Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت‌مدیره شرکت ساختمانی ژیکاوا از تولید یک روان‌کننده پودری نانویی خبر داد، محصولی که پیش از این آلمان وارد می‌شد، اما با استفاده از نانومواد تولید شده در داخل کشور، این محصول بومی‌سازی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت ساختمانی ژیکاوا یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه مواد ساختمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی طاهباز رئیس هیئت‌مدیره شرکت ساختمانی ژیکاوا درباره تولیدات این شرکت می‌گوید: «بیش از ۶۰ محصول مختلف در ژیکاوا تولید می‌شود که از آن جمله می‌توان به انواع افزودنی‌ها، روان‌کننده‌ها، ضد‌یخ و ترکیبات مربوط به بتن اشاره کرد. تخصص ما در ملات‌های پایه سیمانی بوده و در عین حال انواع چسب‌های ساختمانی نظیر چسب کاشی را نیز تولید و به بازار عرضه می‌کنیم.»

طاهباز می‌گوید: «اولین آشنایی ما با نانو، ترکیبات آنتی‌باکتریال بود که پس از آشنایی با این خاصیت برخی نانومواد، اقدام به استفاده از این نوع نانومواد در دسته‌ای از محصولات کردیم و در نهایت محصولات ساختمانی با خواص آنتی‌باکتریال وارد سبد محصولات شرکت ژیکاوا شد.»

در حال حاضر شرکت ساختمانی ژیکاوا محصولات نانویی متعددی در سبد تولیدات خود دارد. عایق رطوبتی ژیکابام شرکت ساختمانی ژیکاوا، پدیده‌ای جدید در صنعت مواد شیمیایی ساختمانی است که جز مواد آب‌بندی ساختمان محسوب می‌شود که کارایی زیادی در عایق‌بندی پروژه‌های ساختمانی دارد. پودر بندکشی کاشی و سرامیک با خاصیت آنتی‌باکتریال (ژیکاپوند)، ملات رنگی‌نما با خاصیت آنتی‌باکتریال، پوشرنگ ساختمانی آنتی‌باکتریال و ملات تعمیراتی آنتی‌باکتریال از دیگر محصولات نانویی این شرکت هستند که دارای خواص آنتی‌باکتریال بوده که مزیت‌های زیادی برای فضای داخلی ساختمان به ارمغان می‌آورند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت ساختمانی ژیکاوا در ادامه می‌افزاید: «یک محصول فوق روان‌کننده پودری از آلمان وارد می‌کردیم که چندی پیش به دلیل تحریم‌ها، واردات این محصول متوقف شد. برای مدتی از طریق امارات این محصول وارد می‌شد که این مسیر نیز بعد از مدتی مسدود شد. از این رو تصمیم گرفتیم تا این محصول را داخل کشور تولید کنیم. در یکی از نمایشگاه‌ها با یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانومواد وارد تعامل شدیم و در نهایت با استفاده از این نانومواد اقدام به تولید این روان‌کننده کردیم. در حال حاضر این روان‌کننده پودری به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.»

محمدعلی طاهباز از ثبت رکوردی از عملکرد این شرکت در پروژه ایران‌مال در گینس خبر داد، رکوردی که مربوط به بتن‌ریزی در یکی از بخش‌های ایران‌مال است که نیاز به بتن‌ریزی در فضایی به مساحت ۴۲۰۰ مترمربع و عمق ۴ متر فونداسیون هتل ایران‌مال بود که این کار به دلیل حرارت زیادی که در میانه‌های فونداسیون ایجاد می‌شد، کاری حساس بود که طراحی و پیاده‌سازی آن توسط محققان این شرکت انجام شد و جزئیات مربوط به این کار در رکورد‌های گینس نیز به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو نانومواد آنتی باکتریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سهیل بیگدلی شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در جلسه مدیران و کمیسیون سرمایه‌گذاری اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: اقداماتی که در استان قزوین انجام می‌شود به نوعی تولید ثروت محسوب می‌شود؛ کل رقبه‌های استان ۱۱۰ هزار مورد است و گاهی با تغییر کاربری به ۱۲۰۰۰۰ رقبه هم می‌رسد که می‌تواند ظرفیتی برای مولدسازی باشد.

وی از تعیین ۷ محور سرمایه‌گذاری در حوزه وقف خبر داد و افزود: این ۷ محور در حوزه‌های انرژی خورشیدی، صنعت، معدن، کشاورزی، آبزی‌پروری و پرورش دام سبک و سنگین مشخص شدند که تمامی ظرفیت‌های یادشده در این استان موجود است.

معاون سازمان اوقاف با اشاره به راه‌اندازی شبکه تولید دام سازمان متبوعش در سرتاسر کشور اضافه کرد: در این شبکه ۲۰۰۰۰ رأس دام سبک داریم و تولید ۱۰۰ تن شیر در روز هم توسط شبکه دامداری و دامپروری موقوفات رقم می‌خورد.

بیگدلی به مرز آبی ۴۰۰۰ کیلومتری در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: با همه مشکلات آبی که وجود دارد، محصولی که در آب داریم ۱۵۰۰ تن ماهی و در مقیاس ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم است و در حال حاضر در تولیدات این سازمان، حدوداً ۲۵۰۰ تن ماهی در داخل آب وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه انرژی خورشیدی هدف گذاری‌ها ۱۱۰ مگاوات است که در حال حاضر تولید ما ۱۰ مگاوات است و با هدف‌گذاری مورد نظر فاصله زیادی داریم؛ در موضوع معدن هم ظرفیت فوق‌العاده‌ای در سازمان اوقاف وجود دارد و جهت نوع بهره‌وری از این ظرفیت برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد و گفت: حدود ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد کردیم و ۱۹ شرکت دیگر هم پیشنهاد شده که نمونه‌ای از آن‌ها در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر سازمان اوقاف ۲۰ محصول با گردش مالی بالا از طریق همین شرکت‌ها تولید می‌کند.

کد خبر 747669

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه