Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، اجرای رتبه‌بندی معلمان از 31 شهریور 1400 براساس مصوبه مجلس و با اعتبار 15 هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فوق‌العاده رتبه بندی معلمان به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

با مصوبه کمیسیون تلفیق و براساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال 1401 طرح رتبه‌بندی معلمان در سال آینده با اعتبار 25 هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل مواردی است که به اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای رتبه‌بندی معلمان اضافه شده و عملاً فرهنگیان بر همین اساس دریافتی خواهند داشت. ضمن اینکه پنج رتبه هم برای معلمان با اجرای رتبه بندی در نظر گرفته شده است.

حقوق پایه معلمان دارای رتبه اول‌ که هم‌اکنون 4 میلیون تومان است براساس مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق، در سال آینده 5 میلیون و 600 هزار تومان خواهد شد. ضمن اینکه براساس طرح رتبه‌بندی معلمان حائزین این رتبه با 45 درصد افزایش حقوق مواجه شده و حداقل حقوق آنها به 8 میلیون تومان می‌رسد.

معلمان حائز رتبه دوم در قانون رتبه بندی معلمان علاوه بر حقوق پایه سالجاری که 5 میلیون و 600 هزار تومان است با 55 درصد افزایش حقوق مواجه می‌شوند.

حائزین رتبه سوم هم علاوه بر حقوق فعلی که 4 میلیون تومان است با 65 درصد افزایش حقوق خود را دریافت خواهند کرد که این رقم بر اساس قانون رتبه بندی معلمان است.

حائزین رتبه چهارم هم علاوه بر حقوق فعلی که 4 میلیون تومان است با اجرای رتبه بندی معلمان با 75 درصد افزایش دریافتی مواجه خواهند شد.

حائزین رتبه پنجم هم علاوه بر حقوق فعلی که 4 میلیون تومان است حقوق سال آینده آنها با 95 درصد افزایش مواجه خواهد شد.

عمده معلمان در رتبه 2 و 3 هستند که بر اساس قانون رتبه بندی معلمان بالای 8 میلیون تومان حقوق دریافت خواهند کرد، بنابراین بعد از اجرای رتبه‌بندی معلمان کف حقوق آنان (حقوق پایه سال جاری که 5میلیون و 600 هزار تومان است + افزایش حقوق رتبه‌هایی که کسب کرده‌اند) حداقل 8 میلیون تومان به بالا خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133330 برچسب‌ها معلمان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معلمان اجرای رتبه بندی معلمان میلیون تومان علاوه بر حقوق درصد افزایش افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش امسال حقوق معلمان حق التدریس دوبرابر افزایش خواهد یافت. به گزارش اقتصاد آنلاین، حقوق معلمان آموزش و پرورش از موضوعات مهمی است که در صدر اخبار قرار دارد. میزان حقوق دریافتی فرهنگیان به عوامل مختلفی از جمله امتیاز رتبه بندی، سابقه کار، مدرک تحصیلی و ... بستگی دارد. این روز‌ها افزایش دوبرابری حقوق بخشی از معلمان تبدیل به خبر داغ رسانه‌ها شده است؛ اما حقوق کدام معلمان تغییر می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اعلام آموزش و پرورش افزایش دو برابری حقوق شامل معلمان حق‌التدریس خواهد شد و بر اساس آن نرخ‌های کنونی تدریس ساعتی تا میزان دو برابر افزایش خواهد یافت. در آموزش و پرورش عده‌ای به صورت حق‌التدریس مشغول به کار هستند بر اساس آخرین اعلام این وزارت خانه حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کاردانی در ازای هر یک ساعت تدریس ۱۸ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۰ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی ارشد در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان و میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک دکتری تخصصی و حرفه‌ای در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان است. این ارقام همواره با اعتراض معلمان حق‌التدریس مواجه بوده است به طوری که آموزش و پرورش افزایش حقوق دو برابرای معلمان حق التدریس را در دستور کار قرار داده است.

در همین رابطه علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موافقت سازمان اداری و استخدامی با افزایش مبلغ حق‌التدریس، از افزایش دوبربرای حقوق این معلمان خبر داد.

وی در این باره گفته بود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

یکی از موضوعات دیگر در آموزش و پرورش کمبود معلم است که بنابر اعلام سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با افزایش میزان حقوق احتمال ضریب به اشتغال معلمان برای اضافه تدریس بیشتر می‌شود که می‌تواند نیاز‌های آموزش و پرورش برای تدریس را تامین کند.

همچنین سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد. بر این اساس حقوق معلمان رسمی با توجه به افزایش حقوق کارمندان محاسبه خواهد شد، اما مبلغ اضافه تدریس و حقوق معلمانی که فقط به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند افزایش دو برابری خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • خبر خوب برای معلمان مدارس غیردولتی ؛ ساعت کاری کم با حقوق زیاد