از سوزاندن این سرمایه‌ها جلوگیری کرد و به آقای رئیسی قول می‌دهیم که در پایان این دولت گازهای مشعل غرب و شرق کارون و حوزه خارک جمع‌آوری شود که راهکار دارد و می‌شود.

همچنین وی در توییتی از انعقاد ۴۵ قرارداد و تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاری ۱۵.۶ میلیارد دلار در زمینه توسعه میادین نفت و گاز، جمع‌آوری گازهای مشعل، احداث خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی، بهسازی پالایشگاه‌ها و ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز خبر داد.

افزوده شدن ۸۰ میلیون لیتر به ظرفیت ذخیره‌سازی فراورده‌ها با خط لوله پارس

در این هفته تفاهم‌نامه خط لوله پارس میان شرکت ملی پالایش و پخش و بانک تجارت به امضا رسید. خط لوله جدید پارس در مسیر شهرهای مهرآران - فسا و شیراز با هدف تأمین کسری و توزیع بهینه سوخت موردنیاز استان فارس احداث می‌شود.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: با اجرای این طرح ۸۰ میلیون لیتر به طرفیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی کشور افزوده می‌شود.

شکسته شدن رکورد قیمتی نفت/ امضای تفاهم‌نامه خط لوله پارس

سرمایه‌گذاری ۱۶.۵ میلیارد یورویی در صنعت پالایش

فرهاد احمدی، مدیرعامل شرک ت مهندسی و ساختمان نفت در رابطه با سرمایه‌گذاری صورت گرفته در صنعت پالایش گفت: در مجموعی اختصاص ۱۶.۵ میلیارد یورو به طرح‌های پالایشی، پتروپالایشی و خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی، ۴۸۰ هزار بشکه به وظرفیت پالایشی کشور اضافه خواهد شد.

وی افزود: با یک برنامه‌ریزی منظم در طی شش‌ماهه گذشته، تمامی طرح‌های در دست اقدام را فعال کرده‌ایم که از مجموع ۳۵ طرح سنواتی ۲۶ طرح و پروژه را خاتمه و تسویه حساب کردیم و ۹ طرح باقیمانده را طی ۶ ماه آینده تسویه خواهیم کرد. هم‌اکنون در بیش از ۷ پروژه در دست اجرای شرکت، بالغ بر ۸ هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند که حسب برنام ه‌ریزی انجام‌شده و پروژه‌های تعریف‌شده جدید این رقم به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

دو و نیم برابر شدن وصول درآمدهای نفتی

وزیر نفت با بیان اینکه خوشبختانه تا پایان امسال وصول درآمدهای نفتی و میعانات گازی نزدیک به دو و نیم برابر شده است افزود: در بحث صادرات گاز طبیعی بالغ بر ۴.۶ میلیارد دلار وصول درآمد داشتیم که این رقم در سال گذشته تنها یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار بوده است.

وی همچنین از تزریق ۱۲ میلیارد دلار ارز به سامانه نیما تا پایان سال خبر داد.

منبع: مشرق برچسب ها: رکورد ، قیمت ، نفت ، بازار جهانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رکورد قیمت نفت بازار جهانی سرمایه گذاری ۱۵ ۶ میلیارد دلار جمع آوری گازهای مشعل وصول درآمدهای نفتی شکسته شدن رکورد رکورد قیمتی رکورد قیمت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۶۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد + فیلم

به گزارش جماران؛ مدیرکل هواشناسی سیستان‌وبلوچستان: در بارندگی اخیر از ایستگاه‌های چابهار ۱۴۶.۴ میلی‌متر، زرآباد ۲۷۰ میلی‌متر، کهیر ۱۲۱ میلی‌متر، کنارک۲۴۷ میلی‌متر، شارک ۲۴۷ میلی‌متر، پلان ۱۴۴ میلی‌متر، تیس ۱۴۱ میلی‌متر، مومان۱۴۳ میلی‌متر، بانست ۱۷۵ میلی‌متر و بریس۱۱۷ میلی‌متر بارندگی گزارش شده است.

این میزانِ بارش از این ۱۰ ایستگاه از بدو تاسیس تاکنون بی‌سابقه بوده است.

 

حجم ویدیو: 808.01K | مدت زمان ویدیو: 00:00:19 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • شارژر بی‌سیم Anker با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟
  • رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد + فیلم
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها
  • بازار رمزارز‌ها / پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۸ فروردين
  • ریزش بیت‌ کوین ادامه دارد؟
  • رکورد تولید مرغ در کشور شکسته شد