Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، حسین حق‌شناس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان درباره تمهیدات صورت گرفته درباره کاهش ترافیک در مراکز عبور و مرور شهری اظهار داشت: جهت رهایی از ازدیاد ترافیک، به شهروندان توصیه می‌شود برای سفرهای درون‌شهری پایانی سال، از مترو استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با شرح ظرفیت‌های متروی اصفهان برای شرایط ویژه ترافیکی بیان کرد: با توجه به ضرورت سرویس‌دهی مطلوب به شهروندان مدت زمان انتظار مسافران از ۱۵ دقیقه به ۱۱ دقیقه کاهش یافته که در آینده، این زمان نیز کمتر خواهد شد؛ همچنین با توجه به تعطیلی رسمی روز ۲۷  اسفندماه، مترو برخلاف دیگر ایام سال در خدمت‌رسانی به شهروندان فعال خواهد بود.

حق‌شناس ادامه داد: شهروندانی که منازل آنها نزدیک ایستگاه‌های مترو است می‌توانند به صورت مستقیم از آن استفاده کنند و سایر شهروندان نیز می‌توانند با اتوبوس به پایانه‌های ابتدایی یا ایستگاه مترو سفر کنند یا خودروی خود را نزدیک ایستگاه های مترو پارک کرده و ادامه سفر خود را با مترو انجام بدهند.

 تمدید طرح محدوده زوج و فرد تا ۲۹ اسفند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد شهروندان در استفاده از خودروی شخصی در ایام ویژه سال و خصوصاً آخرین روزهای اسفند ماه اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اجرای طرح محدوده زوج و فرد تا بیست و نهم اسفند ماه تمدید شده است.

وی با تأکید بر مشارکت و همکاری و همیاری شهروندان و میهمانان در امر ترافیک گفت: با توجه به عدم توجه به قوانین توسط برخی از رانندگان و ایجاد مشکلات برای شهر و شهروندان در روزهای پایانی سال، تمامی خودروهای ثبت تخلف متحرک در شبکه معابر مرکزی شهر مستقر خواهد شد و با همکاری پلیس راهور، اعمال قانون برای خودروهای متخلف صورت خواهدگرفت.

حق‌شناس با اعلام آمادگی کامل تمام ظرفیت ترافیکی شهر جهت خدمت‌رسانی به شهروندان و میهمانان نوروزی گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، امسال با افزایش حجم مسافر در اصفهان مواجه هستیم؛ از این رو آماده‌سازی پارکینگ‌های عمومی، تعویض، ترمیم، بهسازی و نوسازی تابلوهای ترافیکی، خط‌کشی‌های ترافیکی و آشکارسازی گذرگاه‌های عابر پیاده و اصلاح زمانبندی بیش از ۴۰ تقاطع اصلی در ورودی‌ها و مرکز شهر جهت سازگاری با افزایش حجم ترافیک انجام گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: آماده‌سازی ناوگان اتوبوسرانی و برنامه‌ریزی جهت سرویس‌دهی در نقاط پر مسافر و همچنین ایجاد کیوسک‌های تاکسیرانی در نقاط مهم گردشگری و بهره‌برداری از تمام ظرفیت پایانه‌های مسافربری با هدف ارتقای خدمات حمل و نقل نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه اطلاع‌رسانی در مدیریت ترافیک تأکید کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، سعی داریم تا نسبت به توسعه حمل و نقل ترکیبی و اطلاع‌رسانی جهت استفاده از ظرفیت‌های خط مترو و ناوگان اتوبوسرانی برای تردد در مرکز شهر اقدام کنیم؛ اگر بازید گردشگران به صورت تورهای درون‌شهری فعال شود، حجم بالایی از مخاطرات ترافیکی کاهش خواهد یافت.

اعلام ساعات فعالیت مجموعه تفریحی گردشگری ناژوان

همچنین مهدی قایلی مدیر طرح ساماندهی ناژوان در ارتباط با ساعات فعالیت این مجموعه فرهنگی تفریحی در ایام نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: باغ باغ پرندگان که یکی از مقاصد گردشگری مهم در مجموعه ناژوان به شمار می‌رود؛ این مجموعه گردشگری و تفریحی در ایام نوروز از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه، مهیای میزبانی از بازدیدکنندگان است که البته در زمان بارندگی و وزش باد شدید، در این بازه زمانی محدودیت ایجاد می‌شود.

وی افزود: آکواریوم اصفهان نیز از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ مهیای فروش بلیط به بازدیدکنندگان است و  تا ساعت ۲۲ نیز فعال خواهد بود؛ علاه بر این باغ خزندگان نیز که از دیگر مراکز گردشگرپذیر در مجموعه ناژوان است، همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه آماده فروش بلیط است و و ساعت فعالیت آن تا ساعت ۲۱ ادامه دارد.

قایلی خاطرنشان کرد: بازدیدکنندگان می توانند برای بازدید از موزه صدف‌ها که فعالیت آن تا ساعت ۲۱ ادامه دارد، همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه نسبت به خرید بلیط اقدام کنند؛ همچنین باغ استوایی و پروانه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ به فروش بلیط می پردازد و ساعت فعالیت آن تا ساعت ۲۰:۳۰ خواهد بود؛ شهربازی نیز از ساعت ۱۰ تا ۲۳ فروش بلیط دارد و ساعت فعالیت آن تا ساعت ۲۴ است.

به گفته مدیر طرح ساماندهی ناژوان، ساعات کار پارکینگ مجموعه فرهنگی تفریحی ناژوان نیز در ایام نوروز همه روزه از ساعت ۷ تا ساعت ۲۳ خواهد بود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری اصفهان شهرداری اصفهان مترو اتوبوس عید نوروز باغ پرندگان ناژوان ترافیک فعالیت آن تا ساعت شهرداری اصفهان فروش بلیط ساعت ۸ حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بخش ۷۰۲ قانون FISA که اکنون برای ۲ سال دیگر نیز اجرا می شود، جمع آوری اطلاعات اهداف خارجی بدون نیاز به مجوز را مجاز می کند.

هرچند محور تمرکز این بخش از قانون ارتباطات افراد مورد هدف در خارج از آمریکاست اما شامل هرگونه تبادلی با افراد داخل کشور نیز می شود، به عبارت دیگر سوابق شهروندان آمریکایی نیز ممکن است طی این فرایند جمع آوری شود.

قرار بود این بخش از قانون روز جمعه منقضی شود اما اکنون با تصویب سنا و امضای بایدن تا آوریل ۲۰۲۵ میلادی تمدید شده است. البته مدت زمان تمدید اجرای بخش ۷۰۲ قانون کوتاه تر شده و به جای ۵ سال به ۲ سال کاهش یافته است.

نخستین بار بخش ۷۰۲ این قانون درسال ۲۰۰۸ میلادی تصویب شد و از آن زمان تاکنون ۲ بار تمدید شده است. به این ترتیب آژانس های اطلاعاتی آمریکا اجازه می یابند بدون مجوز از داده های در اختیار تهیه کنندگان سرویس اینترنت و موبایل استفاده کنند تا ارتباطات اهداف خارجی را تحت نظر داشته باشند. هرچند هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا به دلیل احتمال نقض حریم خصوصی کاربران آمریکاییی با آن مخالف هستند.

کد خبر 6085253

دیگر خبرها

  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد