Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد خانچی روز یکشنبه در آیین افتتاح واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر استان خوزستان که همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: جهش تولید مسکن یکی از سیاست‌های نظام برای خانه‌دار شدن مردم است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌داد: در حال حاضر روند اجرای پروژه‌های مسکن مهر استان با چالش‌هایی روبرو است که از جمله آنها تعیین میزان سهم آورده متقاضیان برای ساخت واحد مسکونی محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اضافه‌کرد: به‌دلیل افزایش قیمت‌ها بخصوص در زمینه خرید مصالح، میزان تسهیلات درنظر گرفته شده برای هر واحد مسکن مهر ۲۵ درصد هزینه ساخت تعیین شده و مابقی آن باید از سوی متقاضی تامین شود.

خانچی بیان‌داشت: این فرآیند در زمینه سهم آورده افراد برای تکمیل واحد مسکن مهر با اهداف تعیین شده این طرح (مسکن مهر) همخوانی ندارد و این روند نیازمند اصلاح ساختاری است.

وی با تاکید بر اینکه استان خوزستان ۱۶ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام دارد گفت: به‌منظور تسریع در تکمیل این پروژه‌ها، ابلاغ تسهیلات طرح جهش تولید مسکن به بانک‌ها ضروری است.

تکمیل یک هزار واحد مسکن مهر تا خردادماه ۱۴۰۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح ۹۸۳ واحد مسکن مهر در سه شهرستان  باغملک، دزفول و شوشتر اشاره‌کرد و گفت: این واحدهای مسکونی در قالب هشت تعاونی مسکن به بهره‌برداری رسید.

خانچی افزود: میزان سرمایه‌گذاری این تعاونی‌های مسکن برای تکمیل و بهره‌برداری از این واحدها، هشت هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی از افتتاح یک هزار واحد مسکن مهر دیگر تا خردادماه سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: همچنین از وزارت راه و شهرسازی درخواست می‌شود تا منابع مربوط به ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه‌های مسکن مهر را با سرعت بیشتری اختصاص دهد.

برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی استانداری خوزستان مسکن مهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی استانداری خوزستان مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی استانداری خوزستان مسکن مهر استانداری خوزستان واحد مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۳۰ هزار پرونده در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: سهمیه استان در نهضت ملی مسکن در چهار سال ۶۴ هزار واحد بوده که تسهیلات ابلاغی آن از سال ۱۴۰۱ شکل گرفت. تاکنون ۳۰ هزار پرونده تشکیل دادیم و به بانک معرفی کردیم. ۲۲ هزار فقره انعقاد قرارداد با بانک صورت گرفته است. 

احسان ‌پروایی امروز، ۲۶ فروردین‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: مطابق سرشماری سال ۹۵، ۴۸۶ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان داریم که ۱۶۸ هزار واحد با استفاده از تسهیلات حمایتی مسکن توسط بنیاد مسکن احداث ‌شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه استان در نهضت ملی مسکن در چهار سال ۶۴ هزار واحد بوده است، عنوان کرد: تسهیلات ابلاغی آن از سال ۱۴۰۱ شکل گرفت. تاکنون ۳۰ هزار پرونده تشکیل دادیم و به بانک معرفی کردیم. ۲۲ هزار فقره انعقاد قرارداد با بانک صورت گرفته است. عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد در زمینه پی‌کنی و فوندانسیون بوده، حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ اسکله، ۱۴ هزار سقف، ۱۲ هزار دیوارچینی و ۷۲۸۰ واحد نازک‌کاری اجرا شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی افزود: شاید در مقطعی بانک‌ها به دلیل مشکلات مالی به صورت موقت در پرداخت تسهیلات کاهش داشتند اما این مشکل حل شده و بانک‌ها پرداخت دارند. ما متقاضیان را معرفی می‌کنیم و قراردادها را منعقد می‌کنیم. در حال حاضر همه بانک‌ها همکاری دارند.

در ادامه محمود واحدیان، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۹۷ میلیارد تومان شامل اعتبارات تخصیصی و مصوب داشتیم که شامل منابع مختلف است. تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان تخصیص داشتیم که حدود ۲۰ درصد بوده است. تا پایان سال یعنی ۳۱ شهریور به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و پروژه‌ها انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: اعتبارات بازنگری طرح ۱۱۱۳ حدود ۵۰ میلیارد بود که ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا کرد. امسال برای مطالعه ۴۰۰ روستا را در دست بازنگری داریم که ۴۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تا الان ۷۰ درصد تخصیص داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • تسهیلات مسکن در خوزستان بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است
  • رشد بیش از 300 درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • سقف تسهیلات مسکن جوانان افزایش می‌یابد
  • ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد
  • انعقاد ۲۲ هزار قرارداد بانکی در نهضت ملی مسکن خراسان رضوی
  • مقاوم‌سازی بیش از ۹۰ هزار مسکن روستایی در خوزستان
  • تشکیل ۳۰ هزار پرونده در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات پرداخت شد
  • پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات ساخت و خرید مسکن