Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@15:52:51 GMT

اختصاص کالابرگ به اشخاص، به شورای نگهبان رفت

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۲۴۰۸

اختصاص کالابرگ به اشخاص، به شورای نگهبان رفت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ابراهیم نجفی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اختصاص بودجه قابل توجه به تأمین کالاهای اساسی یکی از اولویت‌های مجلس و دولت است، اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ چیزی بالغ‌بر هشت میلیارد دلار به منظور واردات کالاهای اساسی اختصاص یافته بود که این اعتبار در ۶ ماه نخست به اتمام رسیده و دولت به اجبار ۱۳ میلیارد دلار دیگر به این مهم اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

حذف ارز ۴۲۰۰ نیازمند بسترسازی‌ است

وی با اشاره به راهکار مجلس در خصوص تأمین ارز به منظور واردات کالاهای اساسی گفت: مجلس دو راهکار اختصاص ۱۳ میلیارد دلار برای تأمین و واردات کالاهای اساسی و یا ارائه کالا برگ به اشخاص را پیشنهاد داده و این طرح به شورای نگهبان ارسال شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اعلام حذف ارز ترجیحی در بودجه سال ۱۴۰۱ افزود: امسال دولت طرح حذف ارز ترجیحی را ارائه داد و در نهایت نیز، در لایحه ۱۴۰۱، ارز ترجیحی را حذف کرد.

نجفی با تأکید بر لزوم توجه به بارور کردن ابرها به منظور افزایش باران به ویژه در فصل زراعی بیان کرد: برخی از شرکت‌های دانش بنیان توانایی انجام این کار را دارند لذا و در همین راستا ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان برای بارور کردن ابرها اختصاص یافته است.

وی نقش استفاده از پهپاد برای سمپاشی و آبیاری زمین‌های کشاورزی را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: آب سفیدرود نسبت به سال گذشته کاهش ۶۲ درصدی داشته و نیاز است که راهکارهای مختلفی برای تأمین آب مورد نیاز مردم اتخاذ شود زیرا در غیر این صورت کشاورزان و شالیکاران با مشکل مواجه می‌شوند.

منبع: فارس

کد خبر: 1133058 برچسب‌ها کالابرگ

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کالابرگ کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوران بی پاسخ ماندن جنایات صهیونیست‌ها

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه) شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام قدردانی کرد و گفت: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.   وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد.   دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.   آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابه‌جایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.   وی با اشاره به سکوت این حامیان رژیم صهیونیستی در برابر جنایات اشغالگران گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی صهیونیستها بسته‌اند بدانند که بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.   آیت‌الله جنتی در همین رابطه تاکید کرد: آنها که تمام موازین و قواعد بین‌المللی را پای جنایات رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند، حاصلی جز سرافکندگی و خواری به دست نخواهند آورد.

دیگر خبرها

  • «محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده است
  • آیت‌الله جنتی: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • پایان دوران بی پاسخ ماندن جنایات صهیونیست‌ها
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند