Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر بررسی لایحه شهرداری تهران در مورد اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران را بررسی کردند و در نهایت موافقت کردند تا مرکز پژوهش‌ها و امور ایثارگران شهرداری تهران زیر نظر زاکانی برود.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی لایحه شهرداری تهران در مورد اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران را روی میز بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخوندی درباره جزئیات این لایحه گفت: این لایحه در زمان بررسی بودجه به شورای شهر آمد که به دلیل حجم کار مسکوت ماند و حالا آن را بررسی کردیم که در این لایحه شهرداری پیشنهاد داده است امور ایثارگران از اداره کل رفاه منفک شود و مجددا دو اداره کل ایجاد شود.

وی افزود: همچنین اداره کل ایثارگران، مرکز مطالعات و اداره کل بانوان نیز به زیر مجموعه دفتر شهردار اضافه شود. شهرداری همچنین پیشنهاد داده است که به منظور سازماندهی، هوشمندسازی، نوآوری و حمایت از کسب و کارهای نوپا با انجام تشریفات قانونی سازمان فناوری‌های نوین و نوآوری شهری را زیر نظر مستقیم شهردار تهران ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی در مخالفت با این لایحه گفت: شهرداری باید قانون را رعایت کند و بر اساس قانون، باید در ابتدا اجازه تغییرات خود را از سازمان امور استخدامی اخذ کند.

معدنی پور نیز در واکنش به این لایحه گفت: بهتر بود که در بررسی این لایحه از کمیسیون‌های مرتبط نیز نظرخواهی می‌شد و ما در مورد الحاق اداره کل بانوان به دفتر شهردار مخالف هستیم. چرا که در سال‌های ۸۴ تا ۸۸ اداره کل بانوان زیر نظر شهردار بود و بنا به تجربه ناموفق این مجموعه به معاونت اجتماعی سپرده شد و اگر می‌خواهیم برای زنان و خانواده کاری کنیم باید مشاورین بانوان در مناطق احیاء شود.

صادقی عضو شورای شهر تهران نیز گفت: در متن لایحه ذکر شده است که شهرداری با طی تشریفات قانونی می‌تواند سازمان جدید ایجاد کند و شهرداری احترام گذاشته و اول نظر شورا را پرسیده است.

تشکری هاشمی در واکنش به این لایحه با تاکید بر اینکه این لایحه ابهامات زیادی دارد و به جزئیات این سازمان جدید اشاره نشده، گفت: برای ما مشخص نیست که با ایجاد این سازمان گره از کار مردم باز می‌شود یا به دنبال دیوان سالاری و ایجاد پست و نیروی جدید هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ واحد از شهرداری اعم از معاونت‌ها، شهرداری‌های مناطق و ... زیر نظر شهردار هستند، گفت: حالا می‌خواهید این عدد را به ۵۰ برسانید؟ در حالیکه اگر شهردار بخواهد هر روز با یکی از این واحدها حتی احوالپرسی کند، دو ماه طول می‌کشد که مجددا به سازمان اولی وقت بدهد.

وی با بیان اینکه این پیشنهادات بر خلاف همه مدل‌های علمی و دانشگاهی مدیریت منابع سازمانی است، تصریح کرد: ما در علم مدیریت سازمانی نیز می‌گوییم که سازمان‌های با ارتفاع بلند به دلیل تعدد پست امکان نظارت ندارند اما در سازمان‌های کوتوله به دلیل تمایل یک مدیر بر مدیریت شهری، سازمان به اهداف نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه ما دلمان می‌خواهد به شهردار کمک کنیم تا همه موفق شویم، گفت: اما کمیسیون‌ها درگیر جلسات تخصصی نشدند و این لایحه برای ما گنگ و مبهم است و پیشنهاد می‌شود که این لایحه برگشت داده شود تا بتوانیم نظرات خود را بیان کنیم.

کاشانی در واکنش به این لایحه گفت: این بحث پخته نشده و به همین دلیل ابهامات زیادی دارد که رفع این ابهامات جایش در صحن علنی نیست و باید این ابهامات توسط شهردار برطرف می‌شد.

وی با بیان اینکه لایحه‌ای به شورا آمده که اسمش اصلاح ساختار است اما می‌خواهند سازمان جدید ایجاد کنند، گفت: در مورد این سازمان جدید باید لایحه جدا آورده شود.

فروزنده معاون برنامه ریزی شهردار تهران در دفاع از این لایحه گفت: ما به رعایت قانون و ضوابط تشکیلاتی پایبند هستیم و نمی‌خواهیم تغییرات ایجاد کنیم بلکه می‌خواهیم بازنگری صورت گیرد و حتما این کار در راستای چابک سازی و منطقی سازی امور است.

وی در مورد تشکیل سازمان جدید نیز گفت: کارهای نوآوری زیر نظر فاوا انجام می‌شد اما در این حوزه کارکرد خاصی نداشتند و ما می‌خواهیم این بخش توسعه یابد.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در جمع بندی نهایی گفت: اینکه همه ساختار شهرداری بخواهد به دلیل اهمیت زیر نظر شهردار برود درست نیست و این تجربه غلط نیز در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهردار هم به عنوان یک انسان ظرفیت و کششی دارد، افزود: ایجاد یک سازمان جدید برای ما گنگ و مبهم است و باید جزئیات آن به اطلاع شورا برسد و من با آقای زاکانی صحبت کردم و به او گفتم که شخصا به شورا توضیح دهد که چه هدفی را دنبال می‌کنند و او نیز قبول کرد و پیشنهاد می‌شود تشکیل این سازمان فعلا مسکوت بماند تا ابهامات رفع شود.

وی افزود: الحاق مرکز پژوهش‌ها و امور ایثارگران به مجموعه دفتر شهردار بلامانع است چرا که پیش از این نیز امور ایثارگران زیر نظر شهردار بود اما در مورد الحاق اداره کل بانوان نظرم منفی است. چرا که این جابجایی به معنای اهمیت دادن به زنان نیست.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر تهران با رای خود ایجاد سازمان جدید فناوری‌های نوین و نوآوری شهری را مسکوت گذاشته و با الحاق اداره کل بانوان به دفتر شهردار مخالفت کرده و همچنین با رای موافق خود مرکز پژوهش‌ها و اداره کل امور ایثارگران را زیرمجموعه دفتر شهردار کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فناوری نوین شوراي شهر تهران اداره امور ایثارگران شهرداری تهران شورای شهر تهران اداره کل بانوان امور ایثارگران مرکز پژوهش ها زیر نظر شهردار شهرداری تهران لایحه گفت سازمان جدید دفتر شهردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 

ایسنا/زنجان رئیس اداره برنامه ‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان از ساخت بیش از ۸۰۰ واحد  مسکونی به تعداد ۶ پروژه در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در شهر زنجان خبر داد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، بهزاد کردلو، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقده و همچنین برنامه ابلاغی استانی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اداره‌کل راه و شهرسازی استان نسبت به تأمین مسکن نیروهای مسلح اقدام کرده است.

وی از ساخت بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی به تعداد ۶ پروژه در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در شهر زنجان خبر داد. 

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، ابراز کرد: پروژه‌های مذکور از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار هستند و تعدادی از این واحدها در سال جاری نیز به متقاضیان مزبور (نامبرده) تحویل داده خواهد شد. 

کردلو گفت: همچنین بخشی از پروژه ۱۶۸ واحدی نیروهای مسلح هم در زنجان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی اسفند سال گذشته افتتاح شد. 

وی تاکید کرد: واحدهای مسکونی نیروهای مسلح، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و  وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می‌شود و در سایر شهرستان‌های استان نیز برنامه‌ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • مراسم احیای شب‌های قدر در امامزاده حسین (ع) برگزار می شود
  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • اقدام مطلوب مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز در پاسخگویی به میهمانان نوروزی
  • استاندار خوزستان شخصا مدیریت امور مناطق و سازمان های شهرداری اهواز را در دست گرفت