Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رسول پناه و کاظم اولیایی در نامه ای به حجت الاسلام رئیسی نگرانی‌های خود را نسبت به خصوصی سازی دوباشگاه استقلال و پرسپولیس ابراز داشتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو متن این نامه به شرح ذیل است:

موضوع: نقض قانون و تشریفات اساسی مغایر با سند تحول دولت مردمی

ضمن اهداء ارادت و تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی سلامتی و توفیق جنابعالی در راستای پیشرفت برنامه‌های دولت مردمی و پیشگیری از هر گونه انحراف و نواقص احتمالی و امکان ورود ضرر و خسارات مادی و معنوی بر جامعه فوتبال دوست ایران وظیفه و تکلیف خود دانسته، و لذا مراتب عدم رعایت تشریفات قانونی و عدم شفاف سازی وضعیت مالی، نسبت به واگذاری دو باشگاه ورزشی مردمی (پرسپولیس و استقلال) را باستحضار عالی می‌رساند:

۱ - برابر میثاق سند تحول دولت مورخ ۸ اسفند ۱۴۰۰، تکالیف منظور شده به وزراء محترم و دستگاه‎های اجرایی دولت و ارائه گزارش عملکرد اقدامات اجرایی منطبق با این سند (بند ۱ و ۲) و نیز رصد و پایش آن در مرکز تحول دولت، دستیابی به نتایج و اهداف آن را فراهم خواهد نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو صرف نظر از ایرادات حقوقی و ماهیتی در نحوه واگذاری دو باشگاه مردمی پرسپولیس و استقلال و نیز عدم رفع الزامات مرتبط با تکالیف مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص این دو باشگاه، لازم به ذکر است، علیرغم آنکه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اعلام نموده که پیش‌تر از این، سند تحول دولت به اعضای کابینه محترم ابلاغ شده‌است؛ لیکن وزرای محترم مجمع این دو باشگاه و نیز دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی مرتبط با این موضوع نسبت به مبحث هفتم بخش دوم برنامه تحول ورزش و راهبردی منظور شده در چالش ضعف نظام ورزش حرفه‌ای و ملی و راهبرد‌های مردمی‎‌سازی نظام مدیریت ورزش در خصوص این دو باشگاه در سند تحول دولت مردمی برخلاف تکالیف مندرج در آن، یعنی خروج دولت از باشگاه‌داری و واگذاری شرکت‌های فرهنگی ورزشی در قالب پیمان مدیریت از طریق آگهی مزایده عمومی اقدام نموده‌اند.

۲ – بر اساس تاکید سند تحول دولت محترم سیزدهم مبنی بر واگذاری سهام باشگاه‌ها به روش پیمان مدیریت، نشان از کارشناسی، اطلاع و درایت و دوراندیشی حضرتعالی و هیات محترم وزیران در خصوص مزایا و برتری این روش نسبت به سایر شیوه‌های واگذاری است. این در شرایطی است که عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در بورس علاوه بر مشکلاتی که در آینده برای این دو باشگاه و بازار سرمایه ایجاد خواهد کرد و تضاد فاحش آن با سند راهبردی دولت، موجب کاهش اعتماد عمومی حتی به سایر موارد مطرح شده در این سند خواهد شد که عقلا امری قبیح و دور از ذهن است.

۳. مضافاً در طی فرایند انجام شده با مدل افزایش سرمایه از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم از دولت، الزامات تامین و ترتیبات شفافیت و تضمین سرمایه مشارکت مردمی لحاظ نگردیده‌است؛ از آن جمله با مدیران و هیات مدیره ادوار پیشین این باشگاه‌ها که مشکلات و مصائب آن‌ها را درک نموده‌اند هم‌اندیشی و همفکری نگردیده و همچنین نسبت به ابهامات و نقطه نظرات نخبگان، صاحب‌نظران و پیشکسوتان این عرصه به طریق اولی پاسخ متقن و مکتوبی ارائه نگردیده‌است.

۴. مسلما در آینده نزدیک، در خصوص افزایش سرمایه انجام شده و بهره‌مندی از سرمایه مادی و معنوی تحصیل شده از طریق بورس، بدلیل آنکه در چارچوب و برنامه‌ای مشخص و قابل سنجش ارائه نگردیده‌است، ضرر‌های مادی و معنوی هویدا می‌شود و این دلالت بر آن دارد که هیچگونه برنامه تدوین شده و قابل پیگیری درخصوص درآمدزایی پایدار و بهره‌برداری از این منابع ارائه نشده است. همچنانکه در کدال شرکت پرسپولیس مبلغ درآمدزایی کارگزار باشگاه، بعنوان سهم اعظم درآمدزایی مشخص نیست که جای بسی شگرف است و جالبتر آنکه در مفاد آن جدول پرداختی مشخصی برای طی سال لحاظ نگردیده‌است و حتی بخش قابل توجهی از سرفصل‌های دارایی‌ها و بدهی‌های این دو باشگاه کماکان شفافیت کافی و لازم را نداشته و نکات قابل تامل بسیاری در این زمینه مغفول مانده‌است که پایش آن امری ضروری و واجب الرعایه است.

از اینرو بدلیل اعتماد و جلب سرمایه ملی در این دولت و اقبال عمومی آحاد جوانان به این دو باشگاه مراتب معروضه که با توجه به مطالعات تطبیقی، پژوهش‌های علمی و طرح‌های کاربردی انجام شده توسط نهاد‌های معتبر و کارشناسان خبره و مستندات قابل ارائه و همچنین در راستای برنامه‌های ششم توسعه، اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز ۱۴۰۴ اعلام گردیده است. با این وصف بیم آن دارد که تخطی از سند تحول دولت مردمی، این سرمایه معنوی و ملی را با چالش و مخاطراتی روبرو نماید که جبران آن بسی هموار و سنگین و حتی کسر اعتبار در جامعه ملی و بین المللی بهمراه داشته باشد. فلذا ضمن قدردانی از همت و تلاش‌های انجام شده خواستاریم تا رفع چالش‌های مربوطه و رعایت الزامات مجامع بین‌المللی فوتبال، با تجدید نظر در نحوه عملکرد و اجرای نظامات و مقررات قانونی در راستای سند تحول دولت و شفافیت مسایل مالی به روز شده و استفاده از خرد جمعی و ظرفیت‌های نخبگان و انطباق با سند مترقی دولت مردمی، به جهت حفظ و تضمین سرمایه مادی و معنوی آحاد جامعه، فرایند و نحوه واگذاری جاری و اقدامات در حال اجرا متوقف گردد و پس از تکمیل و اصلاح موارد یاد شده اجرایی گردد.

پیشاپیش از بذل توجه و همکاری شما صمیمانه قدردانی می‌گردد. با احترام مجدد

مهدی رسول پناه سید محمد کاظم اولیایی

سرپرست و رئیس هیئت مدیره سابق باشگاه پرسپولیس مدیرعامل سابق باشگاه استقلال

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس کاظم اولیایی دو باشگاه سند تحول دولت مادی و معنوی دولت مردمی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی

رئیس جمهور با تاکید به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی گفت: اصل بر پاسخگو بودن است. مدیر باید طوری عمل کند که آشکار و پنهان او در فعالیت باید کاملا مسئولانه باشد و با داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری به وظایف خود عمل کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری سمنان اظهار داشت: ‌دستگاه‌های اجرایی در هر کدام از شاخص‌ها آمارهایی را ارائه می‌دهند که نادرست هم نیست. اما باید ببینیم که این آمارها به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه منجر شد یا نه؟ اگر نتیجه‌بخش بود یعنی خوب است. اما اگر نشد یعنی یک جا در فرآیند انجام کار مشکلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اصل بر پاسخگو بودن است و  مدیر باید طوری عمل کند که آشکار و پنهان او در فعالیت باید کاملا مسئولانه باشد و با داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری به وظایف خود عمل کند، افزود: کسی که در یک حوزه قبول مسئولیت کرد باید تلاش کند که آن مسئولیت را تمام و کمال به انجام برساند. هرگونه کوتاهی و کم‌کاری و بی‌انگیزگی یا مسئولیت‌نشناسی در کل نظام اداری اثرگذار است.

دیگر خبرها

  • مطالبات مردمی روی میز بررسی
  • دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌
  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • دیدار مردمی رئیس‌جمهور با مردم سمنان آغاز شد
  • دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم سمنان آغاز شد
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • رئیسی ۲ دیدار مردمی در استان سمنان خواهد داشت
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان