Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزئیات تغییرات مقطع جدید دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور دانشگاه‌های علوم پزشکی در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امسال برای اولین بار دکتری تخصصی پژوهشی رشته‌های علوم پایه پزشکی به دکتری تخصصی پژوهشی/فناوری محور (Ph.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

D by Research/Technology-Oriented) تغییر کرد.

هدف اصلی این دوره، تربیت افرادی است که ضمن احاطه به یک زمینه خاص و آشنایی با علوم مرتبط با استفاده از روش‌های پیشرفته تحقیق بتوانند گامی در جهت خودکفایی کشور، توسعه پایدار، گسترش مرز‌های دانش و ارتقاء سلامت بردارند.

اهداف اختصاصی دوره‌های دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور:

گسترش مرز‌های دانش در سطوح ملی و فرا ملی با اجرای تحقیقات گسترده‌تر

ایجاد زمینه گسترده تری برای ظهور خلاقیت و نوآوری

تقویت رهبری پژوهش از طریق توانمندسازی محققین متعهد و متخصص

منجر شدن نتیجه تحقیقات به Patent و محصول و حل مشکلات نظام سلامت

دستیابی به فناوری تولید فرآورده‌های دارویی مورد نیاز کشور در مراکز تحقیقات و مؤسسات مرتبط پژوهشی با ظرفیت و پتانسیل‌های کافی تحقیقاتی

ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز نظام سلامت از طریق اجرای طرح‌های اپیدمیولوژی

پرورش محقق کارآمد برای رفع نیاز‌های تحقیق در مراکز تحقیقاتی در صورت عدم دستیابی به محصول

ارتقاء سلامت جامعه از طریق فراهم آمدن بستری تخصصی برای اجرای تحقیقات مبتنی بر نیاز

ارائه نتایج تحقیقات تخصصی مبتنی بر نیاز سیاستگذاران و ذی نفعان کلیدی سلامت کشور

ارائه دستاورد‌های هر چه بیشتر تحقیقاتی در سطح بین المللی

با توجه به اهداف کلی سعی بر آن است تا دانش آموختگان دوره‌های دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور در مراکز تحقیقات و پژوهشکده‌های وابسته به وزارت بهداشت به عنوان محقق یا عضو هیئت علمی پژوهشی یا در شرکت‌های دانش بنیان در همان زمینه‌های تحقیقاتی و مدرک تحصیلی دانش آموختگی شان مشغول به خدمت شوند.

برای دانشجویان دوره‌های دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور بر اساس گرنت‌های تحقیقاتی که در اختیار اساتید راهنما و مراکز تحقیقات مجری دوره از سوی سازمان/ مؤسسه/ دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شده است، در صورت لزوم و امکانات آن واحد‌های تحقیقاتی، امکان استفاده از فرصت‌های مطالعاتی برای تکمیل شدن دوره مربوطه و تقویت بنیه علمی- پژوهشی دانشجو در خارج از کشور و مراکز تحقیقاتی معتبر و مطرح جهان، وجود خواهد داشت.

آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Ph.D by Research) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روز‌های ۲ و ۳ و ۴ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ می‌توانند به صورت اینترنتی در این آزمون ثبت نام کنند.

داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره‌های دکتری تخصصی (Ph.D) یا دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Ph.D by Research/Technology-Oriented) هستند که باید در فرم ثبت نام نسبت به انتخاب یکی از آن‌ها اقدام کنند.

برای داوطلبان دوره دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور داشتن حداقل دو مقاله تحقیقی اصیل (Original) منتشر شده در مجلات علمی، پژوهشی معتبر نمایه شده در نمایه نامه‌های بین المللی Web of Science یا PubMed به عنوان نویسنده اول یا مسئول در زمان مصاحبه الزامی است.

مقالات مذکور داوطلب باید در زمان انتخاب رشته/ محل جهت بررسی و تأیید توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی بارگذاری شود.

داوطلبانی که در آزمون کتبی دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور قبول می‌شوند باید هنگام انتخاب رشته/ محل دو مقاله شرطی چاپ شده را داشته باشند و لذا نامه پذیرش مقاله (Acceptance) به هیچ وجه قابل قبول نیست.

دو مقاله شرطی حتماً باید مقاله تحقیقی اصیل (Original Article) باشد و Review Article و اقسام دیگر مقالات قابل قبول نیست.

مقالات چاپ شده در مجلات نمایه شده در نمایه ISI (ESC) Emerging Sources Citation غیر قابل قبول است.

چنانچه یک یا هر دو مقاله شرطی در این مرحله (بارگذاری در سامانه)، نسخه گالی پرووف Galley Proofs مقاله و دارای شماره Doi باشد، به نحوی که تا قبل از تاریخ اعلام شده مصاحبه ها، مقاله چاپ شود یا e-pub شده باشد و توسط داوطلب به دانشگاه ارائه شود، بصورت مشروط قابل ارائه به دانشگاه برای مصاحبه است.

آزمون شفاهی (مصاحبه) برای دوره دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور توسط مراکز تحقیقات مجری دوره دکتری پژوهشی (سازمانها، مؤسسات و دانشگاه‌های علوم پزشکی) برگزار خواهد شد.

توجه: چنانچه شرایط کشور از نظر شیوع بیماری برای برگزاری حضوری مصاحبه مناسب نباشد، ممکن است آزمون مرحله دوم (مصاحبه) بصورت مجازی برگزار شود.

با توجه به اینکه در مرحله دوم (مصاحبه) موارد مهم برای ارزیابی در دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور ۲ مقاله نویسنده اول یا مسئول نمایه شده در نمایه نامه‌های بین المللی Web of Science یا PubMed است، لذا لازم است داوطلبان در زمان انجام مصاحبه این موارد را آماده و همراه داشته باشند.

فهرست سازمانها/ مؤسسات و دانشگاه‌های علوم پزشکی مجری دوره دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور:

۱. دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

۲. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

۳. دانشگاه علوم پزشکی اهواز

۴. دانشگاه علوم پزشکی ایران

۵. دانشگاه علوم پزشکی بابل

۶. دانشگاه علوم پزشکی تبریز

۷. دانشگاه علوم پزشکی تهران

۸. دانشگاه علوم پزشکی سمنان

۹. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

۱۰. دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

۱۱. دانشگاه علوم پزشکی کردستان

۱۲. دانشگاه علوم پزشکی کرمان

۱۳. دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

۱۴. دانشگاه علوم پزشکی مازندران

۱۵. دانشگاه علوم پزشکی مشهد

جدول ظرفیت اولیه رشته‌های دکتری دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲

ردیف رشته دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت ردیف رشته دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت ۱ اپیدمیولوژی کردستان/ اصفهان/ ایران/ کرمانشاه/ کرمان ۵ نفر ۲ انگل شناسی ارومیه یک نفر ۳ ایمنی شناسی پزشکی سمنان/ شهید بهشتی ۲ نفر ۴ آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت اصفهان یک نفر ۵ بهداشت باروری شهید بهشتی یک نفر ۶ بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریها مازندران یک نفر ۷ پرستاری ایران یک نفر ۸ داروسازی سنتی کرمانشاه یک نفر ۹ داروسازی هسته ای مازندران یک نفر ۱۰ زیست فناوری پزشکی تبریز یک نفر ۱۱ زیست مواد دارویی تبریز یک نفر ۱۲ ژنتیک پزشکی بابل/ شهیدبهشتی/ مشهد ۳ نفر ۱۳ سلامت و رفاه اجتماعی ایران یک نفر ۱۴ سم شناسی شهیدبهشتی/ مازندران/ ارومیه ۴ نفر ۱۵ شیمی دارویی شهیدبهشتی/ مازندران ۵ نفر ۱۶ علوم اعصاب ایران یک نفر ۱۷ علوم تغذیه یزد/ اصفهان/ تهران ۶ نفر ۱۸ فارماسیوتیکس تبریز/ شهیدبهشتی/ مازندران ۳ نفر ۱۹ فارماکوگنوزی شهیدبهشتی یک نفر ۲۰ فارماکولوژی شهیدبهشتی یک نفر ۲۱ مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی کرمانشاه یک نفر ۲۲ مهندسی بافت شهیدبهشتی یک نفر ۲۳ مهندسی بهداشت محیط اهواز/ ایران/ شهیدبهشتی/ کردستان/ کرمانشاه/ مازندران ۱۱ نفر ۲۴ مواد دندانی تهران/ شهیدبهشتی ۲ نفر ۲۵ نانوفناوری پزشکی تبریز ۳ نفر ۲۶ نانوفناوری دارویی تبریز یک نفر

ظرفیت اولیه رشته های دکتری دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تعداد ۶۰ نفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علوم پایه دکتری تخصصی پژوهش دوره های دکتری تخصصی دانشگاه علوم پزشکی دکتری تخصصی پژوهشی مراکز تحقیقات فناوری محور دوره دکتری دو مقاله یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید

عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس از بخش اورژانس و مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان بازدید کرد.

سه واحد دانش‌بنیان و ۲ واحد تحقیق و توسعه شرکت‌های دارویی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مستقر است و شمار واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی این استان در دولت سیزدهم از هشت به ۵۴ واحد و اختراعات از ۲۰ به ۳۰ رسید و اچ ایندکس (شاخصی عددی بهره‌وری و تاثیرگذاری علمی دانشمندان) این دانشگاه نیز ۱۹ درصد افزایش یافت.

بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان نیز از مطالبه‌های مردمی استان سمنان است که با اهتمام دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است.

مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر با ۵۲ تخت بیمارستانی، ۶ هزار و ۸۸۰ مترمربع زیربنا دارد و در دست تجهیز است.

این مرکز با کمک خیران حوزه سلامت و نگاه ویژه دولت سیزدهم در دست تکمیل و راه‌اندازی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد