Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@03:53:54 GMT

ماجراهای آجورلو و جادوگران فوتبال!

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۸۵۴۴

ماجراهای آجورلو و جادوگران فوتبال!

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، لیگ بیست و یکم به هفته بیست و دوم خود رسیده و در این مدت آبی های تهرانی در حالی صدرنشین هستند که اختلافی ۶ امتیازی با رقیب دیرینه‌شان در رده دوم جدول ایجاد کرده‌اند. البته لیگ امسال فارغ از تفاوت در صدرنشینی نسبت به فصول اخیر، به نسبت حاشیه و جنجال نیز گوی سبقت را از تمامی ادوار قبلی ربوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جادوگری و اوج گیری در دهه ۸۰

در جدیدترین حاشیه مطرح شده در فضای فوتبالی کشورمان، چند وقتی است که بحث جادوگری مطرح شده. البته این سوژه برای اولین بار نیست که نقل محافل می‌شود چرا که پیش از این خصوصا در دهه ۸۰ که اوج این ماجرا بود، جادوگران به تیتر اول اخبار تبدیل شده بودند. در آن مقطع حتی شنیده میشد که برخی مربیان سرشناس فوتبال کشور نیز با چنین محافلی زد و بند داشتند که البته به تدریج تک تک آنها از صحنه فوتبال ایران حذف شدند.

نگاهی به گذشته نشان می‌دهد در زمان اوج گیری این مساله، تنها کسی که به صورت علنی به مبارزه با این ماجرا برخواست، مصطفی آجورلو بود. حتی برای اولین مرتبه نام مستعار یکی از جادوگران با عنوان الف. الف – که این روزها مطرح شده -  در آن زمان توسط آجورلو معرفی گردید. وی در آن مقطع جادوگر مذکور را تهدید کرده که حق ندارد اطراف تیمش حاضر شود.

هشدار جدی مصطفی آجورلو

سردار آجورلو چندی پیش نیز در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال کشورمان نیز طبق اطلاعاتی که به دست آورده بود، به این موضوع اشاره کرد و در خصوص ورود یکی از نامزدها به عرصه انتخابات فدراسیون با کمک از رمال‌ها هشدار داده بود اما نه تنها مسئولان مربوطه که حتی صاحبان رسانه‌های مطرح نیز نسبت به آن اعتنا نکردند. هر چند کمی بعد همه چیز مشخص شد و رکن اصلی فدراسیون دستخوش اتفاقات کم سابقه‌ای گردید.

یکبار برای همیشه

از گذشته تا به امروز خطر حضور جادوگران و رمالان نه تنها فوتبال کشورمان را تهدید کرده بلکه به شکل جدی آن را لمس کرده است و به نظر می‌رسد تنها راه ریشه کن شدن این معضل، چیزی جز این نیست که برای یک مرتبه هم که شده مدیران باشگاه‌های مختلف خصوصا تیم‌های سرشناس به مبارزه با آن برخیزند. شاید اگر امثال مصطفی آجورلو در این فوتبال بیشتر بودند و عَلَم مبارزه با فسادهای این‌چنینی را دست می‌گرفتند، عاشقان این رشته ورزشی برای همیشه شاهد پایان یافتن بحث جادوگری و قصه‌های پیرامون آن بودند.

مخاطرات جدی

متاسفانه در فوتبال ایران اعم از ملی و باشگاهی حاشیه از متن پررنگتر شده و همین مساله به لذت بردن مخاطبان و هواداران از آن ضربه سنگینی زده است. مشکلات، معضلات و مخاطرات ریز و درشتی در این خصوص وجود دارد که از جمله آن میتوان به دلالی، همکاری مربیان صاحب نام با شرکت‌های معروف نقل و انتقالات، همراهی برخی باندهای رسانه‌ای با جریانات فاسد، افتادن مربیان و بازیکنان در دام رمال‌ها و رمالک ها اشاره کرد.

از شواهد اینطور به نظر می‌رسد که رمالی و جادوگری پشت پرده دیگر مخاطرات فوتبال کشورمان نیست و در این خصوص چیزی جز اتحاد مدیران در راستای ریشه کن شدن این فساد کارساز نخواهد بود. فوتبالی که اکثریت حاضرانش نسبت به جادوگری اذعان دارند، در حافظه خود شخصی جز مصطفی آجورلو را برای مقابله با این مشکل به خاطر نمی‌آورد و بدیهی است برای رسیدن به نتیجه مطلوب و پایان یافتن حواشی جادو و جمبل در چنین فضایی اقدام قاطع و همه جانبه لازم است. در غیر اینصورت در فصول بعدی همچنان درگیر چنین معضلاتی خواهیم بود.

گزارش از هادی شاه‌مرادی

هومن جعفری کد خبر: 1133015 برچسب‌ها فوتبال ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فوتبال ایران مصطفی آجورلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید تیم فوتبال پورتو از مهدی طارمی با یک لقب جدید

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آنکه مهدی طارمی پس از هفته‌ها ناکامی و حتی دوری از ترکیب پورتو موفق شد در دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی برابر «ویتوریا گیمارش» گلزنی کند این باشگاه پرتغالی از مهاجم ایرانی خود تمجید کرد.

باشگاه پورتو ضمن انتشار تصویری از مهدی طارمی در صفحه این باشگاه در شبکه‌های اجتماعی به مهدی طارمی لقب «شاهزاده ایرانی» داد تا به این صورت از او تمجید کرده باشد.

کد خبر 6082035

دیگر خبرها

  • دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و شمس آذر
  • پایان مسابقات مینی فوتبال شهرستان فلارد
  • ربات‌ها تا سال 2030 با یکدیگر فوتبال بازی می‌کنند
  • معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان
  • ببینید | ماجراهای سه موش خرما
  • جدول لیگ برتر فوتبال با صدرنشینی پرسپولیس
  • تمجید تیم فوتبال پورتو از مهدی طارمی با یک لقب جدید
  • محمد خاکپور: اصلا فوتبال ایران را دنبال نمی کنم! / فیلم
  • دیدار فوتبال تیم‌های سپاهان اصفهان و ذوب‌آهن اصفهان
  • ببینید | ماجراهای تورو و پانچو