Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-19@20:20:08 GMT

امارات به توافق عرضه نفت اوپک‌پلاس پاییبند می‌ماند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۸۳۵۷

امارات به توافق عرضه نفت اوپک‌پلاس پاییبند می‌ماند

وزیر انرژی امارات متحده عربی اعلام کرد که کشورش به توافق کاهش تولید نفت اوپک‌پلاس متعهد است و هیچ برنامه‌ای برای افزایش تولید خود ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، سهیل المزروعی روز پنجشنبه (۱۹ اسفندماه) اظهار کرد که امارات متحده عربی به توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در زمینه افزایش تدریجی و ماهانه تولید نفت متعهد است و با افزایش جداگانه تولید و خارج از این چارچوب موافقت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن، در بیانیه‌ای که در توئیتر این سفارتخانه منتشر شد، اعلام کرده بود ابوظبی از افزایش تولید حمایت می‌کند و اوپک را به در نظر گرفتن افزایش بیشتر تولید تشویق کرد.

این در حالی است که وزیر انرژی این کشور اعلام کرد امارات به ارزشی که اوپک‌پلاس به بازار آورده است، اعتقاد دارد.

اوپک و متحدانش تاکنون و با وجود رسیدن قیمت نفت به بیش از ۱۲۰ دلار برای هر بشکه، در برابر درخواست‌های آمریکا و دیگر کشورها برای افزایش تولید نفت مقاومت کرده‌اند.

منبع: شانا

کلیدواژه: امارات متحده عربی توافق اوپک و غیر اوپک اوپک پلاس پایبندی به توافق اوپک اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کارخانه بیواتانول باشت نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم و از طریق بورس عرضه شد و سرمایه گذار سه هزار میلیارد تومانی جذب کردیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدعلی احمدزاده در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اهمیت این نشست اظهار داشت: به دلیل تخصصی بودن جلسات این شورا هر آنچه در این جلسات مصوب می‌شود در نشست شورای برنامه ریزی را مصوب شده بدانید تا جایگاه شورا ارتقاء یابد.

وی با اشاره به نگرش رهبری در شعار "جهش تولید با مشارکت مردم " افزود: نگرش مقام معظم رهبری مشارکت همه مردم در حوزه افتصاد و تولید است که قانون تجارت، راه را برای مشارکت مردم آسان کرده است.

احمدزاده با اشاره به تشکیل شرکت‌های سهامی عام و خاص، ابراز کرد: شرکت‌های سهامی عام می‌توانند زمینه ساز مشارکت مردم در بخش تولید باشند که توصیه می‌کنم شرکت‌های متعدد سهامی عام در استان تشکیل و فراخوان حضور مردم در این شرکت‌ها اعلام شود تا زمینه ساز تحول در معیشت و زندگی مردم باشد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای کارخانه بیواتانول باشت نیاز به 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم و از طریق بورس عرضه شد و سرمایه گذار سه هزار میلیارد تومانی جذب کردیم.

احمدزاده با اشاره به اینکه باید برای سرمایه گذاری در استان فرش قرمز پهن کنیم، گفت: با مشکل جدی فرهنگی در خصوص سرمایه گذاری مواجه هستیم و اگر مردم در بخش‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در مشارکت‌ها همپای دولت باشند مشکلات در حوزه اقتصادی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به ظرفیت استان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: ظرفیت خوبی در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی در استان وجود دارد و باید نسبت به جذب سرمایه گذار در این زمینه اقدام کنیم.

احمدزاده با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در زمینه احداث سردخانه از موارد اولویت دار برای حوزه سرمایه گذاری است، یادآور شد: تا قبل از دولت سیزدهم سردخانه‌های احداث شده زیر صفر و بالای صفر 12 هزار تن بود اما در کمتر از دو سال دولت آیت الله رئیسی 12 هزار تن سردخانه احداث شد و 24 هزار تن دیگر در دست احداث است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز جای کار در این حوزه وجود دارد و سرمایه گذاری در سردخانه‌ها برای نگهداری میوه سیب در مناطق سردسیری تا سه برابر و مرکبات در مناطق گرمسیری در اولویت است و بانک ها همکاری لازم را داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه احداث سردخانه یکی از زیرساخت‌های مهم استان که مورد توجه نبوده، تصریح کرد: ظرفیت سردخانه ها تا 36 هزار تن لازم بوده با توجه به اینکه یک سردخانه 2هزار تنی زمینه ساز اشتغال برای 500 نفر است با احداث این میزان سردخانه زمینه اشتغال برای حدود 16 هزار نفر فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تولید مرغ و گوشت قرمز گفت: در ابتدای فعالیتم به عنوان استاندار به سراغ ظرفیت های مغفول مانده رفتیم که یکی از آنها سردخانه بود که با احداث این میزان سردخانه باعث شد تا تولید مرغ و گوشت از 200 تن به یکهزار و 300 تن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در زمینه امنیت غذایی در استان تحول ایجاد کردیم، گفت با اقداماتی که انجام دادیم ذخیره مرغ و گوشت استان را از دو روز به یک ماه رساندیم.

احمدزاده با اشاره به احداث چندین طرح زنجیره تولید مرغ در شهرستان های استان افزود: با بهره برداری از این طرح ها نه تنها نیاز استان به طور کامل تامین می شود بلکه می توانیم محصولات را به سایر استان ها صادر کنیم.

وی با اشاره به تولید محصول گوجه فرنگی در مناطق گرمسیری استان بر احداث کارخانه تولید رب گوجه تاکید کرد و گفت: احداث کارخانه رب گوجه فرنگی دومین مورد اولویت دار سرمایه گذاری در استان است و از سرمایه گذاران در این زمینه حمایت می شود.

احمدزاده در خصوص تولید زیتون در مناطق گرمسیری استان از جمله شهرستان چرام گفت: احداث کارخانه روغن زیتون سومین مورد اولویت دار برای سرمایه گذاری در استان است و حوزه اقتصادی استان طی نامه ای به وزارت صمت موارد اولویت دار برای حوزه سرمایه گذاری را اعلام کند.

احمدزاده بیان کرد: وزیر اقتصاد اردیبهشت ماه میهمان استان است که مواردی که قابلیت سرمایه گذاری دارند احصاء شوند تا از این سفر نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اگر از سیل فیلم منتشر کنید، زندانی می‌شوید!
  • رشد تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور جلوتر از افق ۱۴۰۴
  • رشد تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور فراتر از برنامه ۱۴۰۴
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • خلاقیت در عرضه ماست (+عکس)